SEO/SXO

Dynamiczne zmiany zachodzące w algorytmach wyszukiwania Google, pozwalają na coraz dokładniejsze i bardziej trafne wskazywanie wyników odpowiadających konkretnym zapytaniom użytkowników. W ciągu ostatnich lat Gigant z Mountain View konsekwentnie odchodził od tradycyjnego modelu SEO, skupiającego się jedynie na podniesieniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, dążąc do znacznej poprawy jakości prezentowanych stron.

Model SXO (Search Experience Optimization) obejmuje nie tylko promocję strony  w wyszukiwarkach internetowych (klasyczne SEO), ale przede wszystkim skierowany jest na poprawę doświadczenia użytkownika ze stroną www (UX). Tym co wyróżnia nowe podejście jest cel: pozyskiwanie nowych klientów, a tym samym realizacja sprzedaży, czyli konwersja.

Kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów jest poznanie swoich potencjalnych klientów. To z kolei umożliwiają zaawansowane narzędzia analityczne (np. Google Analytics) mierzące m.in. ruch na stronie, czas spędzony w witrynie czy najczęściej klikane miejsca.