gruszka2.png

Digitalowy Marketing Funcjonalny

Usługi

Doradztwo e-commerce

Prowadząc własny sklep internetowy, nie zawsze podejmujesz dobre decyzje. Jeśli chcesz uniknąć błędów i zwiększyć swoją sprzedaż, a także potrzebujesz kogoś, kto spojrzy na twój projekt z boku, doradztwo e-commerce jest właśnie dla ciebie. Dowiedz się, czym jest consulting e-commerce oraz co możesz zyskać dzięki tej usłudze!

 

Czym jest doradztwo e-commerce dla firm?

Doradztwo e-commerce to usługa skierowana zarówno do obecnych właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą popracować nad strategią sprzedaży, jak i do tych, którzy chcą dopiero zacząć swoją przygodę na rynku e-commerce. Nawet największy mistrz w swojej branży, dla którego prowadzenie firmy jest pasją, niekoniecznie odnajdzie się w świecie sprzedaży internetowej. To powoduje, że mimo sporych chęci i starań, wyniki nie są takie, jakbyś sobie tego życzył.

Decydując się na wsparcie ze strony specjalistów, możesz mieć pewność, że twój sklep w końcu zostanie zauważony przez klientów i zacznie zarabiać. Doradztwo przy sklepie internetowym obejmuje między innymi synergię wszystkich działań marketingowych, wsparcie sprzedaży, analizę e-commerce pod kątem UX (user experience) oraz wiele innych czynników, które pozwalają osiągnąć zadowalające wyniki  i zrealizować cele sprzedażowe.

 

Wsparcie w utworzeniu sklepu internetowego

Najczęściej po consulting e-commerce sięgają osoby, które dopiero planują otwarcie swojego biznesu w sieci. Zależy im na tym, by wszystko poszło idealnie od samego początku, a sklep rozwijał się bez konieczności wdrażania jakichkolwiek poprawek zaraz po uruchomieniu. Dla przedsiębiorców jest to szansa, by sprawnie wystartować z biznesem i móc jak najszybciej liczyć zyski. Dlatego doradztwo e-commerce obejmuje szereg usług, które pomogą ci rozpocząć swoją przygodę z internetowym handlem.

 

Platformy e-commerce

Otwierając sklep internetowy jedną z pierwszych decyzji, jakie musisz podjąć, jest wybór platformy. Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań open source lub zdecydować się na zaprojektowanie sklepu internetowego „szytego na miarę” specjalnie dla ciebie. Wybierając drugą opcję, będziesz musiał zapłacić nieco więcej, jednak możesz mieć pewność, że sklep będzie posiadał wszystkie niezbędne funkcjonalności i będzie działał bez żadnych ograniczeń.

Korzystając z gotowej platformy e-commerce, musisz pogodzić się z pewnymi ograniczeniami. Choć w wersji podstawowej jest to rozwiązanie darmowe, chcąc wprowadzić jakiekolwiek udogodnienia, będziesz musiał zapłacić. Dzięki doświadczeniu specjalisty e-commerce z różnymi platformami open source dowiesz się, która z nich najlepiej spełni twoje oczekiwania.

 

Strategia dla sklepu internetowego

Oprócz doboru odpowiedniej platformy, doradztwo e-commerce obejmuje również stworzenie od podstaw strategii sklepu internetowego. Na tym etapie określany jest model biznesowy, a także cele marketingowe i sprzedażowe. Analizie podlega rynek i konkurencja, a także oferowane przez ciebie produkty i usługi. Wspólnie z tobą określamy budżet, który jest potrzebny na start biznesu, a także definiujemy kluczowe zadania i określamy profil przyszłych klientów, przeprowadzając odpowiednią, rozbudowaną segmentację, co pozwoli ci na przygotowanie spersonalizowanej oferty. Zajmiemy się również integracją wszystkich systemów, które usprawnią działanie twojego biznesu.

 

Najlepsze formy promocji

Otwarcie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż, ale również marketing. Aby wszystko wystartowało zgodnie z planem, konieczna jest odpowiednia promocja. Nasi specjaliści doskonale wiedzą, jak poruszać się w świecie reklamy, dzięki czemu łatwo dobiorą odpowiednie kanały marketingowe i z ich pomocą pomogą ci rozruszać biznes oraz osiągnąć cele sprzedażowe.

Do promocji sklepu internetowego nie korzystamy jedynie z tradycyjnych rozwiązań takich jak Facebook Ads, Google Ads czy sieci afiliacyjne. Ważne, by marka była widoczna dla potencjalnych klientów. Oznacza to nie tylko kampanie w mediach społecznościowych czy dobrą widoczność w wyszukiwarce, zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych. Dobrze, jeśli sklep jest widoczny również na platformach takich jak Ceneo, które pomagają pozyskać nowych klientów.

Oprócz promocji płatnych ważne są również regularne działania zwiększające zasięgi organiczne, dzięki czemu sklep będzie lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania. Jednym z takich narzędzi jest blog, na którym możesz publikować treści związane z twoją branżą. Dodatkową zaletą tej formy promocji jest budowanie pozycji eksperta, dzięki której zyskasz większe zaufanie na rynku i zwiększysz sprzedaż.

 

Osiąganie celów sprzedażowych

Celem prowadzenia każdej działalności gospodarczej jest zysk. Nic dziwnego, że zależy ci na tym, by jak najszybciej osiągnąć założone cele sprzedażowe. Pamiętaj jednak, że żaden produkt nie sprzeda się sam. Za sukcesem większości firm stoi nie tylko dobra jakość produktów i usług, ale przede wszystkim doskonały marketing.

Na początku jednak warto określić realne cele sprzedażowe. Powinny być one ambitne, jednak możliwe do zrealizowania. Zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy nie potrafią samodzielnie oszacować spodziewanych zysków i wyznaczyć celów. W takich przypadkach z pomocą przychodzą specjaliści, którzy przeprowadzą analizę sprzedaży i estymację wyników.

Kampanie sklepu internetowego powinny być nastawione przede wszystkim na sprzedaż, nie tylko na tworzenie wizerunku. Ważne jest, by reklama pomogła ci zwiększyć konwersje, a co za tym idzie – osiągnąć konkretne zyski ze sprzedaży.

 

Narzędzia wspierające e-commerce

Nie da się sprawować nadzoru nad biznesem w sieci bez odpowiednich narzędzi. Robienie wszystkiego ręcznie może znacznie utrudnić prowadzenie sklepu internetowego oraz zniechęcić klientów. Na rynku e-commerce jest coraz większa konkurencja, dlatego ważne, by twój sklep oferował konsumentom dokładnie to, czego potrzebują. Nie tylko pod względem produktów, ale także obsługi klienta, logistyki, dostępnych płatności i wielu innych czynników.

Automatyzując niektóre procesy, możesz znacznie zwiększyć efektywność twojego sklepu. Nasi specjaliści pokażą ci niezbędne narzędzia, które dopasują indywidualnie do specyfiki twojej branży. Dzięki doradztwu e-commerce dowiesz się, jakie możliwości dają ci poszczególne narzędzia i nauczysz się wykorzystywać je z korzyścią dla swojego biznesu.

 

Jak powinien wyglądać Twój produkt?

Oprócz wszelkich technicznych aspektów związanych z otwarciem sklepu internetowego warto zastanowić się również nad samą ofertą. Nie wiedząc, czym wyróżnia się twój produkt na tle konkurencji, ciężko będzie ci go odpowiednio zareklamować. Co więcej, warto zastanowić się, czy dobrze określona została grupa odbiorców, którym chcesz zaoferować swoje produkty.

Kolejnym istotnym aspektem jest odpowiednia prezentacja oferty. Nawet najlepszy produkt nie sprzeda się, jeśli zdjęcia i opis będą zupełnie nieatrakcyjne. Dzięki doradztwu e-commerce dowiesz się, w jaki sposób zadbać o wyeksponowanie swojej oferty i najlepiej sprzedać swój produkt.

 

Analityka sprzedażowa i biznesowa

Analityka sprzedaży to jeden z najważniejszych aspektów doradztwa e-commerce. Sklep internetowy pozwala zebrać mnóstwo danych o użytkownikach, transakcjach oraz ścieżce zakupowej, jednak samo zebranie danych to nie wszystko – potrzeba specjalistycznej wiedzy, która pomoże przeprowadzić analizę i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Dzięki temu lepiej zrozumiesz swoich klientów i dowiesz się, jak poprawić strategię biznesową i wyniki sprzedażowe. To poprawi efektywność twojego biznesu i pomoże ci lepiej poznać świat e-commerce.

 

Audyt istniejącego sklepu internetowego

Nie zawsze doradztwo e-commerce dotyczy świeżo otwierających się działalności. Zdarza się, że firma działa już od jakiegoś czasu, jednak nie odnosi sukcesów, a sprzedaż utrzymuje się na niskim poziomie. Dlatego, jeśli zależy ci na poprawie wyników, audyt sklepu internetowego jest doskonałym pomysłem.

Zwykle w takich wypadkach okazuje się, że zawartość sklepu nie jest dostosowana do potrzeb klienta. Strona może być zbyt skomplikowana lub nie wzbudzać zaufania u użytkownika. Dodatkowo brak jasnych, przejrzystych opisów oraz bałagan w kategoriach sprawiają, że klienci wolą udać się do konkurencji. Przyczyn tego typu zjawiska może być bardzo dużo, dlatego podczas audytu istniejącego sklepu internetowego specjaliści wczuwają się w rolę potencjalnych klientów i sprawdzają, na jakie przeszkody mogą trafić w procesie zakupu.

Aby poprawić UX w e-commerce, używa się różnych narzędzi, które pomogą wyłapać wszelkie pułapki, jakie znajdują się na stronie sklepu. Mapy ciepła, nagrywane sesje użytkowników oraz inne przydatne metody, pozwalają szybko znaleźć błędy UX i wdrożyć niezbędne poprawki, które poprawią wyniki sklepu.