gruszka2.png

Digitalowy Marketing Funcjonalny

Usługi

Obsługa marek na LinkedIn

Kiedy ktoś spyta cię o twoje konta w social mediach, prawdopodobnie LinkedIn nie będzie pierwszym, które wymienisz. Serwis ten znacząco różni się od innych mediów społecznościowych, co sprawia, że często możliwości LinkedIn nie są doceniane. To spory błąd! Co może dać ci profesjonalna obsługa biznesu na LinkedIn?

 

Dlaczego warto inwestować w LinkedIn?

Powodów, dla których warto zainwestować w działania marketingowe na LinkedIn, jest mnóstwo. Choć popularność platformy jest dużo niższa niż w przypadku innych mediów społecznościowych, jej skuteczność znacznie przewyższa potencjał pozostałych serwisów.

Odpowiednia strategia i obsługa firm na LinkedIn wspierają promowanie marki jako eksperta, dzięki publikacji i rozpowszechnianiu treści branżowych i informacji niedostępnych w innych kanałach. To także budowanie wizerunku pracodawcy w celu wsparcia procesów rekrutacyjnych oraz swoista wizytówka firmy, będąca podstawowym źródłem wiedzy na temat przedsiębiorstwa.

Inwestycja w LinkedIn pomoże ci także wesprzeć wewnętrzny employer branding – działania skierowane do obecnych pracowników będą budować przyjazną atmosferę w pracy, a dzięki ich zaangażowaniu w tworzenie treści o firmie oraz rozpowszechnianie wiadomości na temat przedsiębiorstwa, staną się swego rodzaju ambasadorami marki.

Kolejną zaletą jest możliwość śledzenia ruchów konkurencji, a także analiza statystyk, dzięki czemu będziesz miał możliwość przemyślenia własnej strategii komunikacji oraz świadomego podejmowania decyzji na temat kierowania działań PR w przyszłości.

 

Konta prywatne i firmowe na LinkedIn

Do niedawna prowadzenie profilu na LinkedIn opierało się wyłącznie na prywatnych kontach, zakładanych w celach rekrutacyjnych lub do wsparcia działań personal brandingowych. Występują one w wersji Basic oraz kilku wersjach Premium. Dziś oprócz prywatnego konta możesz również założyć stronę swojej firmy, która pomoże ci w zaangażowaniu pracowników i pozyskiwaniu nowych kontaktów biznesowych.

 

Rodzaje stron na LinkedIn

Strony na LinkedIn dzielą się na trzy różne rodzaje: strony firmowe (company pages), strony marek (showcase pages) oraz strony powiązane (affiliated pages). Każda z nich może mieć spore znaczenie dla twojego biznesu.

Tworząc stronę firmową, rób to z myślą o nowych klientach i przyszłych pracownikach. Jest spora szansa, że szukając informacji, trafią właśnie tutaj, dlatego warto udostępniać tam dane na temat rozwiązań, które oferujesz swoim klientom. Strony marek mają za zadanie zawężenie grup docelowych i, co za tym idzie, bardziej precyzyjne targetowanie. Prezentując oddzielne strony dla konkretnych inicjatyw lub linii produktów, masz szansę dotrzeć do nowych osób, które będą bardziej zainteresowane konkretnymi treściami. Strony powiązane pomagają pokazać szerszy kontekst biznesowy, w którym funkcjonuje firma. Są bardzo przydatne zwłaszcza w przypadku mniejszych jednostek, będących częścią dużego przedsiębiorstwa.

 

Jakie nowe możliwości daje konto firmowe na LinkedIn?

Zakładając stronę firmy na LinkedIn, możesz nie tylko publikować treści i zarządzać nimi.  Masz również dostęp do statystyk i opcji analizy danych, a użytkownik odwiedzający twój profil firmowy ma możliwość przejścia do twojej witryny bezpośrednio z LinkedIn Page.

Dzięki nowym funkcjom ułatwiającym publikowanie treści możesz zawęzić grupę odbiorców poszczególnych wpisów i co za tym idzie – zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Z poziomu strony firmowej istnieje możliwość zobaczenia postów udostępnianych przez pracowników przedsiębiorstwa, a także wsparcia ich, udostępniając wpis z konta firmowego. Przydatną funkcją jest także rubryka „Sugerowane treści”, która pozwala zobaczyć, jakie wpisy cieszą się największym zaangażowaniem w danej branży, lokalizacji, a także zgodnie z funkcją lub poziomem w hierarchii.

 

Jak stworzyć konto biznesowe na LinkedIn?

Aby utworzyć LinkedIn Page, niezbędne jest posiadanie konta osobistego, z prawdziwymi danymi osobowymi, a także zdobycie uprawnień do tworzenia strony w imieniu firmy. Twoje konto powinno być aktywne – od czasu rejestracji musi minąć minimum tydzień, sieć kontaktów powinna zawierać przynajmniej kilkanaście pozycji, a konto być na poziomie średniozaawansowanym lub all-star.

Gdy jest to już gotowe, wejdź w zakładkę „Produkty”, znajdującą się w prawym-górnym rogu strony głównej LinkedIn, a następnie wybierz opcję „Stwórz stronę firmową”. Tam wpisz nazwę firmy oraz postępuj zgodnie ze wskazówkami, wypełniając wszystkie pola. Warto przyłożyć się do tego zadania, gdyż jest to niejako bezpłatna przestrzeń reklamowa dla twojego przedsiębiorstwa.

 

Jak prowadzić skuteczny profil firmowy na LinkedIn?

Każdy profil w mediach społecznościowych wymaga odpowiedniej strategii. LinkedIn, jako miejsce łączące profesjonalistów i stworzone do nawiązywania relacji biznesowych, wymaga bardzo konsekwentnego prowadzenia.

Istotne jest nie tylko skrupulatne uzupełnienie profilu firmowego o niezbędne informacje, ale także przemyślane publikacje treści, w tym także dopasowanie ich do odpowiednich grup docelowych. Wpisy publikowane z konta firmowego powinny być mieszaniną treści udostępnianych przez administratorów strony i tych wrzucanych przez pracowników. Dzięki temu zaangażujesz swoich podwładnych w proces tworzenia wizerunku dla twojego biznesu, zadbasz o swój marketing, a jednocześnie zwiększysz zasięgi konta firmowego.

Warto pamiętać również o tym, że portal ten służy także rekrutacji nowych pracowników. Dzięki temu właściciele stron firmowych posiadających konto LinkedIn Premium Recruiter mają lepszy pogląd na to, czy dany kandydat pasuje do profilu stanowiska.

 

Profesjonalne wsparcie przy obsłudze LinkedIn

Profesjonalna obsługa marek na LinkedIn z pewnością przyniesie pożądane efekty, jednak wymaga sporego nakładu pracy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu profilu firmowego na LinkedIn, zgłoś się do nas!

Na podstawie analizy potrzeb twojego przedsiębiorstwa, a także grup odbiorców i ruchów konkurencji, opracujemy indywidualną strategię komunikacji na twoim profilu firmowym. Zajmiemy się także bieżącą obsługą konta, obejmującą tworzenie merytorycznych wpisów oraz moderację dyskusji. Możemy pomóc ci z przygotowaniem wysokiej jakości treści, obsługą zapytań, a także reklamą płatną, monitorowaniem efektów oraz wyciąganiem wniosków z bieżącej aktywności na koncie firmowym.