gruszka2.png

Digitalowy Marketing Funcjonalny

Banery i formaty reklamowe

Banery i graficzne formaty reklamowe

Kolorowy baner reklamowy jest najprostszym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, czy to w internecie, czy na billboardzie. Obecnie ta forma promocji biznesu jest niemal wszechobecna, dlatego, aby wyróżnić się z tłumu, trzeba czegoś więcej niż projekt stworzony na poczekaniu. Jak tworzyć skuteczne banery i formaty reklamowe?

Najpopularniejsze graficzne formaty reklamowe

W zależności od tego, czy zależy ci na rozreklamowaniu swojej działalności w Internecie, czy chciałbyś promować swój biznes poprzez banery na mieście, możesz wybrać zupełnie różne formaty. Choć ogólny wygląd reklamy nie różni się od siebie w znacznym stopniu, wielkość, rozmiary i formy mogą być całkowicie odmienne.

W przypadku reklamy ulicznej sprawa jest stosunkowo prosta. Najbardziej popularne są oczywiście tradycyjne banery reklamowe, tworzone na drukowanych płachtach materiału, które możesz zobaczyć na ogrodzeniach i balkonach. To rozwiązanie jest szczególnie często wykorzystywane w trakcie kampanii wyborczych na terenie całego kraju. Mniejszym formatem jest tzw. citylight, który można spotkać na przystankach komunikacji miejskiej czy w galeriach handlowych oraz rollposter, który dodatkowo posiada mechanizm przewijający, cyklicznie zmieniający ekspozycję.

Oprócz tego dostępne są większe formaty reklamowe, takie jak billboardy, nazywane czasem banerami wielkoformatowymi (wolnostojące lub w formie tablicy umieszczanej na elewacjach budynków) czy jeszcze większe megaboardy, spotykane w dużych miastach w strategicznych miejscach z intensywnym ruchem ulicznym. Mogą mieć powierzchnię nawet kilkuset metrów kwadratowych, są wykonane na siatce jednostronnie zadrukowanej i montowanej na rusztowaniach przylegających do budynku.

Banery w internecie – popularne formy

Nieco bardziej skomplikowaną kwestią pod względem formatów są banery w Internecie. Przyjmują one formę kwadratu lub prostokąta, jednak ich wymiary mogą się różnić w zależności od twoich potrzeb i ustawień kampanii. Sam system Google Ads daje ci ogromne możliwości pod tym względem.

Dostępne są między innymi banery kwadratowe o różnych wielkościach, netboardy, wieżowce czy długie banery, a także reklamy pełnoekranowe interstitial, pop-upy czy formy zasłaniające stronę: top layer i brandmark. Tworzenie banerów reklamowych do kampanii online przeważnie opiera się na przygotowaniu grafiki komputerowej w minimum trzech formatach (kwadratowym oraz prostokątnym w pionie i poziomie), dzięki czemu unikniesz zniekształcenia reklamy przy dopasowaniu.

Czym różnią się banery cyfrowe od banerów drukowanych?

Przede wszystkim odmienny jest sam proces ich projektowania. Inne elementy są brane pod uwagę przez użytkowników przeglądających serwisy internetowe, a inne przyciągają uwagę osób na ulicach.

Projekty banerów cyfrowych powinny przede wszystkim zawierać przyciski CTA, które będą zachętą dla użytkownika do klikania w reklamę. Mogą posiadać elementy interaktywne, które dodatkowo wzbudzą zainteresowanie reklamą i nakłonią do kliknięcia.

Treść reklamy internetowej wyświetla się wyłącznie osobom, które spełniają określone przez ciebie kryteria, dlatego jej wygląd może być mocno dostosowany do odbiorców. Często reklamodawcom zależy nie tylko na zwiększeniu rozpoznawalności, ale również na realizacji konkretnej konwersji zaraz po zobaczeniu banera.

W przypadku reklamy ulicznej nie ma mowy o dopasowaniu targetu. Zobaczą ją wszyscy, którzy akurat znajdują się w miejscu, w którym została ona umieszczona – zarówno okoliczni mieszkańcy, jak i przypadkowe osoby. Projekty banerów do druku nie zawierają również elementów klikalnych, dlatego powinny być nastawione na zwrócenie uwagi odbiorcy i pozostawiać po sobie ślad w jego pamięci.

Cechy dobrych banerów reklamowych

Zarówno w projektach internetowych, jak i tych stacjonarnych, warto dbać o umiar i estetykę. Kampanie banerowe charakteryzują się dużą bezpośredniością, dlatego należy pamiętać o tym, by nie były zbyt nachalne i nie zniechęcały odbiorcy na samym wstępie. Tu istotna jest zgrana kolorystyka, dopasowana do charakteru marki oraz chwytliwe hasła reklamowe, które łatwo utkwi w pamięci zwykłego użytkownika lub przechodnia.

Należy unikać megaboardów umieszczonych na budynku, który nie jest w remoncie. Zła opinia mieszkańców może odbić się negatywnie na wizerunku twojej firmy. Podobne kontrowersje może budzić zbyt duża i nachalna reklama zasłaniająca większość strony internetowej, która u większości użytkowników wzbudzi irytację zamiast zainteresowania.

Jaki rodzaj banerów wybrać dla swojego biznesu?

Niektórzy uważają, że reklamy drukowane to przeżytek i liczy się wyłącznie internet. Inni zaś zauważają prestiż, jaki niesie za sobą stacjonarny baner reklamowy, który dodaje marce wiarygodności oraz sprawia profesjonalne wrażenie. Która opcja będzie najlepsza dla ciebie?

Wiele zależy od tego, jaki jest charakter twojego biznesu. Lokalne promowanie poprzez banery stacjonarnego sklepu lub usług hydraulicznych ma większy sens niż wywieszenie bannera z reklamą sklepu internetowego. Z kolei prowadzenie lokalnego biznesu nie wyklucza możliwości kierowania kampanii banerowej w sieci do osób z twojego regionu.

Zastanów się, kim są osoby, do których chcesz kierować kampanię. Czy zależy ci bardziej na konwersji, czy na rozpoznawalności? Jeśli nie wiesz, jaki rodzaj banerów będzie dla ciebie odpowiedni, skontaktuj się z nami – nasi specjaliści pomogą ci dobrać optymalne rozwiązanie dla twojego biznesu!

Jak wybrać najlepsze miejsce na banery?

Miejsce, w którym umieścisz swój baner, powinno być dobrane w taki sposób, by jak najbardziej zmaksymalizować zasięgi. Bardzo ważny jest ruch – umieszczając reklamę w miejscu, w którym przejeżdża jeden samochód na godzinę i praktycznie nie ma przechodniów, masz niewielkie szanse na powodzenie.

Kolejnym elementem, na który dobrze zwrócić uwagę, jest otoczenie. Jeśli sprzedajesz sprzęt sportowy, reklama w pobliżu siłowni, hali sportowej lub miejskiego boiska dotrze do większej ilości osób z twojej grupy docelowej, a co za tym idzie – ma większe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.

W przypadku lokali stacjonarnych dobrze sprawdzają się banery wywieszone w okolicy, które dodatkowo kierują zainteresowaną osobę do twojego punktu przy pomocy wskazówek, uproszczonej mapki czy określenia odległości. To także uproszczenie dla tych, którzy próbują dotrzeć do twojego sklepu. W końcu nie chciałbyś, by potencjalny klient będący o krok od realizacji twojego celu, zrezygnował z zakupu z tak błahego powodu, prawda?

Jak targetować reklamy w internecie?

Kierowanie kampanii banerowych w internecie to już nieco bardziej skomplikowana sprawa. Zależnie od tego, jakie są twoje cele marketingowe oraz do jakich klientów chcesz trafić, możesz targetować reklamę na wiele różnych sposobów. Jeśli potrzebujesz pomocy, nasi specjaliści Google Ads chętnie wykonają za ciebie całą pracę, optymalizując kampanię w taki sposób, by zminimalizować jej koszty przy maksymalizacji wyników.

Jedną z możliwości, jakie daje ci system reklamowy Google, jest reklama kontekstowa, polegająca na kierowaniu reklamy na konkretne słowa kluczowe, lub do witryn powiązanych z konkretną kategorią tematyczną. Bardziej zaawansowane ustawienia pozwalają między innymi na prowadzenie akcji remarketingowych, określenie konkretnego regionu i danych demograficznych, dobieranie osób o podobnych zainteresowaniach do twoich klientów czy mających konkretne plany (planujący ślub, szukający pracy, po niedawnej przeprowadzce itp.).

Czy banery reklamowe są skuteczne?

Wiele osób sądzi, że ta forma reklamy jest przestarzała, jednak wciąż doskonale sprawdza się zarówno u małych firm, jak i w wielkich korporacjach. W zasadzie nie ma ograniczeń co do korzystania z reklamy banerowej – czy to w internecie, czy stacjonarnie. Kiedy najlepiej skorzystać z tej formy promocji?

Wysoką skutecznością cieszą się reklamy produktów, które łatwo przyciągają wzrok klientów – wszelkie wyroby ręcznie robione, ekskluzywna odzież, biżuteria czy dobra luksusowe. To także świetny sposób na promocję nowej marki lub jako element kampanii wizerunkowej – dzięki formie graficznej twoja marka ma szansę na dłużej zagościć w głowach potencjalnych klientów.