blog_small.png

Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

Kampanie reklamowe
Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

To był rok dobrych projektów. Dobry nie oznacza ładny i efektowny, lecz przede wszystkim efektywny. Żeby taki był, musi przynosić wymierne efekty biznesowe i wizerunkowe. A najlepsze efekty przynosi wtedy, gdy jego realizacja mieści się z ramach systemu komunikacyjnego marki, natomiast co do samych narzędzi i technik może, ale nie musi, wykraczać poza dotychczasowe praktyki i standardy rynkowe. Poznajcie topowe #DobreProjekty 2021 roku zrealizowane w Veneo!

 

Top #DobryProjekt 2021? Najpierw strategia!

 

Krzysztof Kobylarz, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży

- Z punktu widzenia Działu handlowego ten rok przyniósł wiele zapytań dotyczących opracowania Strategii marki i Strategii komunikacji marki, porównując do lat poprzednich. Zazwyczaj nie są to zapytania dosłowne, klienci nie nazywają tego wprost. Piszą, że potrzebują strategii marketingowej, komunikacyjnej, że prowadzą działania marketingowe, mają pomysły, ale nie wiedzą do końca, czy te pomysły są dobre, czy działania są dobrze prowadzone. Szukają kogoś, kto im to poukłada.

Po dokładnym omówieniu oczekiwań oraz tego, co się dzieje u takiego klienta, dochodziliśmy do tego, że potrzebne są podwaliny strategiczne dla marki. Nas to cieszy, ponieważ jesteśmy agencją strategiczno-kreatywną i tak się też pozycjonujemy, poprzez udział w konferencjach, szkoleniach, w digitalu. Cały czas rozmawiamy z zarządami firm, działami marketingu i staramy się je przekonać jak ważne jest opracowanie strategii marki, budowanie siły marki, aby biznes mógł rosnąć cały czas, a nie tylko w momencie przeznaczania środków na kampanię reklamową.

W czasie pandemii wiele osób przerzuciło się na zakupy w internecie, konsumpcja online rosła. Produkty i usługi stały się bardzo łatwe do porównania, konkurencja była zaledwie dwa kliki dalej. Jeśli produkty były do siebie podobne i klient nie widział różnicy, wybierał prawdopodobnie najtańszy. Jeżeli firma czy marka, która wcześniej funkcjonowała głównie w świecie offline, nie umiała dopasować komunikacji do internetu, nie umiała się niczym wyróżnić, tzn. że nie miała bazy, podstawowych założeń strategicznych. Posiadając bazę, praktycznie każde narzędzie potrafi się wykorzystać, albo, jeśli nie jest to narzędzie właściwe, odrzucić je i wybrać właściwe. Chodzi o to, żeby znaleźć inne wartości, które reprezentuje sobą marka i których dostarcza swoim konsumentom. Te wartości to obietnice, które marka składa przez stronę www i nie tylko, a jakość to potwierdzenie składanych obietnic – może dotyczyć ona produktu/usługi/obsługi.

Jak znaleźć, zdefiniować i skutecznie egzekwować USP, by zbudować przewagę swojej oferty w Internecie?

Kiedyś zgłaszające się do nas firmy pytały o narzędzia, konkretne kanały komunikacji np. prowadzenie profilu na Facebooku, a teraz widać, że pytają o strategię. Dopiero kiedy ją nakreślimy, dobieramy konkretne działania i narzędzia. Oczywiście daleki jestem od optymizmu, daleko nam do takiej świadomości, jaką posiadali czy posiadają zarządzający potężnymi amerykańskimi markami, istniejącymi w świadomości ludzi na całym świecie od lat 70. Mówię tu o takich gigantach jak Kellogs, XeroX, Appple czy IBM. Jednak u nas, w Polsce, wielu marketerów oraz wiele osób na stanowiskach zarządzających coraz lepiej rozumie, czym jest siła marki czy przedsiębiorstwa i jak przekłada się na biznes. Właśnie mijający rok 2021 w Veneo jest świetnym potwierdzeniem tej rosnącej świadomości osób decyzyjnych. Opracowaliśmy kilka strategii i mamy widoki na kolejne. 

 

Chcesz mądrze budować swój biznes? Skontaktuj się z nami >