blog_small.png

Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

Kampanie reklamowe
Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

To był rok dobrych projektów. Dobry nie oznacza ładny i efektowny, lecz przede wszystkim efektywny. Żeby taki był, musi przynosić wymierne efekty biznesowe i wizerunkowe. A najlepsze efekty przynosi wtedy, gdy jego realizacja mieści się z ramach systemu komunikacyjnego marki, natomiast co do samych narzędzi i technik może, ale nie musi, wykraczać poza dotychczasowe praktyki i standardy rynkowe. Poznajcie topowe #DobreProjekty 2021 roku zrealizowane w Veneo!

 

SXO/Performance: Top #DobryProjekt 2021

 

Kamil Stochel, Performance Director

- W Veneo Performance prowadzimy kilka ciekawych projektów, które dobrze przekładają się na wyniki. Jako topowy projekt tego roku wskazałbym działania dla Elanco, czyli dawnego Bayer Animal Health. Ten projekt jest doskonałym przykładem i potwierdzeniem tego, że formuła Perfomance’u Funkcjonalnego, w jakiej działamy, przynosi świetne rezultaty. Oprócz kampanii performance’owej przeprowadzanej w tym roku dla obroży przeciwkleszczowej dla psów i kotów Foresto, przebiegającej pod hasłem „Grasujące kleszcze”, prowadzimy działania pozycjonujące serwis MojZdrowyFutrzak.elanco.com z mocnym naciskiem na walor edukacyjny treści. O wynikach i liczbach opowie Maciej Wojtasik, bezpośrednio zaangażowany w ten projekt.

 

Maciej Wojtasik, SEO Specialist

- Działania w ramach Perfomance’u Funkcjonalnego dają nam możliwość spojrzenia nieco dalej i sięgnięcia po nieco więcej niż zwykle. W tym konkretnym przypadku, poza uzyskaniem klasycznych wzrostów widoczności serwisu w Google oraz pozyskaniu względów ogromnej rzeszy nowych użytkowników, postanowiliśmy dać miłośnikom czworonogów realną wiedzę dotyczącą kwestii behawioralnych, ale także edukacji w kwestiach medycznych. Tutaj nieocenione okazało się wsparcie specjalistów z ramienia samego Elanco. To właśnie sfokusowanie na dydaktyzm pozwoliło nam w dłuższej perspektywie pozycjonować w świadomości użytkowników marki takie jak Advantix, Kiltix czy Foresto. Content Marketing i SEO były idealnymi środkami do realizacji założonych celów, stąd przy dwukrotnie przeprowadzonej migracji serwisu, na ten moment liczba fraz w top 3 wyników wyszukiwania liczy ponad 750 - to wzrost o około 278% w porównaniu z poprzednim rokiem, a od początku współpracy (czyli od kwietnia 2019 r.) o około 1623%. Liczba unikalnych użytkowników z Google wzrosła w tym czasie o około 1046%. To wszystko mówi samo za siebie...

Mój Zdrowy Futrzak - pozycje Top 3 wg Senuto

 

Spektakularny wzrost odnotowaliśmy nie tylko w przypadku Top 3, ale również Top 10 i Top 50. Co więcej, w 2021 roku wyprzedziliśmy konkurencję, lidera rynku w tych trzech kategoriach.

Elanco vs Lider rynku - Porównanie wg Senuto

 

Kamil Stochel, Performance Director

- W pracę dla Elanco zaangażowanych jest kilka osób z Veneo Performance oraz dział Content Marketingu Veneo. Angażujemy się w ten projekt na 100%. Nie są nam obce zagadnienia takie jak psia dietetyka, kwestie behawioralne czy działalność w fundacjach interwencyjnych zajmujących się zwierzętami domowymi. Fachowy content, dbałość o optymalizację techniczną czy rozważny offsite sprawiają, że wpisy zaczynają żyć w internecie swoim życiem i zdobywać naturalne linki. Wszystko to przekłada się na świetne wyniki dla naszego klienta.

 

Mój Zdrowy Futrzak – jak w dwa lata zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 970%

 

Ruch z Google od rozpoczęcia współpracy, czyli od kwietnia 2019 aż do teraz wzrósł średnio o około 1000%. To jeszcze nie wszystko, bo notujemy jeszcze silniejszy wzrost – ruch z Google od listopada 2019 do listopada 2021 również wzrósł średnio nawet o ponad 1000%!

Mój Zdrowy Futrzak - Ruch z Google wg GA

 

Miałem opowiedzieć o jednym topowym projekcie, jednak nie mogę wskazać drugiego, równoległego, za który otrzymaliśmy nominację w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds CEE 2021. Chodzi o nasze działania performance’owe dla e-commerce’u MagMac z odzieżą dla kobiet.

 

Magmac – sukces kampanii sprzedażowej w okresie pandemii

 

Case został doceniony  w kategorii 'The most effective sales campaign' wraz z czterema innymi europejskimi projektami. Nic dziwnego – wykręciliśmy świetne wyniki sprzedażowe: 4-krotnie wyższe przychody e-sklepu MagMac.pl w roku pod znakiem pandemii, który nie sprzyjał sprzedaży tego typu asortymentu. Teraz możemy jeszcze więcej, ponieważ klient podwoił budżet na reklamę.

Prestiżowa nominacja w międzynarodowym konkursie PMD CEE 2021

Chciałbym też wspomnieć o tym, że angażujemy się również w projekty pro bono. Pomagamy Fundacji Glioma Center udzielającej wsparcia chorym na glejaka i ich rodzinom w optymalnym wykorzystaniu środków w ramach Google Ad Grants. Dzięki nam Fundacji będzie łatwiej znaleźć osoby, które mogą pomóc – ofiarować swoją wiedzę i doświadczenie lub po prostu czas.

 

Chcesz zwiększyć przychody lub liczbę konwersji? Skontaktuj się z nami >

Przejdź do następnej strony, by dowiedzieć się, co zapewnia sukces >