blog_small.png

Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

Kampanie reklamowe
Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

To był rok dobrych projektów. Dobry nie oznacza ładny i efektowny, lecz przede wszystkim efektywny. Żeby taki był, musi przynosić wymierne efekty biznesowe i wizerunkowe. A najlepsze efekty przynosi wtedy, gdy jego realizacja mieści się z ramach systemu komunikacyjnego marki, natomiast co do samych narzędzi i technik może, ale nie musi, wykraczać poza dotychczasowe praktyki i standardy rynkowe. Poznajcie topowe #DobreProjekty 2021 roku zrealizowane w Veneo!

 

Content Marketing: Top #DobryProjekt 2021

 

Dominika Posełek, Content Manager

- Trudno wyróżnić jedną kampanię, jednak jeśli mam wybierać będą to „Grasujące kleszcze”, druga edycja kampanii edukacyjnej dla firmy Elanco, czyli dawnego Bayer Animal Health. Kampania dotyczy produktu Foresto, obroży przeciwko kleszczom dla psów i kotów. Pierwsza edycja miała miejsce w 2020 roku i przebiegała pod hasłem „Kleszcze nie biorą wolnego”. W 2021 roku kontynuujemy narrację uświadamiającą ludziom, że problem kleszczy nie dotyczy tylko sezonu letniego – to problem całoroczny i cały rok powinniśmy chronić swoich czworonożnych przyjaciół. Hasło tegorocznej kampanii reklamowej to „Grasujące kleszcze”. O tym, w jaki sposób prowadzimy tę narrację, łatwo się przekonać, oglądając przykładowy spot.

Oprócz serii animacji, artykułów i współpracy z ekspertami przy projektowaniu contentu na stronę MojZdrowyFutrzak.elanco.com, współpracujemy z działem SXO i Performance w ramach tworzenia treści oraz kreowania spójnych kampanii promocyjnych, a także z działem graficznym w ramach projektowania plakatów, ulotek czy materiałów informacyjnych dla weterynarzy. Działania dla Elanco bardzo ładnie przekładają się na wyniki, o czym opowiedzą dalej koledzy z Veneo Performance. Wspomnę tylko, że w 2021 roku, dzięki mądremu contentowi i spójnym ze strategią, przemyślanym działaniom pozycjonerskim, wspólnie prześcignęliśmy markę, która jest liderem rynku w tej branży. Dla Elanco tworzymy również printy, które trafiają do gabinetów weterynarii i zwierzęcych specjalistów. Staramy się, by wzbudzały emocje, dlatego nawiązujemy do tego, czym żyją właściciele czworonogów (i polski internet :) ).

Oryginalna obroża Foresto vs podróbki, które pojawiły się na rynku – nawiązanie do słynnego krakowskiego „laguna”

 

Dział Content Marketingu jest jedynym, który ściśle współpracuje ze wszystkimi innymi działami w Veneo, co uważam za bardzo rozwijające i dające szeroki ogląd na marketing. Projektując treści na strony WWW, firmowe blogi, media społecznościowe, materiały POS czy do sieci reklamowej Google, mamy duży wpływ na budowanie sukcesu naszej agencji i klientów. Bycie copywriterem i content designerem oznacza jednak bycie ghost writerem, dlatego takie podsumowania jak to są okazją, by o tym przypomnieć. Jesteśmy m.in. współautorami sukcesu, jaki osiągnęła nasza agencja w tegorocznych edycjach dwóch prestiżowych konkursów marketingowych. W tym roku otrzymaliśmy dwie srebrne statuetki oraz wyróżnienie w konkursie ogólnopolskim MIXX Awards 2021 organizowanym przez IAB Polska za kampanię marketingową Lody Koral Ekipa oraz nominację do nagrody głównej w międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds CEE 2021. O komentarz poprosiłam Joannę Korczyk-Ulman, która pracowała nad zgłoszeniami.

 

Joanna Korczyk-Ulman, Content Designer

- Mieć ciekawą kampanię i dobre wyniki to jedno, przygotować zgłoszenie konkursowe w taki sposób, by zostało docenione przez jury i nominowane do nagrody to drugie. O ile tak spektakularny case jak kampania Lody Koral Ekipa nie mógł przejść niezauważony (co oczywiście nie znaczy, że przygotowanie zgłoszenia konkursowego nie wymagało od nas włożenia dużej ilości pracy), o tyle zainteresowanie i zaintrygowanie międzynarodowego jury case’em nieznanej polskiej marki MagMac wymagało dużych pokładów kreatywności. Nie wystarczyło tylko przedstawienie świetnych rezultatów, jakie wykręciło dla MagMac.pl Veneo Performance. Konieczne było stworzenie story, które miało potencjał przyciągnięcia uwagi jury. I to udało się osiągnąć. Za MagMac.pl dostaliśmy jedną z czterech nominacji w międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds w kategorii 'The most effective sales campaign'. Za kampanię Lody Koral Ekipa - nagrody MIXX Awards: srebro za Launch i Online Marketing with Influencer oraz wyróżnienie za Use of Social Media

 

Dominika Posełek, Content Manager

- W 2021 roku kontynuujemy również prace nad komunikacją kolejnych suplementów diety marki Doppelherz oraz rozszerzamy ją o leki OTC. Mamy sporą wiedzę dotyczącą prawnych aspektów kreowania kampanii reklamowych suplementów diety. Zebraliśmy ją w poradnik, który wkrótce ujrzy światło dzienne – wypatrujcie go, jeśli pracujecie w tej lub dla tej branży!

Przerobiliśmy trochę briefów, powstało kilka ciekawych strategii i koncepcji kampanii reklamowych. Rozpoczynamy strategiczno-contentową przygodę z marką odzieży termicznej Brubeck i czekamy na rozstrzygnięcie innych przetargów.

 

Potrzebujesz konwertującego contentu dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami >

Przejdź do następnej strony, by poznać Top #Dobry Projekt 2021 r.  serwisów WWW >