blog_small.png

Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

Kampanie reklamowe
Najlepsze kampanie marketingowe 2021 w Veneo

To był rok dobrych projektów. Dobry nie oznacza ładny i efektowny, lecz przede wszystkim efektywny. Żeby taki był, musi przynosić wymierne efekty biznesowe i wizerunkowe. A najlepsze efekty przynosi wtedy, gdy jego realizacja mieści się z ramach systemu komunikacyjnego marki, natomiast co do samych narzędzi i technik może, ale nie musi, wykraczać poza dotychczasowe praktyki i standardy rynkowe. Poznajcie topowe #DobreProjekty 2021 roku zrealizowane w Veneo!

 

Social Media: Top #DobryProjekt 2021 


Julia Feliks, Social Media Manager

- Social mediowa kampania 2021 roku w Veneo? Odpowiedź jest tylko jedna – Lody Koral Ekipa! Ta kampania jest najlepszym dowodem na to, że wiemy jak wykorzystać potencjał social mediów. Słyszała o niej cała Polska, a my otrzymaliśmy za nią nagrody w konkursie MIXX Awards 2021. Zanim jednak przejdę do omówienia tego projektu, chciałabym wyrazić satysfakcję z tego powodu, że klienci coraz częściej traktują Social Media jako ważny element budujący biznes, zarówno poprzez ich potencjał wizerunkowy, jak i sprzedażowy. Również zawód SMS-a (Social Media Specjalisty) staje się coraz bardziej pożądany i doceniany. Działy marketingu i agencje zdają sobie sprawę, że żeby „dobrze robić sociale”, nie wystarczy elementarna wiedza na ich temat. Konieczna jest znajomość zagadnień strategii marki, trendów, również tych chwilowych, funkcjonalności, a także po prostu intuicja PR-owa. Wielu klientów zwraca się do nas, żeby poprowadzić im profil w social mediach – często strategia social mediowa, którą tworzymy, daje podwaliny do szerszej refleksji co do biznesu firmy i jej pozycjonowania. Klienci zazwyczaj zostają z nami dalej, zamawiając kolejne usługi lub decydując się na szerszą współpracę.

Nagrody MIXX Awards 2021 dla kampanii Lody Koral Ekipa

Ale miałam opowiedzieć o najlepszej kampanii w Social Media w 2021 roku… Na stronie naszej agencji jest kilka opracowań na ten temat, dlatego opowiem, jak to wyglądało od strony pracy naszego działu.

 

Zapoznaj się z kampanią

 

Jako agencja od lat obsługująca Lody Koral w digitalu i prowadząca konta na wszystkich platformach SoMe już z wieloma akcjami dla tej marki mieliśmy do czynienia. Jednak kampania Lody Koral Ekipa to był totalny szał, niesamowity hype i rozchodzący się z prędkością światła viral. Wszystko działo się tak szybko jak nigdy dotąd, a ogrom komunikatów jakie do nas docierały, sprawiał, że wszystkie ręce musiały pójść na socialowy pokład. Dzięki Lodom Koral Ekipa ilość materiałów, jakie otrzymywaliśmy od fanów na SoMe Korala, wzrosła o około 2000%. Dobrze czytacie – aż tyle! O komentarz poprosiłam Anię Wąsik, Social Media Specialist w moim zespole, która pomagała „walczyć” na pierwszym socialowym froncie.

 

Anna Wąsik, Social Media Specialist

- Mam kilkuletnie doświadczenie w branży, ale takiej ilości wiadomości jeszcze nie miałam na żadnym profilu. Odpisywaliśmy na jedno pytanie, pojawiało się kilka kolejnych. Dziennie dostawaliśmy setki wiadomości z pytaniami typu "gdzie można znaleźć lody Ekipa?", "którędy będzie jechała ciężarówka Korala z dostawą i o której dokładnie dotrze do konkretnego sklepu w miejscowości X"?, "ile kartonów będzie w dostawie?" etc. Pisali do nas również zdesperowani rodzice, nie do końca rozumiejący „obłęd”, jakiemu uległy ich pociechy, błagając nas, aby zdradzić im, gdzie szukać tych nieuchwytnych, a tak pożądanych przez dzieciaki lodów. Dostawaliśmy też wiadomości i komentarze od właścicieli sklepów, którzy koniecznie chcieli mieć w swojej ofercie lody Koral Ekipa. Pojawiało się także całe mnóstwo zdjęć zadowolonych dzieciaków, którym udało się znaleźć w sklepie słynne lody. Fani przesyłali swoje pomysły na nowe smaki lodów Ekipa, proponowali kolejne współprace z innymi influencerami, prosili o numer telefonu do Friza. Zdarzały się także pozdrowienia dla administratorów fanpage'a, co było bardzo miłe.”

Mem z Kwejka

 

Julia Feliks, Social Media Manager

- Na FB tworzyły się grupy – fanów miast, województw, w których dyskusja toczyła się tylko na jeden temat – gdzie znaleźliście lody w Warszawie, śląskim etc.? Tysiące fanów, którym udało się znaleźć upragnione lody, oznaczało lody Koral w udostępnianych w swoich social mediach materiałach. Wspominały o nas również niezwiązane z akcją gwiazdy showbiznesu i influencerzy. Jak grzyby po deszczu powstawały filmiki z testów smaków, poszukiwań i polowań na lody. Nie sposób nie wspomnieć tutaj o pamiętnych sklepowych „bitwach o lody” czy sprzedaży „papierków wartościowych”. Lody Koral Ekipa były również inspiracją kulinarno-cukierniczą, make-upową, powstawała biżuteria nawiązująca do lodów, buty etc. Szaleństwo było dostrzegalne w dwóch światach – online i offline. Wszyscy chcieli mieć te lody lub coś z nimi związanego i chwalić się tym w sieci.

Zasięgi organiczne materiałów publikowanych na FB i IG Korala szybowały w górę bez opamiętania. Dzieciaki lajkowały, komentowały i podawały dalej info o Lodach Ekipa na potęgę, podbijając zasięgi każdej publikacji. Organic, który przez wielu traktowany jest już trochę jak mityczne stworzenie i zazwyczaj utrzymuje się na poziomie kilku procent, u nas szybował i wcale nie chciał przestać.

W czasie trwania akcji zauważyliśmy duży napływ fanów na SoMe Korala. Na IG prawie podwoiliśmy ilość followersów, którzy do dziś bacznie śledzą nasze działania i czekają na kolejne nowości. Ilość wzmianek i filmików na platformie TikTok liczyliśmy już nie w tysiącach, a milionach! Sam #lodyekipy ma na dzień dzisiejszy aż 365,9 miliona wyświetleń! Warto wspomnieć, że wprowadziliśmy lody Koral na TikTok jako pierwszą markę lodową już w 2020 r. – zapraszamy serdecznie na konto lodykoral.

Codziennie podpowiadaliśmy, zabawialiśmy, lajkowaliśmy, rozmawialiśmy z setkami fanów Korala i Ekipy. Byliśmy głównym źródłem kontaktu, byliśmy odpowiedzią na tysiące pytań. To było prawdziwe socialmediowe wyzwanie – taki koszmar i marzenie każdego SMS-a w jednym. Projekt, który kochasz i nienawidzisz. Twój codzienny zawodowy challenge.

 

Potrzebujesz obsługi mediów społecznościowych lub akcji z influencerami? Skontaktuj się z nami >

Przejdź do następnej strony, by poznać Top #Dobry Projekt 2021 r. w kategorii Design >