CASE STUDY

Klient

Klocki.edu.pl

Kampania sprzedażowa w systemie Facebook Ads dla sklepu klocki.edu.pl

Pasja do klocków, czyli kim jest nasz klient

Klocki.edu.pl to e-sklep posiadający w swojej ofercie klocki dla dzieci w różnym wieku. “Tylko… i aż klocki!” - jak mówi sam założyciel firmy. Na czym jednak polega fenomen produktów, które uwielbiają najmłodsi i ich rodzice? Poza samymi korzyściami rozrywkowymi, klocki wspierają rozwój dzieci, umiejętność logicznego, a także kreatywnego myślenia oraz ich umiejętności manualne. Dzięki szerokiej ofercie dostępnych rodzajów klocków - konstrukcyjnych, edukacyjnych, drewnianych czy magnetycznych, klocki wciąż należą do ulubionych zabawek dzieci i rodziców, umożliwiając rozwój przez zabawę: psychiczny, fizyczny - tak, to możliwe!

Wyniki reklamowe z listopada 2018 r.
1003,11%
ROAS na poziomie
10 x  
dziesięciokrotnie większy miesięczny przychód, w stosunku kwoty wydanej na budżet reklamowy 
378,84% 
 większy miesięczny przychód z Facebooka w stosunku do przychodu z poprzedniego analogicznego roku
59
transakcji więcej analogicznie do okresu w roku poprzedzającym kampanię prowadzoną przez Veneo

Nasze wyzwania, zadanie i cel kampanii reklamowej

  • Wykorzystanie Facebook Ads jako jednego z kanałów e-commerce dla pozyskania wartościowego i konwertującego ruchu na stronie
  • Stworzenie całej struktury kampanii na podstawie sprzedażowej ścieżki klienta
  • Osiągnięcie ustalonych celów sprzedażowych w okresie Black Weekend
  • Maksymalizacja ROAS

We współpracy z firmą Klocki.edu.pl, wspólnie ustaliliśmy nasz główny cel, którym było zwiększenie sprzedaży w e-sklepie poprzez kanały online, skupiając się szczególnie na działaniach w ekosystemie reklamowym Facebooka.
Czy podołaliśmy zadaniu?

Dostarczone rozwiązania reklamowe

Analizowany okres to jeden miesiąc - listopad. W tym czasie natężenie reklam rośnie, wraz z ich kosztami, a wszystko to w związku z akcjami promocyjnymi takimi jak: Black Friday, Black Weekend i Cyber Monday. Klocki.edu.pl również prowadziły akcje promocyjne na te okoliczności, które przyniosły satysfakcjonujące wyniki - poniżej przedstawiamy działania, jakie prowadziliśmy dla firmy w tym okresie. 

Rozpoczęliśmy nasze działania od audytu grupy docelowej oraz szczegółowej analizy dotychczasowych klientów e-sklepu.

To pomogło nam wyłonić cechy osób, które dokonują zakupów tego rodzaju produktów, a dzięki temu - lepiej dopasować kierowane do nich treści reklamowe oraz ustalić konkretne grupy docelowe do naszych kampanii.

Pixel Facebooka - to podstawa! Już przy rozpoczęciu współpracy, wdrożyliśmy narzędzie analityczne Facebooka do witryny e-sklepu, by Pixel lepiej optymalizował reklamy i dostosowywał ich wyświetlanie do osób najbardziej skłonnych do zakupu, a także by móc monitorować działania oraz aktywność użytkowników na stronie, lepiej mierzyć skuteczność naszych reklam, analizować zbierane dane dzięki panelowi Facebook Analytics, tworzyć grupy niestandardowych odbiorców, a także wracać do tych osób z kolejnymi komunikatami reklamowymi. Dzięki zainstalowanym zaawansowanym kodom zdarzeń Pixela, mogliśmy także stworzyć podobne grupy odbiorców na podstawie grup remarketingowych oraz odbiorców, którzy już zrobili zakupy w e-sklepie.

 

Facebook - zdarzenia.

Pierwszym krokiem w naszych działaniach było dostarczenie jak najwięcej wartościowego ruchu - zastosowaliśmy cel konwersja z optymalizacją pod wyświetlenie zawartości zamiast celu na ruch, by wejścia na stronę były bardziej wartościowe dla firmy, a także o wiele tańsze. Takie działanie nie tylko przyniosło znakomite wyniki, ale i dodatkowe transakcje w witrynie. W przypadku zastosowania takiego celu, nie płaciliśmy za jeden zakup, a za jedną konwersję, którą było konkretnie wyświetlenie zawartości strony, czyli o wiele, wiele taniej - wynik ten wynosił średnio 0,31 zł za wyświetlenie zawartości.

 

Facebook - koszt - wynik.

Następnie, gdy zebraliśmy już odpowiednio dużą grupę remarketingową, zainteresowaliśmy odbiorców prezentowanymi produktami, zoptymalizowaliśmy kampanie pod kątem zwiększenia sprzedaży, używając do tego dynamicznego remarketingu z wykorzystaniem katalogu produktów. Ten format reklamowy polega na automatycznym ukazaniu użytkownikowi produktów, które ostatnio oglądał w witrynie, ale ich nie zakupił – co sprawia, że przypominamy odbiorcom o „zapomnianych produktach”, a to skutecznie zwiększa prawdopodobieństwo finalnego zakupu, dlatego też format dynamicznych reklam jest jednym z najskuteczniejszych celów reklamowych do zwiększenia sprzedaży.

 

Typy kampanii.

Reklamy kierowaliśmy do grupy osób, która wyświetliła produkt bądź dodała produkt do koszyka, ale go nie zakupiła w ciągu ostatnich 50 dni. Zaktualizowany katalog produktów oraz dane z kodów zdarzeń Pixela pozwoliły nam na odbieranie konkretnych zdarzeń użytkownika na stronie WWW i dopasowanie ich do produktu, dlatego po utworzeniu szablonu reklamowego – wyświetlone przez odbiorcę produkty automatycznie pokazywały się w stworzonym przez nas „szablonie”. Tym sposobem – produkty „wracały” do potencjalnych klientów.

Dodatkowo, do komunikatów reklamowych kierowanych do użytkowników pochodzących z remarketingu, dodawaliśmy informację o rabacie z kodem „Facebook”. Dlatego też - każdy, kto przeszedł przez pierwsze segmenty lejka sprzedażowego – wszedł na stronę, wyszukiwał, oglądał produkty – później mógł nabyć je z dodatkową zniżką, a informację o tym “dostawał” w postaci spersonalizowanej reklamy! Produktów takiego rodzaju nie kupuje się często, dlatego też, aby nie “marnować” budżetu mediowego, z zestawów reklam wykluczyliśmy osoby, które zakupiły już jakiś produkt w ciągu ostatnich 20 dni.

 

Facebook - grupy.

Przy celu reklamowym na dynamiczny remarketing, przetestowaliśmy nowy format reklamowy w postaci filmu dynamicznego - to format ukazujący ostatnio wyświetlane przez użytkownika produkty automatycznie zaciągane do postaci filmu. Tylko dzięki takiemu działaniu uzyskaliśmy 40 dodatkowych transakcji, a koszt jednego zakupu znacznie spadł, niż w przypadku zwykłej karuzeli produktowej. 

Jednym z formatów, który dodatkowo przetestowaliśmy, był format kolekcji - to format wyświetlany jedynie na mobile, zaciągający produkty i rozdzielający je automatycznie dodanymi sekcjami z tytułami “Ostatnio przeglądane / Wybrane dla Ciebie / Mogą Ci się także spodobać…”. Format kolekcji uzyskał kolejne konwersje i dodatkową sprzedaż produktów.

phone_shape.jpg

sprawdź nasz
newsletter

Scroll