blog_small.png

Marketingowe trendy i wyzwania na 2024

Strategie marketingowe
Marketingowe trendy i wyzwania na 2024

Performance Marketing – Social Media Ads

Jakub Kasprowicz

Jakub Kasprowicz
Meta Ads Teamleader

Trendy 2024 w Social Media Ads

Jeśli w twoim biznesie dobrze sprawdzają się płatne działania w SoMe, a w 2024 chcesz je rozwijać lub przynajmniej utrzymać na tym samym poziomie, musisz uwzględnić stale rosnące koszty wyświetlania reklam wśród swojej target group

Wyraźnie dostrzegamy, że nowo powstałe przedsiębiorstwa są świadome potrzeby reklamowania się w przestrzeni digital. Stale tworzone są nowe konta reklamowe, które publikują kampanie, przez co zwiększa się konkurencja na rynku aukcji reklam. Warto podkreślić, że właściwą reakcją będzie nie tylko zwiększenie budżetu na płatne kampanie, ale również przemyślenie komunikacji marketingowej swojej marki…

W ostatnich latach w mediach społecznościowych obserwujemy zjawisko migracji użytkowników pomiędzy różne kanały SoMe, co przejawia się spadkiem średniego czasu zaangażowania w obrębie pojedynczej aplikacji. Nowy rok to dobry pretekst, żeby zaplanować działania reklamowe na mniej popularnych wśród reklamodawców platformach społecznościowych jak TikTok czy Pinterest, bo jak wiadomo – warto być tam, gdzie są nasi odbiorcy.

W kontekście zmian i wyzwań na 2024 rok warto wspomnieć, że Facebook niedawno wprowadził płatną subskrypcję, która zapewnia dostęp do aplikacji bez reklam – na razie nie przyjęła się z entuzjazmem ze względu na wysoką cenę i stosunkowo niski poziom irytacji użytkowników reklamami. Ta zmiana była spodziewana, ale zaskoczeniem było tak szybkie wprowadzenie jej przez Metę. Kolejne miesiące pozwolą zweryfikować jak ta zmiana wpłynie na takie elementy kampanii Meta Ads jak choćby estymowana wielkość grupy docelowej. 

Rada na 2024? Policz o ile wzrosły twoje koszty wyświetlenia reklam w porównaniu do zeszłego roku. Uwzględnij też kluczowe zmiany, które mogły niezależnie wpłynąć na koszty, na przykład zawężenie grupy odbiorców lub zwiększenie budżetu. Dobrym pomysłem przed zwiększeniem nakładów pieniężnych na płatne kampanie jest wcześniejsze przeprowadzenie audytu konta reklamowego. Dzięki niemu dowiesz się, w jakim stanie są twoje kampanie – może znajdziesz pole do poprawy wyników i unikniesz błędu wielu firm, które w reakcji na spadki zwykle decydują się na podnoszenie budżetów mediowych bez wdrożenia koniecznych poprawek i odpowiedniej optymalizacji kampani. Pamiętaj: najpierw analiza i weryfikacja błędów, później optymalizacja, a na koniec decyzja o zwiększeniu budżetu

 

Performance Marketing – Google Ads

Michał Elżbieciak_

Michał Elżbieciak
Paid Ads Manager

Trendy 2024 w Google Ads 


Wszystko wskazuje na to, że rok 2024 będzie niejako przedłużeniem roku 2023 pod kątem tematów związanych z Google Ads. Kampanie Performance Max, pomimo tego, że zagościły na kontach reklamowych już jakiś czas temu, nadal będą stanowiły główne wyzwanie dla specjalistów. Wynika to z faktu, iż Google cały czas testuje nowe rozwiązania oraz oddaje dodatkowe funkcje w ręce reklamodawców. Przekształcenie kampanii Discovery w Generujące Popyt (Demand Gen) z nową ciekawą funkcją (kierowanie reklam na listę odbiorców LookAlike) również dołoży swoją cegiełkę w planowaniu odpowiedniej struktury na koncie, w oparciu o kampanie bazujące na uczeniu maszynowym i rozwiązaniach zautomatyzowanych. Ciekawą opcją dla wielu marek może okazać się rozszerzenie kampanii wideo o formaty dostosowane do przestrzeni YouTube Shorts, która może nie być jeszcze mocno eksploatowana przez konkurencję.


Więcej na temat kampanii Generujących Popyt przeczytasz na blogu Veneo Performance →
Kampanie Discovery zostają przekształcone przez Google w kampanie Generujące Popyt (Demand Gen) 


W Nowym Roku nadal pozostaniemy przy tematach związanych z prywatnością użytkowników i wykluczenia third-party cookies w myśl polityki cookieless. Nie tak dawno temu na stronach wdrażaliśmy Consent Mode, a na horyzoncie pojawił się już Consent Mode w wersji 2.0 od Google, zakładający całkowite odejście od ciasteczek. Poprawne wdrożenie będzie wymagało aktualizacji szablonu CookieScript w GTM do najnowszej wersji. Planowane przez Google zmiany mogą okazać się bardzo ważne dla skuteczności większości kampanii, w tym głównie dla kampanii remarketingowych. Specjaliści na pewno powinni śledzić dalsze informacje w tym temacie, a marki przygotować się na wdrożenie wymaganych zmian.

Zapewne większość biznesów ma już skonfigurowaną usługę GA4 lub w najgorszym wypadku usługa została utworzona automatycznie. Nie oznacza to jednak, że przygoda z GA4 zakończyła się na dobre – wręcz przeciwnie, Google cały czas wprowadza aktualizacje dotyczące różnych obszarów GA4, które wpływają na zachowanie tego narzędzia oraz przedstawianie danych w raportach. Przykładem może być ostatnia informacja o tym, że 12 lutego 2024 roku Google usunie Sygnały Google (Google Signals) na poziomie raportów.

Więcej wniosków na temat zmian w GA4 przeczytasz na blogu Veneo Performance → Przewodnik GA4 po pół roku. Zmiany, wyzwania i plany na przyszłość

Temat sztucznej inteligencji również nie zostanie porzucony równocześnie z wystrzałem sylwestrowych fajerwerków i w tym temacie specjaliści również powinni trzymać rękę na pulsie. Sam system reklamowy będzie oferował coraz więcej rozwiązań w oparciu o AI. Warto także śledzić zewnętrzne narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, które mogą pomóc w osiąganiu jeszcze lepszych wyników w kampaniach.

 

Podsumowanie trendów marketingowych w 2024

Często na koniec rozmów na temat pomysłów na rozwój marki mówi się o pieniądzach. Warto więc zastanowić się czy marketing to koszt, wydatek, czy inwestycja? W Veneo zawsze podkreślamy, że marketing jest inwestycją, ale tylko i wyłącznie w przypadku przemyślanych i skutecznie egzekwowanych działań marketingowych, które czasem (w zależności od konkretnych aktywności marketingowych) przynoszą oczekiwane rezultaty dopiero po pewnym czasie. Życzymy więc, by w 2024 roku Twoje inwestycje w marketing były inwestycją w biznes i jego wzrost!