gruszka2.png

Digitalowy Marketing Funcjonalny

Usługi

Obsługa profili na Pintereście

Współcześnie potencjał sprzedażowy drzemie w obrazie. Dlaczego? Tekst jest bardziej angażujący i wymaga od użytkownika większego skupienia. Co więcej, dobrze skonstruowany komunikat wizualny jest szybciej absorbowany przez odbiorcę, niż ten dostarczany przy pomocy tekstu. Jako że Pinterest to tak naprawdę wielka tablica wypełniona inspirującymi zdjęciami i filmami, nie ma się co dziwić, że prędko zyskała zainteresowanie internautów. Jak wykorzystać potencjał sprzedażowy Pinteresta i generować wysokie wyniki sprzedażowe? 

Content is the king, czyli o tym jak tworzyć content na Pintereście 

Choć proces publikowania pinów jest niezwykle intuicyjny i nie wymaga od użytkownika platformy ponadprzeciętnych zdolności, to ich kreowanie oraz przyporządkowanie do odpowiednich tablic, powinno bazować na wiedzy i doświadczeniu specjalistów. Wybór odpowiedniej formy kreacji powinien wiązać się z tym, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. Możesz stworzyć infografikę, animacje czy film, albo postawić po prostu na zdjęcie. 

Należy liczyć się z tym, że Twój pin będzie tylko jednym spośród morza innych, dlatego trzeba mocno się natrudzić, aby przyciągnąć uwagę użytkownika. Czasami warto postawić na niekonwencjonalne rozwiązania, czasami to prostota okazuje się strzałem w dziesiątkę. Jedno jest pewne – dróg do sukcesu na Pintereście jest wiele.

Równie istotną kwestią są treści dopełniające komunikat wizualny, takie jak: tytuł, opis czy hashtagi – stanowią one nieodłączną część pina. Jednym z kluczowych elementów jest tytuł. To drugi najbardziej rzucający się w oczy element – zaraz po kreacji graficznej. Powinien zachęcać użytkownika do kliknięcia w zdjęcie lub przejścia na konkretną stronę. Warto, aby był krótki, treściwy i skutecznie zachęcał do pożądanej akcji. 

Opis powinien stanowić rozwinięcie tytułu. Może to być kilka słów o kreacji samej w sobie, można opisać to, co znajduje się na zdjęciu lub postawić na bardziej sprzedażowy charakter komunikatu. Ważne, aby najważniejsze informacje zawrzeć w pierwszych 50 znakach, jako że wszystko ponad limit będzie możliwe do przeczytania dopiero po rozwinięciu. 

Opis idzie w parze z hashtagami. To właśnie z ich pomocą Twój pin może stać się viralem na Pintereście. Jak tego dokonać? Dostosuj hashtagi do swojej grupy docelowej. Jeżeli sprzedajesz tylko na rynku polskim, poprzestań na stosowaniu hashtagów tylko w tym języku. Jeśli jednak jesteś globalną marką, wykorzystanie hashtagów w języku angielskim to must-have! 

Pinterest dla e-commerce 

Pinterest wciąż stanowi nowość i nieodkrytą kopalnię możliwości biznesowych w digitalowym świecie marketingu. Co więcej, zmieniające się nawyki konsumentów, do których doszło w ostatnim czasie, przyczyniły się do umocnienia się rozwiązań, których dostarczają nam SoMe. 

Według raportu Digital 2022, Pinterest zrzesza grono aż 4,23 mln osób. Badania dowodzą również, że równo 60% Pinnersów znajduje pomysły na to, co zakupić na Pintereście. Kolejno, równo 72% ankietowanych jest zdania, że Pinterest inspiruje ich do zakupów nawet w momencie, gdy niczego konkretnego aktualnie nie szukają. Co ciekawe, aż 81% użytkowników Pinteresta stanowią kobiety. Jest to szczególnie istotna informacja dla biznesów, których grupy docelowe składają się głównie z płci pięknej. 

Dzięki systematycznemu prowadzeniu konta na Pintereście, marki mają szansę na dotarcie do milionów potencjalnych klientów. Medium to sprawdza się przede wszystkim w branżach, w których liczy się efekt wizualny. Zaliczyć do nich możemy między innymi branżę modową, kosmetyczną, architektoniczną czy motoryzacyjną. 

Reklama na Pintereście, czyli Pinterest Ads 

Przed przystąpieniem do działań reklamowych dla naszych Klientów, zawsze bierzemy pod uwagę, jakie są cele biznesowe marki, oraz jaką strategię marketingową obrano, aby je osiągnąć. Dzięki temu nasza współpraca w zakresie płatnej reklamy przyczynia się do ich realizacji i generowania oczekiwanych zysków. Kiedy ten krok mamy już za sobą, przystępujemy do kolejnego, jakim jest wybór odpowiedniego celu reklamowego kampanii. W Pinterest Ads mamy trzy możliwości: kreowanie świadomości marki, nakłonienie do rozważenia zakupu oraz uzyskanie konwersji. 

Teraz następuje etap wyboru dopasowanego do kampanii formatu reklamowego. Pinterest oferuje ich pięć, a swoją strukturę opierają na pinach. Zaliczyć do nich możemy: pin promowany, karuzelę pinów, pin promujący aplikację, piny zakupowe oraz promowany pin wideo. Pin promowany to najprostszy format, który przybiera formę pionowego lub kwadratowego obrazu, a jego głównym celem jest zwiększenie widoczności pinów. O wyborze odpowiedniego formatu decyduje specjalista, chcąc jak najbardziej zoptymalizować wyniki kampanii, aby wygenerować jak największy zysk. 

Jeżeli chodzi o targetowanie na Pintereście, to w akompaniamencie Twoich opcji znajdują się dobrze już znane przez większość performance specjalistów kierowania według: płci, wieku, lokalizacji, języka czy urządzenia. Nie należy pominąć również targetowania na zainteresowania, które na Pintereście działa z niezwykłą precyzją. Oczywiście to nie koniec możliwości! Z chęcią zaproponujemy Ci inne optymalne i efektywne targetowania, które dostosujemy do profilu Twojej działalności.

Fachowe wsparcie wykwalifikowanych specjalistów przy obsłudze Pinteresta

Prowadzeniu profilu biznesowego na Pintereście, wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu tworzenia treści, obsługi SoMe, performance marketingu oraz projektowania graficznego. Wiele e-commerców, które podjęły z nami współpracę w zakresie Facebook Ads oraz Google Ads, dzięki naszej rekomendacji rozpoczęły działania reklamowe również na platformie Pinterest. Był to kolejny krok, pozwalający im kontynuować proces skalowania biznesu.

Dlatego...

Jeżeli szukasz wsparcia przy prowadzeniu konta na Pintereście, to trafiłeś w odpowiednie miejsce! Możemy pomóc Ci z tworzeniem kreacji, przygotowywaniem odpowiednich treści, moderacją, płatną reklamą oraz systematycznym monitorowaniem wyników. Powierz obsługę Pinteresta specjalistom!