Facebook

Facebook jest obecnie największym serwisem społecznościowym. Wprowadzane przez lidera rynku technologie zmieniły zachowania użytkowników i ich konsumpcję treści w Internecie. Użytkownicy zamiast wchodzić na każdy portal informacyjny z osobna, przeglądają newsy udostępnione na Facebooku. Pełni on rolę agregatora contentu, jest naszym oknem na świat. Liczący sobie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie, gigant social media stanowi idealne miejsce dla firm, które chcą dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, kampanie przeprowadzane na Facebooku są interaktywne, dzięki czemu budują więź między firmą i odbiorcą. Każda interakcja użytkownika ze stroną – komentarz, czy reakcja sprawi, że post może wyświetlić się jego znajomym, poszerzając tym samym jego zasięg.
Oprócz ogromnej bazy użytkowników, portal daje szeroki wachlarz możliwości reklamodawcom. Dzięki wciąż wprowadzanym funkcjom i poprawkom, Facebook zmienił się w platformę o nieograniczonym potencjale, którego wykorzystanie zależy wyłącznie od umiejętności marketerów.

Fanpage na Facebooku
Strona na Facebooku to obecnie jedna z najpopularniejszych form promowania swojej marki w mediach społecznościowych, która pozwala na natychmiastowy kontakt z klientem. Jednak by strona odniosła sukces, powinna być prowadzona regularnie, profesjonalnie i zgodnie z przyjętą strategią marki. Oferujemy stworzenie nowej strony lub prowadzenie już istniejącej tak, by pozyskać oddanych fanów dzięki:

  • Utworzeniu atrakcyjnego wizerunku graficznego,
  • Regularnemu tworzeniu contentu, który zaangażuje grupę docelową,
  • Stałej interakcji z fanami,
  • Utworzeniu dedykowanych zakładek,
  • Prowadzeniu oryginalnych konkursów.

Strona to również doskonały sposób, by promować wydarzenia zachęcające fanów do interakcji. Akcje promocyjne, konkursy i wydarzenia na żywo promowane w serwisie Facebook mają tendencję, by rozprzestrzeniać się niezwykle szybko i efektywnie. Wydarzenia dają również platformę do informowania uczestników na bieżąco o zachodzących zdarzeniach, wygranych w konkursach i ograniczonych czasowo promocjach.
Ponadto, dzięki wprowadzeniu zakładki „sklep”, profil daje użytkownikom dostęp do produktów firmy w sposób wygodny i przystępny. Klienci mogą przeglądać produkty w postach i na fanpage’u, skąd zostają przekierowani na stronę www firmy, by móc sfinalizować transakcję. Taka forma wsparcia e-commerce na największym portalu społecznościowym to pewna droga do zwiększenia wyników sprzedażowych, a także do zbudowania wizerunku firmy przygotowanej na wszystkie potrzeby klienta.
Facebook oferuje precyzyjne narzędzia, pozwalające na pomiar skuteczności działań promocyjnych na stronie. W oparciu o wnikliwą analizę statystyk, działania te można modyfikować, by lepiej trafiały do grupy docelowej i poszerzały ją z dnia na dzień. Fanpage jest przyjaznym użytkownikowi i niezwykle skutecznym sposobem na promocję marki lub produktu. To też możliwość pozyskania nowych klientów i utrzymania przyjaznych relacji z dotychczasowymi.

Reklama na Facebooku
Facebook Ads to skuteczna metoda, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pozwala na promocję produktu, marki, strony www lub samego fanpage’a w serwisie w samym sercu portalu. Ciekawie stworzona reklama zachęci użytkownika do sprawdzenia jej zawartości i tym samym zwiększy efektywność działań promocyjnych. Operując na dwóch modelach rozliczania reklam - CPM (koszt za 1000 wyświetleń) oraz CPC (koszt z kliknięcie w materiał promocyjny) daje możliwość utworzenia optymalnie dostosowanego planu marketingowego. Kreator reklam i wspierane narzędzia zewnętrzne oferują reklamodawcom dokładny wybór grupy docelowej przy pomocy parametrów takich jak dane demograficzne, geograficzne, zainteresowania, czy nawet prędkość połączenia sieciowego. Odpowiednie metody targetowania pozwalają na przyciągnięcie uwagi klientów, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani naszą reklamą. Tym samym maksymalizujemy szansę na zwiększenie sukcesu sprzedażowego i/lub wizerunkowego.

Oferowane formaty obejmują:

  • Promocja postów z fanpage’a
    Wyświetlanie tekstu, zdjęć i filmów udostępnianych na stronie marki użytkownikom, którzy jej nie obserwują. Wpływa znacząco na zasięg prowadzonych działań marketingowych i pomaga pozyskać nowych fanów.
  • Reklama kierująca do strony
    Zdjęcie lub film z możliwością przekierowania na stronę www. Wyświetla się w prawej kolumnie, aktualnościach i artykułach ekspresowych. Dzięki wsparciu aplikacji partnerskich Facebooka, materiały promocyjne mogą zostać wyświetlone na Instagramie i między rozmowami użytkowników w aplikacji Messenger. Dodatkowo, jeśli klient kontaktował się wcześniej z profilem firmy, reklama tego typu może zostać wysłana w wiadomości prywatnej.
  • Reklama karuzelowa
    Szczególny rodzaj reklamy kierującej do strony. Wyróżnia się swoją formą, która pozwala na wyświetlenie do 10 zdjęć i/lub filmów w jednej kreacji reklamowej. Ten szczególnie efektywny w e-commerce format daje użytkownikom możliwość wyboru spośród wielu produktów, pełniąc rolę katalogu i doradcy.
  • Dynamic Product Ad
    Reklamy wybranych produktów działające na zasadzie remarketingu to najbardziej precyzyjny sposób na utworzenie bazy powracających klientów oferowany przez platformę Facebook. Treść wyświetlana użytkownikom zależy od ich przeszłych interakcji z firmą, takich jak przeglądane produkty czy nawyki zakupowe. Co więcej, Facebook zapisuje historię zakupów każdego użytkownika, dzięki czemu odbiorca nie musi widzieć produktów, które już zakupił.
  • Kampania Leadowa
    Reklamy zorientowane na pozyskanie nowych klientów wyszły już poza domenę firm B2B. Zamiast przekierowywać na stronę firmy, przycisk CTA umieszczony pod materiałem promocyjnym otwiera formularz wewnątrz aplikacji. Użytkownicy mogą zapisać się do newslettera, na wydarzenie, zarezerwować usługę, a nawet pobrać materiały lub aplikację Państwa firmy, w zamian za wymagane dane osobowe lub kontaktowe.
  • Canva
    Ta interaktywna, wykorzystująca możliwości smartfonów reklama umożliwia skrócenie dystansu pomiędzy przekazem marketingowym, a klientem. Użytkownicy mogą przewijać karty karuzeli zawierające obrazy lub filmy, wchodzić w interakcję z produktami przedstawionymi na ekranie i bawić się materiałami promocyjnymi. Canva może ukazać nową kolekcję produktów, zapowiadać eventy, zachęcać do zakupów na urządzeniach mobilnych i wiele, wiele więcej.

Audience Network
Marketing związany z Facebookiem nie kończy się w social media. Dzięki sieciom partnerskim działającym we współpracy z serwisem, działania promocyjne Państwa firmy wyświetlane będą na witrynach zewnętrznych i w aplikacjach mobilnych. Kliknięcie w reklamę umożliwia przekierowanie klienta na stronę www, instalację aplikacji a nawet sprzedaż katalogu produktów. Materiały filmowe dodatkowo zwiększą zasięg Państwa strony i wpłyną znacząco na rozpoznawalność marki. Oferowane formy prowadzonych kampanii to:

  • Reklamy banerowe, pełnoekranowe i natywne na stronach www dla urządzeń mobilnych
  • Reklamy banerowe, pełnoekranowe i natywne w aplikacjach mobilnych
  • Materiały wideo typu in-stream: pre-roll oraz mid-roll
  • Materiały wideo typu in-article w ramach Facebook Instant Articles
  • Wideo z nagrodą dla aplikacji mobilnych

Audience Network to możliwość dotarcia do nowych odbiorców z wykorzystaniem zaawansowanych opcji targetowania, która generuje zasięg większy nawet o 10%, niż materiały publikowanie wyłącznie na Facebooku.