Digitalowy Marketing Funcjonalny
Content marketing
Od lat słyszy się, że „content is king” – i nie ma w tym wiele przesady. Odpowiednio dobrane treści są podstawą działań marketingowych w digitalu, ale wraz z rozwojem algorytmów Google są też niezbędne w SEO. Dziś nie wystarczy stworzyć opisu naszpikowanego frazami kluczowymi, by być wysoko w rankingach wyszukiwania. Teraz boty potrafią całkiem precyzyjnie ocenić, czy dana treść jest dla odbiorcy przydatna i ciekawa i na tej podstawie wystawiają stronie „ocenę”. A zatem szeroko rozumiany content jest wszędzie, a współczesny Internet wymusza na nas, by nie tylko był, ale był przede wszystkim dobry.
Planowanie content marketingu dla firm
Czym jednak tak naprawdę jest content? Większość ludzi instynktownie wiąże go z copywritingiem, ale to tylko część prawdy. Specjaliści ds. Content Marketingu to osoby, które przede wszystkim tworzą wymagające eksperckie treści z nawet najbardziej niszowych i specjalistycznych branż, ale specjalizują się również w projektowaniu scenariuszy kampanii wideo lub tych opierających się o grafiki. W końcu contentem jest każdy nośnik informacji o marce i bez względu na to, czy czytamy tekst, patrzymy na baner, oglądamy wideo czy słuchamy spotu radiowego – jesteśmy odbiorcami działań content marketingowych.
A te mają jeszcze swoje podkategorie. W końcu tworzenie treści niejedno ma imię – może przybrać formę posta na Facebooku, treści reklamy w wyszukiwarce, wpisu blogowego, artykułu sponsorowanego, opisu produktu itp. Oczywiście wszystko zgodnie z charakterem marki i najlepszymi praktykami SEO! Sprawny contentowiec musi zatem brać pod uwagę szeroki zakres narzędzi, jakimi może posłużyć się w digitalu. Nasi ludzie w Veneo wiedzą o tym doskonale, co potwierdzają wyniki naszych kampanii.