blog_small.png

Wzrost biznesu dzięki mediom społecznościowym, czyli o potencjale sprzedażowym SoMe

Facebook – więzi, zaufanie i sprzedaż

Liczba użytkowników Facebooka w Polsce: 21,6 mln osób, a w tym: 53,6% kobiet, 46,4% mężczyzn. [7]
Najliczniejsze grupy wiekowe na Facebooku w Polsce: 25-34 (26,3%), 18-24 (21,7%) i 35-44 (20,8%). [7]
Zauważalność reklam na Facebooku przez polskich odbiorców: 54%. [4]

Facebook z punktu widzenia konsumenta:

To najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie [8] służąca głównie do utrzymywania relacji między użytkownikami, dostarczania im informacji, wiedzy i rozrywki. Umożliwia dołączanie do grup tematycznych, udzielanie się pod publikacjami innych użytkowników lub marek, branie udziału w wydarzeniach, inicjowanie zbiórek charytatywnych, zamieszczanie i aplikowanie na oferty pracy, możliwość wymiany lub sprzedaży towarów oraz usług. To znaczące miejsce styku między markami a potencjalnymi klientami, którym umożliwia:

  • kontakt 24/7 z profilami firm o zasięgu lokalnym, ogólnokrajowym lub ogólnoświatowym
  • śledzenie publikacji na fanpage’ach marek
  • uzyskiwanie informacji o produktach i usługach
  • kupowanie produktów za pośrednictwem Facebook Shops
  • pozostawanie na bieżąco z nowościami i promocjami
  • dołączanie do grup tematycznych skupionych wokół marki
  • branie udziału w konkursach, akcjach specjalnych aktywizujących społeczność np. w transmisjach live lub webinarach
  • pozostałe aktywności związane ze znajomymi i całą społecznością zgromadzoną na Facebooku

Facebook i jego korzyści sprzedażowe z punktu widzenia brand managerów:

Funkcjonalności prosprzedażowe na Facebooku dla nas, jako agencji marketingowej są dobrze znane, ale co najlepsze – bardzo obiecujące również dla wszystkich naszych klientów. Do tych możliwości zaliczamy:

  • poznanie grupy własnych odbiorców pod kątem demografii, zainteresowań i zachowań – w celu dopasowania odpowiedniego komunikatu reklamowego
  • sprawdzenie aktywności reklamowej na profilach konkurencji w bibliotece reklam
  • precyzyjne targetowanie angażujących reklam sprzedażowych z wykorzystaniem różnych formatów kreacji reklamowych z wyraźnym CTA (z ang. call-to-action – wezwanie do działania)
  • wiele umiejscowień reklam (w aktualnościach, w relacjach, In-Stream, w wyszukiwarce Facebooka, w wiadomości, w zewnętrznych aplikacjach i w witrynach partnerskich tzw. Facebook Audience Network), umożliwiające skuteczne dotarcie do użytkowników Facebooka nawet poza platformą
  • utworzenie własnego sklepu internetowego na Facebooku (Facebook Shops), zintegrowanego z Instagramem, który umożliwia prezentację (poprzez oznaczanie produktów na zdjęciach) i pośrednią sprzedaż asortymentu z katalogu zintegrowanego z oficjalną stroną e-sklepu
  • optymalizację kampanii reklamowych pod kątem różnych celów konwersji np. przejście na stronę sklepu internetowego, wypełnienie formularza, dodanie produktu do koszyka, dokonanie zakupu etc.
  • analizę działań podejmowanych przez użytkowników na stronie klienta za pomocą Pixela Facebooka w celu optymalizacji kampanii
  • reklamę dynamiczną ułatwiającą dotarcie do użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej np. w celu ratowania porzuconych koszyków
  • tworzenie grup podobnych odbiorców (tzw. lookalike) np. na podstawie tej, która jest już zgromadzona na profilu celem pozyskania nowego, wartościowego ruchu na fanpage’u lub w sklepie internetowym
  • tworzenie bazy do remarketingu z Facebooka w celu skierowania reklamy produktu osobom, które np. odwiedziły profil, zaangażowały się pod postem, wysłały wiadomość na Messengerze itp.
  • wgranie gotowej listy remarketingowej, co umożliwia wyświetlenie reklamy na Facebooku np. użytkownikowi zapisanemu do newslettera
  • możliwość estymacji wyników w zależności od budżetu klienta i dobór modelu rozliczeń kampanii reklamowych, co jest przydatne przy współpracy z agencją

Wnioski dla marketera:

Ponad połowa populacji Polski (57,2%) posiada konto w tym serwisie, [7] a wśród nich znajdują się Twoi potencjalni klienci (możesz to zweryfikować!), więc obecność marki na Facebooku jest po prostu koniecznością.

Co sądzi o tym… 

Daniel Szatko – Paid Social Media Specialist: „Jeszcze długo nie doczekamy się drugiego tak rozbudowanego pod kątem performance marketingu medium społecznościowego, które swoimi możliwościami dotarcia do konkretnej grupy odbiorców dorównywałoby Facebookowi. Trzeba więc postrzegać go jako istotny kanał komunikacyjno-sprzedażowy marki.

Z perspektywy e-commerce kampanie reklamowe zarówno na Facebooku, jak i w Google są tak samo ważne. Systemy reklamowe na tych platformach działają na innych zasadach, pozwalając dotrzeć do zróżnicowanych grup użytkowników oraz stosować unikatowe dla siebie cele reklamowe. Prowadzenie kampanii reklamowych za ich pośrednictwem jest efektywne i pozwala precyzyjniej dostosować nasze reklamy do produktu oraz marki, jaką promujemy, a także celniej dotrzeć z naszym przekazem do grupy docelowej, która ma konwertować. Jest to także korzystne od strony analityki, ponieważ dzięki zastosowaniu kilku systemów reklamowych operujących w różnych obszarach Internetu, mamy dostęp do szczegółowych danych. Pozwala to na dokładniejsze mierzenie efektywności i skuteczności kampanii reklamowych w kontekście konwersji.

Obecnie działanie na Facebooku bez korzystania z działań płatnych jest mocno utrudnione z racji wysokiej konkurencyjności i niezbyt łaskawych algorytmów. Dlatego też, jeśli planujemy rozwijać markę w tym serwisie, konieczne jest uwzględnienie w naszej strategii działań płatnych, zgodnych z celem naszej strony i strategii komunikacji brandu. Zdecydowanie warto uwzględnić Facebook Ads także w lejku sprzedażowym, pomimo wcześniej wspomnianej dużej konkurencji reklamowej na tej platformie. Trzeba jednak pamiętać, aby w trakcie wypełniania lejka być elastycznym, dysponować właściwym budżetem, optymalizować i uszczelniać go takimi kampaniami reklamowymi, które ograniczą opuszczanie go przez użytkowników”.

Z drugiej strony należy wziąć pod uwagę, że facebookowa tablica nie jest słupem ogłoszeniowym i nie sztuką jest publikowanie postów stricte informacyjnych czy nakłaniających do sprzedaży bez wykreowania powodu do utożsamienia się z marką. Chcąc długofalowo rozwijać swój biznes na Facebooku i czerpać z niego realne zyski, koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość treści wnoszących wartość, atrakcyjny sposób prezentacji produktów, budować renomę marki prowadząc sprawną moderację i właściwie reagować na kryzysy wizerunkowe – to po pierwsze. 

Po drugie: intencje zakupowe w tym medium buduje się poprzez storytelling – zaangażowanie użytkownika w interesującą opowieść marki. Wówczas odbiorca czuje się zaintrygowany, a w spersonalizowanym przekazie znajduje potwierdzenie, że dany produkt lub usługa może spełnić jego potrzeby. 

Po trzecie: głównie dzięki kampaniom reklamowym na Facebooku możliwe jest dotarcie do właściwych osób, które będą wchodzić w interakcję, a w konsekwencji konwertować. Konieczne jest więc przeznaczenie budżetu marketingowego na Facebook Ads. 

> Sprawdź, jak przeprowadziliśmy kampanię sprzedażową w systemie Facebook Ads dla sklepu klocki.edu.pl < 

Przejdź na kolejną stronę i przeczytaj o potencjale sprzedażowym Instagrama! >>>

Cały artykuł jest dostępny w formie e-booka!
Kliknij poniżej i pobierz go!

Strony: 1 2 3 4 5 6 7