Facebook – więzi, zaufanie i sprzedaż
Liczba użytkowników Facebooka w Polsce: 21,6 mln osób, a w tym: 53,6% kobiet, 46,4% mężczyzn. [7]
Najliczniejsze grupy wiekowe na Facebooku w Polsce: 25-34 (26,3%), 18-24 (21,7%) i 35-44 (20,8%). [7]
Zauważalność reklam na Facebooku przez polskich odbiorców: 54%. [4]
Facebook z punktu widzenia konsumenta:
To najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie [8] służąca głównie do utrzymywania relacji między użytkownikami, dostarczania im informacji, wiedzy i rozrywki. Umożliwia dołączanie do grup tematycznych, udzielanie się pod publikacjami innych użytkowników lub marek, branie udziału w wydarzeniach, inicjowanie zbiórek charytatywnych, zamieszczanie i aplikowanie na oferty pracy, możliwość wymiany lub sprzedaży towarów oraz usług. To znaczące miejsce styku między markami a potencjalnymi klientami, którym umożliwia:
Facebook i jego korzyści sprzedażowe z punktu widzenia brand managerów:
Funkcjonalności prosprzedażowe na Facebooku dla nas, jako agencji marketingowej są dobrze znane, ale co najlepsze – bardzo obiecujące również dla wszystkich naszych klientów. Do tych możliwości zaliczamy:
Wnioski dla marketera:
Ponad połowa populacji Polski (57,2%) posiada konto w tym serwisie, [7] a wśród nich znajdują się Twoi potencjalni klienci (możesz to zweryfikować!), więc obecność marki na Facebooku jest po prostu koniecznością.
Co sądzi o tym…
Daniel Szatko – Paid Social Media Specialist: „Jeszcze długo nie doczekamy się drugiego tak rozbudowanego pod kątem performance marketingu medium społecznościowego, które swoimi możliwościami dotarcia do konkretnej grupy odbiorców dorównywałoby Facebookowi. Trzeba więc postrzegać go jako istotny kanał komunikacyjno-sprzedażowy marki.
Z perspektywy e-commerce kampanie reklamowe zarówno na Facebooku, jak i w Google są tak samo ważne. Systemy reklamowe na tych platformach działają na innych zasadach, pozwalając dotrzeć do zróżnicowanych grup użytkowników oraz stosować unikatowe dla siebie cele reklamowe. Prowadzenie kampanii reklamowych za ich pośrednictwem jest efektywne i pozwala precyzyjniej dostosować nasze reklamy do produktu oraz marki, jaką promujemy, a także celniej dotrzeć z naszym przekazem do grupy docelowej, która ma konwertować. Jest to także korzystne od strony analityki, ponieważ dzięki zastosowaniu kilku systemów reklamowych operujących w różnych obszarach Internetu, mamy dostęp do szczegółowych danych. Pozwala to na dokładniejsze mierzenie efektywności i skuteczności kampanii reklamowych w kontekście konwersji.
Obecnie działanie na Facebooku bez korzystania z działań płatnych jest mocno utrudnione z racji wysokiej konkurencyjności i niezbyt łaskawych algorytmów. Dlatego też, jeśli planujemy rozwijać markę w tym serwisie, konieczne jest uwzględnienie w naszej strategii działań płatnych, zgodnych z celem naszej strony i strategii komunikacji brandu. Zdecydowanie warto uwzględnić Facebook Ads także w lejku sprzedażowym, pomimo wcześniej wspomnianej dużej konkurencji reklamowej na tej platformie. Trzeba jednak pamiętać, aby w trakcie wypełniania lejka być elastycznym, dysponować właściwym budżetem, optymalizować i uszczelniać go takimi kampaniami reklamowymi, które ograniczą opuszczanie go przez użytkowników”.
Z drugiej strony należy wziąć pod uwagę, że facebookowa tablica nie jest słupem ogłoszeniowym i nie sztuką jest publikowanie postów stricte informacyjnych czy nakłaniających do sprzedaży bez wykreowania powodu do utożsamienia się z marką. Chcąc długofalowo rozwijać swój biznes na Facebooku i czerpać z niego realne zyski, koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość treści wnoszących wartość, atrakcyjny sposób prezentacji produktów, budować renomę marki prowadząc sprawną moderację i właściwie reagować na kryzysy wizerunkowe – to po pierwsze.
Po drugie: intencje zakupowe w tym medium buduje się poprzez storytelling – zaangażowanie użytkownika w interesującą opowieść marki. Wówczas odbiorca czuje się zaintrygowany, a w spersonalizowanym przekazie znajduje potwierdzenie, że dany produkt lub usługa może spełnić jego potrzeby.
Po trzecie: głównie dzięki kampaniom reklamowym na Facebooku możliwe jest dotarcie do właściwych osób, które będą wchodzić w interakcję, a w konsekwencji konwertować. Konieczne jest więc przeznaczenie budżetu marketingowego na Facebook Ads.
Przejdź na kolejną stronę i przeczytaj o potencjale sprzedażowym Instagrama! >>>
Cały artykuł jest dostępny w formie e-booka!
Kliknij poniżej i pobierz go!