blog_small.png

Veneo vs. AI – jak nowe technologie zmieniają nasze podejście do pracy i sposób myślenia o biznesie Klientów?

Digital consulting
Veneo vs. AI – jak nowe technologie zmieniają nasze podejście do pracy i sposób myślenia o biznesie Klientów?

Wszystkie istotne osiągnięcia w historii ludzkości miały na celu doskonalenie już istniejących procesów. W okresie dominacji prasy drukowanej, radio było postrzegane jako zagrożenie, jednak umożliwiło przekaz informacji w znacznie szybszy sposób. Pociągi i samochody znacznie rozszerzyły nasze możliwości transportowe, natomiast smartfony zyskały status głównego punktu dostępu do informacji, który wcześniej pełniły nieporęczne komputery osobiste. Każdy następny krok w kierunku postępu zmienia sposób, w jaki realizujemy nasze dotychczasowe obowiązki – dotyczy to również sztucznej inteligencji, która zmienia rynek kreatywny.

Chat GPT – początek rewolucji?

Po głośnej premierze Chatu GPT od Open AI wiele mówiło się o prawdziwym przełomie i zmianach, jakie czekają szeroko pojętą branżę marketingu i reklamy. Temat poruszyliśmy już na blogu Veneo Performance w tekście „Czy sztuczna inteligencja jest gotowa, by zastąpić człowieka? Chat GPT i nowe możliwości AI”. Jesteśmy świadkami zmiany sposobu korzystania z Internetu, czyli środowiska naszej pracy, dlatego sami również wdrażamy tę zmianę. 

Trzeba podkreślić, że jako agencja marketingu digitalowego od lat sięgamy po rozmaite narzędzia AI, przy czym nigdy nie odbywało się to na taką skalę, a rozmaite programy nie towarzyszyły nam w tak wielu procesach. W naszym myśleniu o marketingu kluczowe jest budowanie wzrostu siły Marki i poprawa wyników biznesowych, dlatego z uwagą śledzimy i testujemy najnowsze rozwiązania, by następnie implementować do naszych działań te, które rzeczywiście mają szansę wnieść nową jakość do biznesów naszych Klientów. 

Jak bardzo najnowsze narzędzia AI zmieniają naszą pracę?
W jakich zadaniach stanowią nieocenioną pomoc, a które obszary wciąż wymagają pełnej kontroli marketera? 

Postanowiliśmy zaprezentować, jak w naszych codziennych wyzwaniach pomagają nam wybrane narzędzia AI, jak efektywnie z nich korzystać oraz jakie kompetencje przy poszczególnych obszarach digital marketingu są niezbędne w dobie intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji. Przedstawiciele wszystkich działów naszej agencji – Content Marketing&Kreacja, SEO, Social Media, Projektowanie graficzne&UX, PPC, IT, Rozwój biznesu przygotowali swoje wypowiedzi, które będziemy publikować w ramach naszego letniego cyklu „Veneo vs. AI”. 

Zanim przedstawimy punkty widzenia naszych specjalistów na temat wpływu tej technologii na branżę marketingu, a tym samym na nasze codzienne zadania, w ramach wprowadzenia warto przypomnieć kilka fundamentalnych dla nas punktów:

  1. Sztuczna inteligencja nie jest jeszcze w pełni inteligentna, przynajmniej na obecnym etapie swojego rozwoju. Wciąż mówimy o oprogramowaniu, które uczy się, korzystając z ludzkich doświadczeń i zgromadzonej przez nas wiedzy, a więc bazuje na wiedzy wstecznej. To oprogramowanie, które nie jest w stanie samodzielnie myśleć, za to świetnie łączy ze sobą fragmenty wiedzy, jaką sami dostarczamy. Z całą pewnością – mimo zaawansowanego poziomu – AI nie jest (jeszcze) bytem świadomym, zdolnym do samodzielnej ewolucji czy przeprogramowania się.
  2. AI towarzyszyło nam już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz, zwłaszcza po premierze nowych narzędzi od Open AI, upowszechnia się i komercjalizuje
  3. AI nie jest autonomiczne i nadal wymaga nadzoru człowieka, który kieruje procesami i wydaje odpowiednie polecenia. Sztuczną inteligencję można traktować jak dobrego asystenta, który posiada ogromny zasób wiedzy i zdolności, ale w związku z tym, że nie potrafi rozpoznać kontekstu i nie dysponuje wiedzą niejawną, nie jest w stanie do końca umiejętnie wykorzystać własne zasoby. Rzeczywistą wartością, jaką dostarcza nam AI jest atrakcyjny pakiet umiejętności z bardzo łatwym dostępem, przy czym za ich efektywne wykorzystanie wciąż odpowiada człowiek i formułowane przez niego komendy. A zatem AI jeszcze przez długi czas nie zastąpi człowieka w pełni.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że kiedy radio zaczęło wypierać drukowane gazety, dobrzy dziennikarze rozpoczęli nowy etap kariery właśnie w radiowych rozgłośniach. Z kolei gdy pojawił się, a później upowszechnił Internet, powstała nowa gałąź rynku, w której jako Veneo działamy. Intensywny rozwój sztucznej inteligencji postrzegamy zatem jako zmianę, za którą należy podążać

 

Jak to robimy? W jaki sposób implementujemy narzędzia AI? Właśnie o tym jest nasz najnowszy cykl! Zapraszamy do śledzenia kolejnych wypowiedzi specjalistów Veneo, którzy pokażą jak w praktyce naszą pracę wspiera AI!

Część I: Veneo vs. AI | Content & Kreacja

Jak Chat GPT-4 może pomóc w pracy content marketingowca?

Część II: Veneo vs. AI | SEO/SXO

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pozycjonowaniu stron internetowych?

Część III: Veneo vs. AI | SoMe & Influencer Marketing 

Jak korzystać z technologii AI i pozostać „social”?

Część IV: Veneo vs. AI | Grafika & UX

Jak korzystać z nowych technologii i nie zatracić twórczego ducha?

Część V: Veneo vs. AI | Performance Marketing 

Czy sztuczna inteligencja w kampaniach płatnych to zupełna nowość?