blog_small.png

Marketingowe trendy i wyzwania na 2024

Jako marketerzy, których głównym zadaniem jest budowanie silnych marek nieustannie wybiegamy w przyszłość. Myśląc o kolejnym miesiącu, kwartale, roku, estymujemy budżety, dobieramy i szacujemy konkretne wskaźniki, projektujemy komunikację. Każdego dnia analizujemy rzeczywistość, bo doskonale wiemy, że nasze działania muszą być adekwatne do realiów, a zatem przydatne i interesujące dla użytkowników. Tak będzie i tym razem – w naszym opracowaniu przyglądamy się zjawiskom, które pojawiły się już w 2023 roku i co do których przewidujemy, że będą miały duże znaczenie w działaniach marketingowych w ciągu najbliższych miesięcy, a nawet lat. 

Najważniejszy kierunek marketingu w 2024

Trzeba podkreślić, że w warunkach zmienności i niepewności, które w trzeciej dekadzie XXI wieku stają się normą, dużo trudniej jest cokolwiek przewidywać. Z drugiej strony, biorąc na siebie odpowiedzialność (z)budowania silnej marki w digitalu, powinniśmy wiedzieć w jakim miejscu ma być ta marka za rok czy 5 lat i krok po kroku – realizując wyznaczone cele marketingowe – podążać w tym kierunku. Nie dotrzemy przecież we właściwe miejsce, jeżeli nie wiemy po co i dokąd się wybieramy… 

Chcąc prowadzić skuteczny marketing dla swojego brandu, w pierwszej kolejności należy w ogóle mieć wizję swojej marki – silną ideę, która jest wyznacznikiem wszelkich działań marketingowych, związanych również z adaptacją kolejnych trendów. Nie da się zbudować silnej, rozpoznawalnej wśród target group marki, bazując na często krótkotrwałych trendach czy kreatywnych, ale adhockowych pomysłach – to działania taktyczne, które długoterminowo się nie sprawdzą. 

Zwróćmy również uwagę, że w czasach, gdy w zaledwie kilka sekund – z pomocą sztucznej inteligencji – jesteśmy w stanie stworzyć tekst, grafikę czy plan kampanii sprzedażowej, należy zmienić podejście do marketingu. 

W zamieszczonych poniżej wypowiedziach specjalistów z działów Content & Kreacja, Social Media & Influencer Marketing, SEO/SXO & Content Marketing, Grafika & UX oraz PPC na temat konkretnych trendów marketingowych, jakie przewidują na 2024 rok jeden temat wyraźnie się wybija – dalszy rozwój narzędzi sztucznej inteligencji. To jasny sygnał, że warto zaimplementować lub rozwinąć narzędzia AI i efektywnie z nich korzystać – z ważnym zastrzeżeniem! Już w cyklu Veneo vs. AI, który zrealizowaliśmy w 2023 roku pokazaliśmy, że ta stale rozwijająca się technologia niewiele zdziała bez ludzkiej kreatywności, umiejętności analizy, zdolności wykorzystania rozmaitych danych oraz najważniejszych elementów, czyli wiedzy specjalistycznej, tzw. wiedzy niejawnej i empatii. 

W obliczu tak zarysowanych wyzwań najważniejszym kierunkiem w 2024 roku staje się budowanie kompetencji marketingowych, stała obserwacja otoczenia i umiejętność wejścia w buty core target (co wcale nie jest tak proste), by na końcu skutecznie egzekwować ideę marki. Ale nie pisząc artykuły, publikując posty w SoMe czy kręcąc filmiki, tylko tworząc  k o m u n i k a c j ę. Tylko w ten sposób zapewnimy marce rozwój. Bo marki muszą się rozwijać i odnajdywać w aktualnej rzeczywistości, przynosząc konsumentom realne i atrakcyjne korzyści. Jak mogą się rozwijać w ramach egzekucji swoich marketingowych założeń strategicznych?

Przyjrzyjmy się trendom dla poszczególnych obszarów, które przygotowali specjaliści z Veneo i Veneo Performance, pamiętając, że warto zaimplementować jedynie takie rozwiązania, które gwarantują spójność z wizją marki i są atrakcyjne dla grupy docelowej. 

Strony: 1 2