Wszystkie istotne osiągnięcia w historii ludzkości miały na celu doskonalenie już istniejących procesów. W okresie dominacji prasy drukowanej, radio było postrzegane jako zagrożenie, jednak umożliwiło przekaz informacji w znacznie szybszy sposób. Pociągi i samochody znacznie rozszerzyły nasze możliwości transportowe, natomiast smartfony zyskały status głównego punktu dostępu do informacji, który wcześniej pełniły nieporęczne komputery osobiste. Każdy następny krok w kierunku postępu zmienia sposób, w jaki realizujemy nasze dotychczasowe obowiązki – dotyczy to również sztucznej inteligencji, która zmienia rynek kreatywny.
Po głośnej premierze Chatu GPT od Open AI wiele mówiło się o prawdziwym przełomie i zmianach, jakie czekają szeroko pojętą branżę marketingu i reklamy. Temat poruszyliśmy już na blogu Veneo Performance w tekście „Czy sztuczna inteligencja jest gotowa, by zastąpić człowieka? Chat GPT i nowe możliwości AI”. Jesteśmy świadkami zmiany sposobu korzystania z Internetu, czyli środowiska naszej pracy, dlatego sami również wdrażamy tę zmianę.
Trzeba podkreślić, że jako agencja marketingu digitalowego od lat sięgamy po rozmaite narzędzia AI, przy czym nigdy nie odbywało się to na taką skalę, a rozmaite programy nie towarzyszyły nam w tak wielu procesach. W naszym myśleniu o marketingu kluczowe jest budowanie wzrostu siły Marki i poprawa wyników biznesowych, dlatego z uwagą śledzimy i testujemy najnowsze rozwiązania, by następnie implementować do naszych działań te, które rzeczywiście mają szansę wnieść nową jakość do biznesów naszych Klientów.
Postanowiliśmy zaprezentować, jak w naszych codziennych wyzwaniach pomagają nam wybrane narzędzia AI, jak efektywnie z nich korzystać oraz jakie kompetencje przy poszczególnych obszarach digital marketingu są niezbędne w dobie intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji. Przedstawiciele wszystkich działów naszej agencji – Content Marketing&Kreacja, SEO, Social Media, Projektowanie graficzne&UX, PPC, IT, Rozwój biznesu przygotowali swoje wypowiedzi, które będziemy publikować w ramach naszego letniego cyklu „Veneo vs. AI”.
Zanim przedstawimy punkty widzenia naszych specjalistów na temat wpływu tej technologii na branżę marketingu, a tym samym na nasze codzienne zadania, w ramach wprowadzenia warto przypomnieć kilka fundamentalnych dla nas punktów:
Warto w tym miejscu przypomnieć, że kiedy radio zaczęło wypierać drukowane gazety, dobrzy dziennikarze rozpoczęli nowy etap kariery właśnie w radiowych rozgłośniach. Z kolei gdy pojawił się, a później upowszechnił Internet, powstała nowa gałąź rynku, w której jako Veneo działamy. Intensywny rozwój sztucznej inteligencji postrzegamy zatem jako zmianę, za którą należy podążać.
Jak to robimy? W jaki sposób implementujemy narzędzia AI? Właśnie o tym jest nasz najnowszy cykl! Zapraszamy do śledzenia kolejnych wypowiedzi specjalistów Veneo, którzy pokażą jak w praktyce naszą pracę wspiera AI!
Jak Chat GPT-4 może pomóc w pracy content marketingowca?
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pozycjonowaniu stron internetowych?
Jak korzystać z technologii AI i pozostać „social”?
Jak korzystać z nowych technologii i nie zatracić twórczego ducha?
Czy sztuczna inteligencja w kampaniach płatnych to zupełna nowość?