blog_small.png

Milionowe zasięgi i… fun! Czyli marka na TikToku

TikTok to platforma, na której błyskawicznie można zrobić „karierę”, a w przypadku marki – szybko zdobyć dużą liczbę widzów i followersów. Dlaczego tak łatwo (a jednocześnie trudno, nie mając odpowiedniej wiedzy) wybić się na TikToku?

TikTok jest najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową. Warto na początek przytoczyć statystyki. Obecnie aktywnych na TikToku użytkowników w Polsce jest niemal 10 mln* i liczba ta wciąż rośnie. To wszystko dzięki treściom – niezwykle angażującym, różnorodnym i przede wszystkim świetnie dopasowanym do widza.

Odbiorcy lubią spędzać czas w aplikacji, gdyż content tam publikowany jest bardziej autentyczny niż treści pojawiające się w innych SoMe. Dodajmy do tego niezwykle precyzyjny algorytm TikToka, który na podstawie reakcji odbiorców oraz czasu spędzonego na oglądaniu filmiku o określonej tematyce, błyskawicznie uczy się rozpoznawać nasze preferencje. W rezultacie podsuwa treści, które nam się podobają – zaczyna wyświetlać TikToki o zbliżonej tematyce.

Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, czyli ogromne zasięgi na TikToku

Nawet małe i dopiero raczkujące konto jest w stanie osiągnąć niesamowite zasięgi. Dzieje się tak, ponieważ TikTok pokazuje film niewielkiej grupie odbiorców i analizuje zaangażowanie użytkowników – reakcje, udostępnienia czy (równie ważny) czas oglądania filmu. Dla algorytmu oczywiście istotna jest liczba obserwujących, jednak nie jest to czynnik decydujący. To dlatego tak często słyszy się komentarze, że na TikToku można się „wybić”.

Idealnym przykładem małego konta, na którym „TikTok”, czyli pojedynczy filmik wpisujący się w modny wówczas walentynkowy trend osiągnął niesamowity wynik, jest profil Stormy Poeschel. Konto liczy zaledwie 7256 followersów, a TikTok, o którym mowa zebrał 3 mln wyświetleń!

TikTok profil Stormy Poeschel

Podobne zjawiska zaobserwować można także na naszym polskim TikToku. Kinga, która pół roku temu miała nieco ponad 12K obserwatorów potrafiła dotrzeć swoim jednym filmikiem do ponad 700K osób, a obecnie jej konto obserwuje 26K osób.

kiniakryn na TikToku

Podobnie Victoria, która przy 19K obserwujących dotarła jednym TikTokiem do 1,3 mln odbiorców, a drugim do 1,2 mln.

vicusiaundercover na TikToku

Jak osiągnąć zaangażowanie na TikToku?

Treści na TikToku jest ogrom, codziennie pojawiają się nowe trendy, kolejna „trendująca” muzyka, filtry oraz inne efekty, które można zastosować w filmikach. Osobie, która nie jest zaangażowana w platformę nie sposób za tym nadążyć. Ważne jest działanie „tu i teraz”, ważny jest sam montaż, efekty, znajomość odpowiednich hashtagów czy odpowiedniej muzyki pod film – wszystko po to, by uzyskać jak najlepsze wyniki.


Dlaczego warto zaangażować agencję do prowadzenia TikToka marki?

Chcąc osiągnąć imponujące rezultaty dla firmy lub marki na TikToku, nieuniknione jest oddanie konta w ręce profesjonalistów w tej dziedzinie – osób, które na bieżąco śledzą to, co dzieje się na platformie, codziennie analizują to, co aktualnie jest trendem w aplikacji i potrafią dopasować aktualny trend do danej marki, zgodnie z jej DNA. To jeszcze nie wszystko, ponieważ do nagrywania TikToków najczęściej potrzebny jest cały zespół: grafik, animator, operator, scenograf – wszyscy, którzy mają wpływ na efekt końcowy filmu.

W działaniach na TikToku warto także uwzględnić Influencer Marketing. Zakres prac agencji w tym zakresie jest bardzo szeroki: research twórców pasujących do marki i prowadzonej kampanii, doprecyzowanie szczegółów współpracy i dopełnienie wszelkich formalności oraz egzekucja i nadzór nad publikowanymi przez influencera treściami (to zazwyczaj bardzo młodzi ludzie, których trzeba po prostu przypilnować).

Oprócz działań organicznych, agencja pomoże także w działaniach płatnych Ads na TikToku, a przede wszystkim zrobi to skutecznie, odpowiednio targetując na określone grupy odbiorców. 

I ostatnie, lecz bardzo istotne – agencję tworzą przede wszystkim ludzie kreatywni i otwarci, którzy z zaangażowaniem przygotowują oryginalny content, dzięki któremu skutecznie docieramy do grona potencjalnych klientów.


Jakie wyniki możesz osiągnąć na TikToku? – na przykładzie profilu Lodów Koral

Jeśli wciąż nie możesz się zdecydować, czy rozpocząć działania na TikToku, może przekonają Cię do tego liczby! 

Prowadząc działania dla marki Koral na platformie TikTok, w 10 miesięcy pozyskaliśmy ponad 140K odbiorców (aktualnie przekroczyliśmy 153K fanów, a jeśli po publikacji tego artykułu odwiedzisz @lodykoral na TikToku, gwarantuję, że liczba ta będzie jeszcze większa ;)), a zasięg filmików jest liczony w milionach. Wszystko to za sprawą: przemyślanych publikacji dopasowanych do aktualnie panujących trendów, Influencer Marketingu i trafnych kampanii reklamowych.

Prowadząc kampanię launchową nowego w 2022 r. produktu – lodów Slick marki Koral, udowodniliśmy, że w zaledwie ponad dwa miesiące można dotrzeć do ponad 19 milionów użytkowników!

Postawiliśmy na 40-tu TikTokerów, zarówno tych topowych, jak i na mniejszych twórców, którzy wykazują się niezwykłą kreatywnością, a przy tym osiągają świetne wyniki. Cały content stworzony we współpracy z wybranymi przez nas influencerami spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem wymagającej publiczności, co można było zauważyć w komentarzach pod publikacjami:

Komentarz do reklam na tiktoku
Komentarz do reklam na tiktoku
Komentarz do reklam na tiktoku
Komentarz do reklam na tiktoku
Komentarz do reklam na tiktoku
Komentarz do reklam na tiktoku

Zawsze przy tego typu działaniach stawiamy na to, by twórcy, z którymi podejmujemy współpracę nie tylko wykazali się kreatywnością, lecz żeby tworzony przez nich content pasował jednocześnie do charakteru i stylu komunikacji produktu, a przy tym był spójny z tym, co aktualnie tworzą influencerzy na swoim profilu i tym samym naturalny. To działa! 

Aktualnie pod hashtagiem #LodySlick na TikToku, który został specjalnie stworzony pod akcję promującą produkt, osiągnęliśmy ponad 19,9 mln wyświetleń wszystkich filmików, a liczba ta wciąż rośnie. 

#LodySlick

A skoro o liczbach mowa, warto także przedstawić inne związane z marką Koral hashtagi, które również osiągają świetne wyniki:

#LodyKoral
42,4 mln wyświetleń

#PoraNaKoral
17,3 mln wyświetleń

#Zalodowani
16,4 mln wyświetleń

Odbiorcy na profilu Lody Koral wykazują swoją sympatię dla marki, nie tylko wyświetlając treści czy nagradzając je serduszkami. Są także bardzo zaangażowani, zamieszczając setki, a nierzadko nawet i tysiące komentarzy pod danym filmikiem.

Pozytywne komentarze na profilu Lodó Koral
Pozytywne komentarze na profilu Lodó Koral
Pozytywne komentarze na profilu Lodó Koral
Pozytywne komentarze na profilu Lodó Koral
Pozytywne komentarze na profilu Lodó Koral
Pozytywne komentarze na profilu Lodó Koral

Jako agencja odpowiedzialna za komunikację naszego klienta w digitalu, wykorzystujemy (oczywiście odwołując się do DNA Marki) każdą sytuację do maksimum, aby osiągnąć jak największe zasięgi i uznanie fanów. Dlatego – na potrzeby dosyć nieoczywistej akcji – stworzyliśmy hashtag #KoralPozdrawia, który obecnie ma ponad 700K wyświetleń i mnóstwo filmików od fanów z jego zastosowaniem. Jak to tego doszło? Już tłumaczę.

Zaobserwowaliśmy pewną tendencję wśród młodych fanów Marki – często zwracają się (na wszystkich profilach w SoMe Lody Koral) do nas (tj. do Marki Lody Koral) z prośbą, aby pozdrowić ich znajomych, czy fanów. Kiedy zauważyliśmy kilka screenów z naszych konwersacji na profilach dzieciaków na TikToku, zdecydowaliśmy się zrobić z tego akcję i wprowadziliśmy pod nią dedykowany hashtag #KoralPozdrawia. Akcja organicznie przyniosła niesamowite rezultaty, bez dodatkowych, specjalnych kampanii. Można wręcz stwierdzić, że pozdrowienia od Korala stały się swego rodzaju viralem na TikToku. 

Największą intensywność akcja odnotowała pół roku temu, a my do tej pory wciąż odpisujemy na wiadomości z pozdrowieniami…

#KoralPozdrawia

Warto dodać, że całościowe wyniki na profilu Lody Koral (liczba fanów oraz wyświetlenia poszczególnych hashtagów czy konkretnych TikToków) wciąż rosną. Na ten sukces pracują zarówno działania i content przygotowywany przez nas wewnętrznie, jak i przy wsparciu influencerów, którzy w kreatywny i nieoczywisty sposób promowali Lody Koral na TikToku. Twórcy wykonali dla nas m.in. buty z opakowań po lodach, świeczkę na wzór Lodów Koktajlowych, pokazywali stylizacje i makijaże inspirowane lodami, nagrali piosenkę, stworzyli case’y na telefon z motywem produktu, przygotowali tematyczne sesje zdjęciowe. Influencerzy, jak już wspominałam, byli starannie przez nas dobierani, a kryterium ich wyboru nie była tylko i wyłącznie liczba followersów, lecz również styl prezentowanych przez nich publikacji oraz potencjał łączenia tego co robią, z tym, jak chcemy, by przedstawiana była Marka Lody Koral. 


Pora na TikTok!

Przekonały Cię wyniki, jakie przedstawiłam w tym artykule? Chcesz dowiedzieć się, jaki potencjał ma twoja marka na TikToku? Zapytaj nas! Działamy w holistycznym modelu DMF. Wychodzimy z założenia, że koncepcja komunikacji dla firmy lub marki, która chce zaistnieć na TikToku, powinna być opracowywana indywidualnie. Nie wszystko jest oczywiste i proste, a to co przystoi jednej marce, nie musi wcale być odpowiednie dla drugiej. Rozpoczynając pracę dla nowego klienta zawsze bierzemy pod uwagę strategię komunikacji marki lub opieramy się na strategii marketingowej, a w przypadku ich braku wypracowujemy bazowe założenia strategiczno-komunikacyjne spójne z charakterem marki. Bierzemy pod uwagę dotychczasowe działania marki, otoczenie biznesowe i działania konkurencji. 


Jako agencja uwielbiamy wyzwania i chętnie podejmiemy je dla klientów, którym zależy na wzroście biznesu i budowie wizerunku w digitalu, również na typowo młodzieżowych, niezrozumiałych dla dorosłych, platformach. 

*Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-jak-zainstalowac-liczba-uzytkownikow-krok-po-kroku