Siła Relacji
Jak zmieniają się relacje międzyludzkie w dobie pandemii koronawirusa? – Od tego pytania wyszliśmy, planując kampanię digitalową „Siła Relacji”, promującą produkt Doppelherz aktiv Vital Tonik.
Kampania „Siła Relacji” przypadła na okres pandemii COVID-19, na okoliczność Dnia Matki i Dnia Ojca. Atmosfera tamtych dni, czyli pierwsze tygodnie pandemii, były czasem, kiedy uświadamialiśmy sobie ogromną rolę relacji w naszym życiu – szczególnie tych z najbliższymi. Wówczas uznaliśmy, że w przestrzeni internetowej, gdzie konsumenci szukają emocji, z którymi mogą się utożsamić, potrzebny jest autentyczny głos i miejsce, gdzie odkryją Siłę Relacji – zwłaszcza tych rodzinnych, a przy tym będą mieli okazję, by wyrazić swoje uczucia, takie jak wdzięczność czy troska. Tak zaplanowana kampania zakładała, że produkt będzie pojawiał się na końcu łańcucha skojarzeń.
Kampanię otworzył spot wideo, stworzony niezwykle emocjonalną techniką rysunków na piasku. Nieco ponad 3-minutowa narracja przedstawia historię cyklu życia człowieka w kontekście relacji z rodzicami i domem rodzinnym, skłaniając odbiorców do gestów czułości, troski, obecności. W ramach naszej kampanii tematy te poruszyła również psycholog, dr Aleksandra Piotrowska, która w 3-częsciowym nagraniu wideo z perspektywy naukowej opowiedziała o więzi, przywiązaniu i miłości w rodzinie oraz tęsknocie za bliskimi w dobie pandemii.
O Sile Relacji ze swoimi rodzicami opowiedzieli również influencerzy: Ania Starmach, Olga Frycz i Agnieszka Kaczorowska-Pela, jednocześnie zachęcając do udziału w 2-etapowym konkursie organizowanym na stronie www.SilaDwochSerc.pl. Biorąc w nim udział, użytkownicy mieli szansę wygrać wyjątkowy zestaw prezentowy dla swoich rodziców: Vital Tonik, luksusową kosmetyczkę (dla mamy) lub portfel (dla taty) oraz kubek #SiłaDwóchSerc.
Internauci, którzy w tym wyjątkowo trudnym czasie nie mogli osobiście spotkać się ze swoimi rodzicami, mieli możliwość wysyłki spersonalizowanej e-kartki. W tym celu stworzyliśmy mechanizm, za pomocą którego użytkownicy wybierali motyw graficzny oraz życzenia lub mogli napisać własne i wysłać e-kartkę prosto do rodzica.
Działania wspierane były szeroko zakrojoną kampanią display (ekosystem Googla i Facebooka).
O sukcesie kampanii zdecydowały nie tylko liczne interakcje i aktywność użytkowników, ale przede wszystkim wzrost sprzedaży produktu.
Kampania przygotowana została w ramach całorocznej strategii digitalowej suplementów żywności, realizowanej pod hasłem „Siła Życia”, której celem było zwiększenie świadomości portfolio produktowego marki Doppelherz w zakresie suplementów żywności wspierających jakość życia, a także rozszerzenie grupy docelowej o młodszy target.