creative_small.png

Najstarszy Polski Klub

Dla klubu piłkarskiego Wisła Kraków 2021 był rokiem jubileuszowym. Biała Gwiazda celebrowała 115-lecie istnienia klubu. Veneo miało w tym swój udział, a przy okazji na nasze konto wpadł kolejny #DobryProjekt!

Mowa o jubileuszowej koszulce – nasza agencja odpowiada za koncepcję artystyczną i projekt koszulki oraz nadzór produkcyjny, a także projekt okolicznościowego pudełka na trykot.

Projektując dedykowaną koszulkę jubileuszową dla najstarszego polskiego klubu z okazji 115-lecia, cofnęliśmy się do początków istnienia 13-krotnego Mistrza Polski, do lat przedwojennych. Chcieliśmy, aby wybrzmiał w niej duch tamtych czasów. Jednocześnie naszym celem było podkreślenie jak bardzo utytułowany jest to klub. Zależało nam przy tym, aby była to prawdziwie kolekcjonerska koszulka. Niepowtarzalna, a każdy egzemplarz unikalny, stanowiący prawdziwą wartość kolekcjonerską dla każdego, kto stanie się właścicielem jednego z 1906 egzemplarzy. Piłkarze Białej Gwiazdy wystąpili w trykocie podczas Meczu Jubileuszowego z SSC Napoli. Część z 1906 egzemplarzy zostało sprzedanych poprzez licytację ceny, część tradycyjnie, a kilka miało specjalne przeznaczenie.

Już kilka minut po prezentacji unikatowego trykotu stało się jasne – kibice są oczarowani, co wyraźnie okazali w mediach społecznościowych. Wspaniałym akcentem była również wiadomość z końca 2021 roku – Classic Football Shirts, czyli właściciel i dystrybutor największej na świecie kolekcji oryginalnych koszulek piłkarskich umieścił nasz projekt w gronie 10 najlepszych trykotów 2021 roku! Dla nas to nie tylko wyróżnienie, ale kolejny dowód na to, że tylko konsekwentna egzekucja przyjętych założeń strategicznych marki pozwala tworzyć #DobreProjekty – takie, które przynoszą wymierne efekty biznesowe i wizerunkowe oraz są doceniane zarówno przez grupę docelową (w tym przypadku kibiców i sympatyków), jak i otoczenie branżowe oraz piłkarską społeczność.

Projekt jubileuszowej koszulki nie był jednak naszą pierwszą realizacją dla Wisły Kraków. Doświadczenia we współpracy z klubem zdobyliśmy, projektując dedykowaną koszulkę meczową na sezon 2020/2021. Projekt spotkał się wówczas z bardzo pozytywnym odbiorem – szczególnie ze strony wiślackiej społeczności. A my po raz kolejny mieliśmy okazję obserwować, że w marketingu rządzą emocje! Bo nawet ukochana sportowa drużyna to przecież brand, który komunikuje konkretne wartości, dostarcza emocje, gromadzi lojalną społeczność, składa obietnice… Prace projektowe i nadzór nad produkcją poprzedziliśmy próbą poznania i zgłębienia ducha tego brandu, natomiast pozytywny odbiór koszulek i możliwość bycia częścią tych emocji zainspirowały nas do tego, by opisać ramy systemu marki Wisła Kraków. By każdy miał możliwość poczuć ducha i siłę tego brandu. Stworzyliśmy więc unikatowe opracowanie systemu marki, które zostało opublikowane w Sieci i na naszym blogu – „Siła brandu na przykładzie marki sportowej Wisła Kraków”.

Poznanie i zgłębienie ducha Wisły Kraków było zatem nieocenione, gdy jako agencja wspierająca Białą Gwiazdę w przygotowaniu materiałów marketingowych na okoliczność obchodów 115-lecia podjęliśmy wyzwanie, by czuwać nad przebiegiem akcji informacyjnej #NajstarszyPolskiKlub. Rok jubileuszowy był bowiem świetną okazją, by – po okresie zawirowań – opowiedzieć o historii, która ukształtowała tożsamość „Wielkiej Wisły” i jej wojowniczy charakter. W tym celu zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy Landing Page’a NajstarszyPolskiKlub.pl oraz współpracowaliśmy z władzami klubu przy opracowaniu listu przewodniego i rozprawki historycznej, materiałów PR-owych oraz reklam do mediów branżowych. Odzew społeczności Białej Gwiazdy udowadnia jedno: „Nigdy nie zginie”…