Lody Koral Ekipa
Kampania marketingowa „Lody Koral Ekipa” to kampania launchingowa, o której w 2021 roku mówiła cała Polska. Została nagrodzona w ogólnopolskim prestiżowym konkursie MIXX Awards 2021 organizowanym przez IAB Polska – dwie srebrne statuetki oraz wyróżnienie.
Kampania polegała na wykorzystaniu Influencer Marketingu. Strategia biznesowa w zakresie współpracy z Influencerami znacząco wybiegała poza dotychczasowe praktyki rynkowe i schematy działania spotykane na polskim rynku. Na rynek został wypuszczony nowy produkt adresowany do dzieci i młodzieży szkolnej, sygnowany, poza znakiem towarowym marki Lody Koral, dodatkowo znakiem Ekipy. Komunikacja kampanii prowadzona była tylko w digitalu.
Lody Koral Ekipa stały się hitem sprzedażowym już kilka dni po launchu. Sklepowe bitwy o lody, relacje w social mediach z polowań na lody zamieszczane przez fanów oraz niezwiązanych z akcją influencerów i celebrytów, aukcje opakowań po lodach na OLX i Allegro sprawiły, że lody te stały się kultowe w kilka dni i przeszły do kanonu popkultury, tak jak obrazki z gum Donald i Turbo, Tazosy czy polowania na Pokemony. Emocje towarzyszące kampanii przeniknęły nawet do świata offline – powstało mnóstwo artefaktów.
Dzięki kampanii rodzice dowiedzieli się, co ich pociechy robią w internetach, marketingowcy, socjolodzy i psycholodzy mieli kolejny temat do analiz, a media mogły pisać o nowym zjawisku.
Hype na lody Koral Ekipa przełożył się na wysokie wskaźniki liczbowe buzzu, spektakularne rezultaty sprzedażowe i wzrost udziału PPL Koral w rynku w segmencie lodów impulsowych.
O koncepcji strategicznej kampanii, insight’cie, po który sięgnięto, egzekucji kampanii oraz o imponujących rezultatach dowiesz się z Success Story oraz z opracowania #BłogieChwile w czasie pandemii.