blog_small.png

Wzrost biznesu dzięki mediom społecznościowym, czyli o potencjale sprzedażowym SoMe

Podsumowanie

Na platformach społecznościowych oprócz przestrzeni dla użytkowników, znajduje się miejsce dla marek, które – korzystając z oferowanych przez nie funkcjonalności – mogą się rozwijać, angażować swoich użytkowników, ale przede wszystkim wspierać sprzedaż i precyzyjnie mierzyć efekty swoich działań. Słowo i obraz – te dwa komponenty umiejętnie ze sobą połączone zawsze będą stanowiły podstawę storytellingu marki, który to właśnie wciąga użytkowników do online’owego lejka sprzedażowego. Po pierwsze, istotne jest zrozumienie, w jak wielu etapach znajdują się media społecznościowe, towarzyszące klientom w ich podróży (z ang. customer journey).

Lejek sprzedażowy w marketingu online

Po drugie, jeśli marketerzy swoje działania w mediach społecznościowych dopasują do strategii komunikacji danej marki, jej grupy odbiorców i będą umiejętnie posługiwali się odpowiednimi narzędziami oraz funkcjonalnościami, jakie oferują nam te platformy, to SoMe otworzą furtkę do skutecznego dotarcia do aktualnych i nowych klientów

W digitalu liczy się czas! W ciągu jednej minuty na Facebooku udostępnianych jest 147 000 zdjęćna Instagramie rejestruje się 138 889 kliknięć w reklamęna LinkedInie użytkownicy aplikują na 69 444 oferty pracy, a 1 000 000 dolarów jest wydawanych na zakupy online. [25] Jednakże social media to nie sprint, nawet nie maraton, tylko triathlon, ponieważ od jego uczestników – brand managerów, specjalistów ds. marketingu, digital marketerów… wymaga się wszechstronnych umiejętności, aktualnej wiedzy, zwinności i poświęcenia czasu na każde działanie. To właśnie podejście strategiczno-kreatywne do komunikacji marek w mediach społecznościowych jest kluczem do sukcesu!

Krzysztof Kobylarz – Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Veneo: „Powodem, dla którego w specjaliści ds. marketingu reprezentujący konkretną firmę w 90% przypadków kontaktują się z nami w celu przygotowania szytej na miarę oferty prowadzenia działań w social mediach, jest fizyczny brak czasu w nadążaniu z aktualną wiedzą i obciążenie dodatkowymi obowiązkami na swoim stanowisku. Prowadzenie efektywnych działań w mediach społecznościowych wolą oddelegować agencji, gdyż mają pewność, że ta dysponuje zapleczem wykwalifikowanych specjalistów z odpowiednim know-how i doświadczeniem, co gwarantuje synergię działań marketingowych”.

Im szybciej i sprawniej marki będą dostosowywały swoją strategię komunikacji do cyfrowej rzeczywistości i lepiej rozumiały specyfikę danych platform społecznościowych, tym skuteczniej i szybciej wyprzedzą swoją konkurencję. Niejednokrotnie w odnalezieniu się w wirtualnej przestrzeni i usystematyzowaniu wiedzy o tym zdywersyfikowanym środowisku brand manager może potrzebować doświadczonego przewodnika. Partnera, który będzie wyróżniał się umiejętnościami analitycznymi, strategiczno-kreatywnym podejściem i wykaże performance’owe zacięcie do sposobu komunikacji w digitalowym świecie, wskazując właściwe rozwiązania, które realnie przyczynią się do rozwoju biznesu!

Cały artykuł jest dostępny w formie e-booka!
Kliknij poniżej i pobierz go!

Źródła:

[1.] Ideo.pl, Polacy kupują online. Raport „E-commerce w Polsce 2020”, dostęp internetowy: https://www.ideo.pl/e-commerce/wiedza/polacy-w-sieci-e-commerce-2020,84.html, (15.02.2021 r.).

[2.] KPMG, Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19 Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?, wrzesień 2020, str. 5-17., dostęp internetowy: https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/pl/pdf/2020/09/pl-Raport-KPMG-Nowa-rzeczywistosc-konsument-w-dobie-COVID-19.pdf, (15.02.2021 r.).

[3.] KPMG.pl, Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?, 24 wrzesień 2020 r., dostęp internetowy: https://home.kpmg/pl/pl/home/media/press-releases/2020/09/media-press-czy-pandemia-covid-19-trwale-zmieni-zwyczaje-zakupowe-polakow.html, (15.02.2021 r.).

[4.] Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute, Omni-commerce. Kupuję wygodnie, czerwiec 2020 r., str.: 6-135, dostęp internetowy: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Omni-commerce-Kupuje-wygodnie-2020.pdf, (15.02.2021 r.).

[5.] Digiday.com, Kate Kaye, Why Google’s approach to replacing the cookie is drawing antitrust scrutiny, 2 luty 2021 r., dostęp internetowy: https://digiday.com/media/why-googles-approach-to-replacing-the-cookie-is-drawing-antitrust-scrutiny, (02.03.2021 r.)

[6.] Facebook.com, Aktualizacje piksela Facebooka w związku z wymogami systemu iOS 14 firmy Apple, dostęp internetowy: https://www.facebook.com/business/help/126789292407737?id=1205376682832142, (02.03.2021 r.).

[7.] Napoleoncat.com, Facebook users in Poland, styczeń 2021, dostęp internetowy: https://napoleoncat.com/stats/facebook-users-in-poland/2021/01, (15.02.2021 r.).

[8.] Statista.com, Most popular social networks worldwide as of January 2021, ranked by number of active users, dostęp internetowy: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/, (15.02.2021 r.).

[9.] Napoleoncat.com, Instagram users in Poland, styczeń 2021, dostęp internetowy: https://napoleoncat.com/stats/instagram-users-in-poland/2021/01, (15.02.2021 r.).

[10.] Instagram.com, dostęp internetowy: https://business.instagram.com/getting-started?locale=pl_PL, (15.02.2021 r.).

[11.] Websitehostingrating.com, Matt Ahlgren, 40+ Statystyki i fakty na Instagramie dla 2020, 19 listopad 2020 r., dostęp internetowy: https://www.websitehostingrating.com/pl/instagram-statistics/, (15.02.2021 r.).

[12.] Raport LinkedIn w Polsce w 2021 roku, styczeń 2021, dostęp internetowy: www.adriangamon.com/raport, (15.02.2021 r.).

[13.] Foundationinc.co, Josh Gallant, 50+ LinkedIn Statistics For 2021 (User Stats, Demographics, Usage & More), 4 styczeń 2021, dostęp internetowy: https://foundationinc.co/lab/b2b-marketing-linkedin-stats/, (16.02.2021 r.).

[14.] Raport PwC, Młodzi Polacy na rynku pracy w „nowej normalności”, czerwiec 2020 r., dostęp internetowy: https://www.pwc.pl/pl/pdf-nf/2020/raport-mlodzi-polacy-na-rynku-pracy-2020.pdf, (16.02.2021 r.).

[15.] Openmobi.pl, Raport Pinterest, Użytkownik Pinterest w Polsce, maj 2020 r., dostęp internetowy: https://www.openmobi.pl/raportpinterest/raportFolder/raport_pinterest_OpenMobi_2020.pdf, (16.02.2021 r.).

[16.] Statista.com, Leading countries based on Pinterest audience size as of January 2021, dostęp internetowy: https://www.statista.com/statistics/328106/pinterest-penetration-markets/, (16.02.2021 r.).

[17.] Rewindandcapture.com, Lauren Crosgrove, Why Is Pinterest Called Pinterest?, czerwiec 2015, dostęp internetowy: https://www.rewindandcapture.com/why-is-pinterest-called-pinterest, (16.02.2021 r.).

[18.] Pinterest raport, It pays to be positive, lipiec 2020, dostęp internetowy: https://assets.ctfassets.net/h67z7i6sbjau/1kYi8ct6aqGgAo7mZ7cyXN/c43bdeb5e5e9c153a677aa9a23204e3f/It-pays-to-be-positive-Pinterest-2020.pdf, (16.02.2021 r.).

[19.] O-m.pl, Paweł Walczyk, Reklama na Pintereście od A do Z – jak generować przychody w e-commerce?, 3 listopad 2020 r., dostęp internetowy: https://o-m.pl/artykul/reklama-na-pinterescie-od-a-do-z-jak-generowac-przychody-w-e-commerce, (16.02.2021 r.).

[20.] Pinterestdlabiznesu.pl, Nowy algorytm Pinteresta! Najlepsze praktyki na 2020 r., 28 marzec 2020 r., dostęp internetowy: https://pinterestdlabiznesu.pl/nowy-algorytm-pinteresta-najlepsze-praktyki-na-2020-r/, (16.02.2021 r.).

[21.] Wirtualnemedia.pl, Instagram i Pinterest zyskują polskich użytkowników, TikTok i Siepomaga ze spadkami (TOP10), 12 grudzień 2020 r., dostęp internetowy: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-i-pinterest-zyskuja-polskich-uzytkownikow-tiktok-i-siepomaga-ze-spadkami-top10, (16.02.2021 r.).

[22.] Raport GetHero.pl, Kim są użytkownicy Tik Toka?, II edycja, styczeń 2020 r., dostęp internetowy: https://gethero.pl/raport-tiktok/, (16.02.2021 r.).

[23.] Mobirank.pl, Łukasz Majchrzyk, Liczba pobrań TikToka przekroczyła 2 miliardy!, dostęp internetowy: https://mobirank.pl/2020/05/01/liczba-pobran-tiktoka-przekroczyla-2-miliardy/, (16.02.2021 r.).

[24.] Wirtualnemedia.pl, TikTok otwiera biuro w Polsce, na czele Sylwia Chada, 28 styczeń 2021 r., dostęp internetowy: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-biuro-w-polsce-sylwia-chada-opinie-jakie-ceny, (16.02.2021 r.).

[25.] Mobirank.pl, Łukasz Majchrzyk, Co dzieje się w ciągu 1 minuty w internecie w 2020 roku?, dostęp internetowy: https://mobirank.pl/2020/09/23/co-dzieje-sie-w-ciagu-1-minuty-w-internecie-w-2020-roku, (16.02.2021 r.).

Strony: 1 2 3 4 5 6 7