Okrągły jubileusz to dla marki o silnej pozycji na rynku świetna okazja do podsumowań oraz pokazania, jak zmieniała się na przestrzeni lat. To również doskonały moment do wyrażenia, jak ważni są dla niej konsumenci. O jakiej marce mowa? O marce Koral, która w 2019 roku obchodziła swoje 40. urodziny, a my mieliśmy przyjemność jej w tym towarzyszyć!
Pora na Koral jest zawsze. Wiedzą o tym wszyscy dorośli Polacy, a dzięki regularnym działaniom marketingowym dowiadują się coraz młodsi konsumenci. Koral to marka, która pozwala swoim odbiorcom choć na chwilę oderwać się od codziennych problemów, zabierając ich do wyidealizowanych wspomnień z dzieciństwa, kiedy wszystko było prostsze, dając im poczucie błogości. Strategie marek są nam nieobce – sami je tworzymy. Dlatego na samym początku (kilkuletniej już) współpracy z marką Koral, bez trudu rozpoznaliśmy jej DNA i bez zbędnych słów zabraliśmy się do pracy.
„Cel jest jeden: chcemy by w tym codziennym, zabieganym świecie, dzięki naszym lodom ludzie poczuli smak dzieciństwa i oderwali się na chwilę od problemów” – mówi marka, a konsumentom to bardzo odpowiada.
Minęło kilka lat, aż nadszedł rok 2019, czyli 40. jubileusz lodów Koral! Taka okazja wymagała specjalnej oprawy oraz przygotowania licznych niespodzianek dla fanów. Działania efektywnościowe, konkursy konsumenckie mające na celu podniesienie sprzedaży? Ok, to już przerabialiśmy. Pora na coś innego. Okrągła rocznica to rok podsumowań i podziękowań. Dla marki to czas, by doceniła swoich wiernych klientów, dla konsumentów – by docenili markę, która towarzyszyła im od dzieciństwa i dojrzewała razem z nimi.
Z okazji 40-lecia przygotowaliśmy dla lodów Koral i ich klientów, zarówno tych młodszych jak i starszych, możliwość świętowania urodzin wraz z marką oraz przeżywania wspólnych emocji. Nasze działania wpisały się w jeden z popularniejszych w 2019 roku trendów internetowych #10yearschallenge (pewnie nikt nie będzie o nim pamiętał za kilka lat, jednak pod kątem RTM-u to był strzał w dziesiątkę!)
Jedną z głównych akcji urodzinowych był retro konkurs „Bo kocham #te chwile”, w ramach którego internauci tworzyli wraz z marką swoistą internetową kapsułę czasu, złożoną z archiwalnych zdjęć, filmów i wspomnień dotyczących dzieciństwa oraz życia na przestrzeni ostatnich 40 lat, tj. w czasach PRL-u, w epoce przemian gospodarczych, aż po lata bieżące. W rezultacie powstała bogata w content fotograficzny strona internetowa, pokazująca jak zmieniała się Polska na przestrzeni czterech dekad (lata 80., lata 90., lata 2000-2009 oraz lata 2010-2019). To właśnie tu starsi mogą powspominać dawne czasy i słodkie dzieciństwo (niewykluczone, że podczas przeglądania strony pojawi się przysłowiowa „łezka w oku”). Tutaj wiedzę o przeszłości mogą czerpać „gimby, które nie znają”. Jeśli chcecie pokazać swoim dzieciom jak wyglądał świat bez smartfonów, TikToka i Youtube’a lub przypomnieć sobie jak wyglądały kultowe fryzury typu tapir albo PRL-owskie meblościanki, zapraszamy na stronę lodów Koral BoKochamTeChwile.pl
Z okazji 40. urodzin firmy udało się zmobilizować tysiące Polaków do sięgnięcia po wspomnienia oraz archiwalne zdjęcia
Zarówno niezmienna od lat strategia marki Koral jak i będący jej emanacją konkurs „Bo kocham #te chwile” naturalnie wpisały się w zyskujące na popularności trendy retro marketingu oraz sentymentalnej komunikacji marketingowej, będące m.in. efektem procesu starzenia się społeczeństwa. Odwoływanie się do beztroskich lat dzieciństwa, młodości, czasów „gdy życie było prostsze” procentuje i budzi sentyment do marki. Świetnie o tym wiedzą i wykorzystują to m.in.: Żywiec, Coca-Cola, Wedel, Kinder, Tic Tac czy Hochland.
Kolejną atrakcją przygotowaną dla konsumentów w 2019 roku, której celem było dzielenie wspólnych emocji z lodami Koral, była „ZALODOWANA loteria”. Co było w niej niezwykłego? Niezwykły był mechanizm akcji – dzięki codziennej publikacji wylosowanej daty urodzenia na landing page, w aplikacji mobilnej lub poprzez chatbota udostępnionego na Facebooku, osoby, które urodziły się danego dnia i miesiąca, brały udział w losowaniu nagród. Tym samym wyróżnione były przez markę Koral i świętowały wraz z nią swoje własne urodziny. Były emocje?! Były i to niemałe. Dodatkowo osoby, które podobnie jak Koral obchodziły w 2019 roku swoje 40-te urodziny, wzięły udział w losowaniu specjalnym.
Z okazji 40. urodzin firmy opracowaliśmy mechanizm niezwykłej, unikatowej loterii urodzinowej. Biorąc udział z zabawie, uczestnicy mogli świętować swoje własne urodziny wraz z marką lodów Koral!
40 lat, w tym w PRL-u i rzeczywistości kapitalistycznej – jest o czym opowiadać! Lody Koral mają ciekawą historię, którą przedstawiliśmy w formie opowieści KoraLOVE story oraz w hip-hopowej piosence dla dzieciaków i młodszych nastolatków! Warto posłuchać, by być na bieżąco! Wykonujący piosenkę youtuberzy z kanału PitPitShowTV wymieniają „Poczet lodów polskich”, który powinien mieć w małym palcu każdy szanujący się uczeń szkoły podstawowej 😉
Wybór influencerów do napisanej przez nas piosenki nie był przypadkowy. Do współpracy zaprosiliśmy prawdziwych fanów marki – braci, laureatów konkursu lodów Koral z ubiegłego roku. Dzięki temu nagranie jest szczere i nie zawiera żadnej fałszywej nuty!
Tytuł piosenki „ZALODOWANE bity” nawiązuje do ZALODOWANYCH, społeczności którą marka Koral sukcesywnie gromadzi wokół siebie. Kim są zalodowani? To ci, którzy kochają życie i lody Koral. Dzieciństwo to dla nich stan umysłu, dlatego mogą do niego wracać, kiedy tylko zapragną.
Dzięki piosence, retro konkursowi i jubileuszowej loterii oraz ich komunikacji w social mediach i internecie, marka w 2019 roku mocno (i zgodnie ze swoją strategią) pokazała, że jej kapitałem są konsumenci, którzy współtworzą świat marki Koral.
„Najlepsze wciąż przed nami. Z Wami!” – mówi do nas marka i nie ma powodu, żeby jej nie wierzyć.