Przygotowałam dla Was 3 praktyczne porady, jak tworzyć angażujące rolki, które sprzedają! Nie znajdziecie tutaj oczywistości, jak dobór odpowiedniego formatu, zadbanie o naświetlenie i wysoką jakość materiału, które muszą być spełnione, aby Twoje materiały były zauważane, ale znajdziecie porady dotyczące treści i metod pracy nad contentem video.
Jeśli Twoje materiały zaczynają się od budowania historii, przydługiego i nierzadko nudnego wprowadzenia, które uważasz za konieczne – to Twój pierwszy błąd. Przeciętnemu użytkownikowi wystarczy już 1 sekunda, aby ocenić czy Twój materiał jest dla niego atrakcyjny, dlatego musisz zainteresować go już na początku.
Pamiętaj, że Twój produkt lub usługa są najważniejsze, pokaż je w pierwszych sekundach, używając jednego z haczyków. Początek jest kluczowy, dlatego zadawaj pytania, które rozwiązują problem grupy docelowej, zaskakuj liczbami (70% czytelników negatywnie skomentowało ten artykuł! Sprawdź dlaczego!) i przyciągaj uwagę od samego początku zaprzeczeniami i negowaniem.
Nagrałeś rolkę, która cieszy się dużym zainteresowaniem, ale czujesz, że jest w niej większy potencjał! Przeanalizuj temat! Każda platforma oferuje Ci statystyki, które pozwolą ocenić, co podobało się Twoim odbiorcom, w którym momencie skończyli oglądać materiał, jak często do niego wracali, czy został zapisany. Największym szczęśliwcem będziesz, kiedy Twoi odbiorcy w komentarzach podpowiedzą Ci, czego brakowało w filmie lub co było dla nich niekorzystne – wykorzystaj te informacje.
Na podstawie analizy napisz nowy scenariusz, popraw jakość lub zmień scenerię. Obserwuj swoje publikacje i wykorzystuj na różnych platformach – jeśli Twój wpis na Instagramie zdobył uznanie, stwórz z niego materiał na YouTube, opisz temat w swoim newsletterze itd. Nie powielaj treści 1:1, dopasuj formaty oraz komunikację do konkretnych grup docelowych.
Wypromuj swoją treść, nie używając kampanii reklamowych, dzięki ciekawym okładkom Twoich materiałów. Zanim użytkownik kliknie Twój materiał, musisz go zainteresować tematyką, ciekawym pytaniem lub kontrowersją, o której pisałam wcześniej. Przygotuj okładkę nawiązującą do estetyki filmu, spójną z feedem oraz zawierającą haczyk.
Materiał z Instagrama możesz udostępnić na swoim Instastories z ciekawym komentarzem i obowiązkowym CTA. Skutecznym sposobem może okazać się dodane komentarzy spod rolki, wskaże to potencjalnym odbiorcom, że jest to wartościowa treść lub znajdą tam przestrzeń na dyskusję. Możesz też eksperymentować z pytaniami lub anegdotami w opisach, aby wzbudzić większe zaangażowanie. Niech odbiorcy poczują, że ich opinia jest cenna – dodatkowy ruch generują odpowiedzi na pytania zadane w komentarzach, a nawet humorystyczne odpowiedzi od twórcy.
Na koniec mam dla Ciebie kilka dodatkowych rad, które pomogą Ci tworzyć lepsze i skuteczniejsze treści video. Poniższe porady możesz dopasować do treści promujących produkt zarówno z kategorii AGD, jak i dowolny produkt z branży beauty. Osoby chcące promować swoją markę osobistą lub sprzedające swoje usługi również z powodzeniem mogą wykorzystać moje podpowiedzi.
Tworzenie angażujących rolek to sztuka przyciągania uwagi już od pierwszych sekund. Chwytliwe otwarcie, odrobina clickbaitowej ciekawości i recykling treści pozwolą Ci wykorzystać potencjał każdego materiału. Pamiętaj też o regularności – systematyczne publikacje pomogą Ci zbudować silniejszą relację z odbiorcami. Dzięki tym wskazówkom Twoje rolki będą gotowe podbić Social Media!