blog_small.png

Facebook testuje nowe narzędzie dla firm szukających prostych i wygodnych rozwiązań e-commerce!

Kilka tygodni temu na Facebooku pojawiła się zapowiedź Facebook Shops, czyli nowego narzędzia do sprzedaży online. Powstało ono w odpowiedzi na problemy małych firm, których funkcjonowanie zostało ograniczone przez pandemię COVID-19 po to, aby nie straciły one kontaktu z klientami i w łatwy sposób mogły przenieść swój biznes w sferę online. (O marce i budowaniu jej wiarygodności w czasie pandemii możesz przeczytać w jednym z naszych poprzednich wpisów). Chociaż obecnie nowa funkcjonalność jest testowana jedynie w Stanach Zjednoczonych, to mamy nadzieję, że w najbliższym czasie zostanie wdrożona również w polskiej wersji platformy.

Sklep w obrębie platformy społecznościowej Facebook

Narzędzie Facebook Shops umożliwi stworzenie prostego, funkcjonalnego i darmowego sklepu, zlokalizowanego bezpośrednio na Facebooku oraz na Instagramie. Sklep będzie w całości dopasowany do marki, zarówno pod względem wizualnym, jak i asortymentowym. Każda firma będzie mogła wybrać ze swojej oferty dowolne produkty, które zaprezentuje klientom w atrakcyjny sposób, wykorzystując wybrane obrazy w tle i kolorowe elementy graficzne. Właściciele sklepów będą mieli możliwość personalizacji – wszystkie prezentowane produkty będą posiadały swoje zdjęcie, opis i pełną specyfikację, a także przyciski umożliwiające zapisanie ich oraz – co najważniejsze – dokonanie zakupu.

Choć już teraz na platformie funkcjonuje możliwość oznaczenia produktów z katalogu firmy, niewiele osób decyduje się na zakup w ten sposób. Wszystko za sprawą utrudnionego procesu zakupowego, podczas którego, po kliknięciu w dany produkt, klient jest kierowany do witryny zewnętrznej sklepu. Tak wydłużona ścieżka zakupu bardzo zniechęca użytkownika i często doprowadza do porzucenia koszyka. Dzięki Facebook Shops proces zakupowy stanie się zdecydowanie krótszy i przyjemniejszy, gdyż cała droga zakupu – od wyboru produktu aż do płatności, będzie odbywała się w obrębie jednej platformy.

agencja Veneo

Łatwe, szybkie i bezpieczne zakupy w sieci 

Dostęp do Facebook Shops będzie niebywale prosty – każdy użytkownik będzie miał możliwość przeglądania produktu oraz dokonania zakupu z poziomu profilu marki, relacji marki, a także za pośrednictwem wyświetlanych reklam. Co więcej, jeśli klient będzie potrzebował porady lub pomocy podczas zakupów, będzie mógł skontaktować się bezpośrednio z firmą poprzez komunikatory – Messager, WhatsApp czy Instagram Direct.

Jednak to nie koniec nowości – już teraz rozpoczęły się testy rozwiązań lojalnościowych, dzięki którym klienci będą mogli podłączyć posiadane już karty lojalnościowe i zdobyte na nich punkty do Facebook i Instagram Shops.

Facebook podbija świat nowymi pomysłami i coraz bardziej innowacyjnymi narzędziami, a my z niecierpliwością czekamy na rozwój sytuacji i możliwość przetestowania nowych funkcjonalności, by następnie wdrażać je dla naszych Klientów!