Koral – BoKochamTeChwile.pl
Firma Koral stawiała swoje pierwsze kroki w 1979 roku, obecnie jest największym i najpopularniejszym polskim producentem lodów. Jako agencja, od 2013 roku pomagamy w transformacji wizerunku marki Koral w oczach współczesnych konsumentów oraz wspieraniu sprzedaży jej produktów i jesteśmy dumni z osiąganych efektów! W 2019 roku lody Koral obchodziły swoje 40. urodziny – z tej okazji postanowiliśmy przygotować coś naprawdę wyjątkowego!
Uznaliśmy, iż taki jubileusz to dla marki doskonała okazja, by wspólnie z konsumentami powspominać wyjątkowe chwile z ostatnich cztery dekad, przeżywać wspólne emocje, a także pokazać współczesnym nastolatkom, jak wyglądało życie bez TikToka i przyklejonego do ręki telefonu, czyli życie ich rodziców oraz dziadków na przestrzeni ostatnich 40 lat. Uruchomiliśmy więc platformę stwarzającą takie możliwości – zorganizowaliśmy retro konkurs www.BoKochamTeChwile.pl. Wpisaliśmy się tym samym w panujące trendy – sentymentalnej komunikacji marketingowej oraz marketingu wartości. Inspiracją graficzną landing page konkursu był dla nas kolor roku 2019 ogłoszony przez Pantone, czyli koralowy!
Koncept kreatywny obejmował opracowanie zgodnego z duchem marki hasła przewodniego „Bo kocham te chwile” oraz pomysł stworzenia internetowej kapsuły czasu, złożonej z archiwalnych zdjęć, filmów i wspomnień z dzieciństwa i życia na przestrzeni ostatnich 40 lat. Rezultat? Bogata w user generated content strona internetowa, na której widać, jak zmieniała się Polska od lat 80. aż po czasy współczesne, oraz na której archiwalne zdjęcia marki Koral przeplatane są osobistymi wspomnieniami uczestników konkursu.
Formuła trwającego 9 miesięcy konkursu z super retro nagrodami pozwoliła zmobilizować tysiące Polaków do sięgnięcia po wspomnienia oraz archiwalne zdjęcia, niejednej osobie zakręciła się przy tym przysłowiowa „łezka w oku”, bo przecież „kiedyś to było!”.
Zebraliśmy łącznie 7301 konkursowych wspomnień. W trakcie trwania akcji zauważyliśmy tendencję uczestników do kojarzenia lodów Koral z urokami dzieciństwa i beztroskich chwil. I o to nam właśnie chodziło! Co jeszcze osiągnęliśmy?
1. Czas poświęcony na skompletowanie do konkursu zdjęć lub emocjonujących osobistych wspomnień, to czas spędzony z marką Koral
2. Emocje temu towarzyszące to emocje przenoszone na markę Koral
3. Czas spędzony na stronie konkursu to również czas spędzony z marką Koral (średni czas trwania sesji to 1,5 min.)
Odwoływanie się do beztroskich lat dzieciństwa oraz czasów „gdy życie było prostsze” procentuje i budzi sentyment oraz sympatię do marki. Wiemy o tym my i wiedzą o tym: Koral, Żywiec, Coca-Cola, Wedel, Kinder, Tic Tac oraz Hochland.
Konkursowi „Bo kocham te chwile” towarzyszyła intensywna aktywność na profilu marki na Facebooku, z wykorzystywaniem hashtaga #TeChwile, promocja za pośrednictwem Facebook & Instagram Ads oraz Google Ads.
Jako agencja działająca w modelu DMF, z okazji jubileuszu przeprowadziliśmy w 2019 r. również inne, spójne i zgodne ze strategią marki Koral działania, o których można przeczytać pod tym linkiem.