successstories_detal.png
Lody Koral

Kampania pełna fejmu

W 2021 roku Lody Koral podbiły rynek, wypuszczając prawdziwy hit marketingowy i sprzedażowy! Marka udowodniła, że nawet na dojrzałym rynku FMCG może pojawić się coś tak bezprecedensowego jak lody, o których mówił cały polski Internet. Co więcej, firma zrealizowała ważne cele, w tym m.in. budowanie siły marki poprzez zwiększanie świadomości jej istnienia i rozpoznawalności w grupie docelowej 9-17 lat. Czy w 2022 udało się powtórzyć sukces Lodów Koral Ekipa? 

Fun, radość i… fejm! 

Po absolutnym sukcesie kampanii Lody Kora Ekipa, która została okrzyknięta najskuteczniejszą kampanią marketingową ostatnich lat w Polsce, poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko. Marka Koral skutecznie dotarła do młodego pokolenia, a jak wiemy – dzieci i młodzież szkolna to zdecydowanie najbardziej wymagająca grupa konsumentów w Internecie. Choć możliwości dotarcia do tego segmentu rynku są ogromne, wyzwaniem jest zatrzymanie ich uwagi i zbudowanie intencji zakupowej. Co więcej, w szybko zmieniającym się świecie młode pokolenie wciąż szuka nowych zajawek i nowych sposobów na fun. W ich świecie bardzo krótki czas dzieli moment, kiedy coś jest „trendy” od momentu, kiedy staje się to „mainstreamowe”. 

Ekipa, która – jako grupa influencerów współpracująca z marką Koral – zachwyciła dzieci i młodzież w poprzednim sezonie, w kolejnym nie zadziałałaby już z tą samą mocą. Potrzebne było coś nowego, dlatego wspólnie z naszym Klientem postawiliśmy na zupełnie nowe doznania w kontakcie z marką, czyli fun, radość i fejm. Te wartości były esencją kampanii promującej nowość sezonu’22 – lody SLICK.

Slick it! Lick it! – spot reklamowy w technice 3D

Odlotowe lody SLICK w czterech smakach: Choco, White, Strawberry i Fresh ze strzelającą polewą o smaku gumy balonowej – oto hit roku 2022 od Marki Koral. Zadaniem Veneo było opracowanie i realizacja kampanii launchowej lodów SLICK w digitalu z nastawieniem na ugruntowanie silnej pozycji marki Koral w grupie docelowej 9-17 lat.

Tworząc koncept kreatywny, odnieśliśmy się do walorów kompozycyjno-smakowych oraz designu opakowań. Wizerunek lodów SLICK obraca się wokół popularnej stylistyki retrowave, outrun oraz vaporwave. Przywodzi na myśl powrót do świata pikseli, konsoli Atari, Pac-Mana, niesamowitych gier i przygód. I właśnie na retro-gamingowych motywach zbudowaliśmy całą kampanię. Otworzył ją spot „Slick it! Lick it!” utrzymany właśnie w takim klimacie:

Zrealizowaliśmy story wokół produktu, opowiadając nie o jego walorach smakowych – animacja miała przede wszystkich zrobić wrażenie na młodzieży, zahipnotyzować ich, wzbudzić ciekawość i pożądanie w stosunku do produktu. To był odważny spot!

Animację wykonaliśmy w technice 3D, a jej ważnym elementem była muzyka, która zbudowała pożądany mood i podkreśliła charakter produktu. Wideo było niejako zaproszeniem do świata SLICKa – naszym celem było sprawić, by każdy odbiorca reklamy złapał zajawkę na nowość marki Koral. Dotyczyło to również influencerów!

Influencer Marketing w kampanii lodów SLICK

Rok 2022 możemy nazwać rokiem Influencerów! Tylko w ramach promocji topowej nowości zrealizowaliśmy współpracę z ponad 55 influencerami, którzy przygotowali dla nas prawie 100 publikacji! 

Zadaniem influencerów było zaprezentowanie bezkompromisowych lodów SLICK, które potrafią przenieść w inny wymiar – do czasów wystrzałowych stylówek w stylu Spice Girls, game roomów i kultowych gier. Topowi twórcy na TikToku, YouTube i Instagramie mieli okazję cofnąć się w czasie i przedstawić własną interpretację czasów świetności Pegasusa, Pac-Mana i podwórkowych trzepaków. 

Na liście naszych twórców znaleźli się topowi Influencerzy, między innymi: Rezi, Budda, Marlena Sojka, Kuba Norek, Janek Dąbrowski, Natalia Sisik, Sylwia Lipka.

Za dobór influencerów odpowiada Veneo we współpracy z GetHero (Instagram, YouTube). Za koordynację akcji w tym briefing, harmonogram publikacji i nadzór strategiczno-kreatywny nad contentem publikowanym przez influencerów odpowiada Veneo.

Publikacje były realizowane na TikToku:

Instagramie:

oraz YouTube:

i wygenerowały milionowe zasięgi!

  • TikTok: Wyświetlenia pod hashtagiem #LodySlick przekroczyły 31 mln
  • YouTube: Filmy z udziałem naszych influencerów wygenerowały ponad 2 mln wyświetleń
  • Instagram: Posty naszych twórców osiągnęły 1,5 mln zasięgu

Oprócz tego influencerzy zainspirowali setki użytkowników i fanów marki, do udziału w konkursie konsumenckim!

Akcja specjalna – konkurs „QuickSlick” na Facebooku

Wraz z premierą wystrzałowych lodów SLICK przygotowaliśmy konkurs dla fanów marki. W puli nagród znalazły się iPhone’y, konsole Nintendo, aparaty Polaroid, a także limitowana kolekcjonerska bluza Koral x SLICK. Łącznie aż 100 nagród dla 100 użytkowników, którzy zakupili jeden z czterech promowanych smaków i w kreatywny sposób zinterpretowali zadanie konkursowe „Kosztujesz SLICKa i świat, który znasz znika!”. Fani marki jak zwykle nie zawiedli! Na Facebooku obserwowaliśmy prawdziwy popis kreatywności i dowody na to, że SLICK przenosi do innego świata.

Akcja specjalna – konkurs „QuickSlick i fejm masz w mig”

W kampanii lodów SLICK wyszliśmy także poza ramy Internetu, organizując kolejny konkurs. Tym razem w strefie outdoorowej, w kooperacji ze Screen Network. 

Akcja została przeprowadzona z myślą o tych, dla których powstał lód SLICK. Marka Koral chciała zaoferować swoim młodym odbiorcom możliwość zaistnienia oraz szansę na swoje 5 minut sławy! Każdy, kto marzył o tym, by jego zdjęcie wyświetliło się na ekranach LED w największych miastach w Polsce, miał możliwość wzięcia udziału w konkursie „QuickSlick i fejm masz w mig”. Zadaniem konkursowym było wykonanie kreatywnego zdjęcia, umieszczenia go na specjalnie zaprojektowanym na tę akcję landing page’u QuickSlick.pl oraz udzielenie odpowiedzi na pytanie w formularzu.

Konkurs składał się z czterech tur, a łącznie zgłosiło się niemal 450 żądnych fejmu fanów marki Koral z czego wybraliśmy 80 zwycięskich zdjęć.

Promocja akcji specjalnej odbywała się na TikToku, Instagramie i Facebooku, a sami zwycięzcy chętnie dzielili się relacjami z nagrodą na swoich kanałach w social mediach.

Konkurs poprzedzony był kampanią DOOH.

Liczą się detale!

Prowadząc regularną komunikację na uwielbianych przez najmłodszą target group marki Koral kanałach social mediowych, doskonale wiemy za co jej przedstawiciele cenią markę i czego od niej oczekują. Oczywiście nie mogło obyć się bez vlepek, które młodzi konsumenci wprost uwielbiają. Kolorowe, zgodne z designem tegorocznej nowości. Można było je odnaleźć w wybranych punktach sprzedażowych. 

Kolejnym „smaczkiem” był – stworzony specjalnie na tę kampanię – brandowy filtr, który został osadzony na profilu Instagram marki Koral.

Za pomocą filtra każdy użytkownik aplikacji Instagram miał możliwość zmiany siebie samego w pixelową wersję. Na ekranie pojawiały się również ikony charakterystyczne dla komunikacji lodów SLICK.
Twórcy zaangażowani w kampanię, wykorzystali filtr w swoich relacjach IGS. 


Kampania, która promowała nowość produktową marki Koral dostarczyła radość, fun i fejm i była kolejnym krokiem do budowania siły brandu wśród wymagających konsumentów młodego pokolenia. Oprócz przytoczonych wyżej liczb, warto zwrócić uwagę na wzrost popularności marki na TikToku. Przed startem sezonu’22 konto @lodykoral miało około 120k fanów, na koniec było to już prawie 170k. Rosnącą popularność widać także w statystykach dotyczących wzrostu wyświetleń brandowych hashtagów. 

Przed startem kampanii:
#LodyKoral – 34 mln wyświetleń
#Zalodowani – 11.8 mln wyświetleń
#PoraNaKoral – 12,4 mln wyświetleń

Po zakończeniu kampanii:
#LodyKoral – 60,8 mln wyświetleń
#Zalodowani – 21,3 mln wyświetleń
#PoraNaKoral – 28,1 mln wyświetleń
#LodySlick – 32,3 mln wyświetleń

Te liczby najlepiej świadczą o tym, że marka Lody Koral cieszy się ogromną popularnością wśród dzieci i młodzieży.