blog_small.png

Potencjał reklamowy LinkedIn Ads – dlaczego warto?

LinkedIn jest dziś nie tylko platformą umożliwiającą nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych czy miejscem pozwalającym na znalezienie nowego stanowiska pracy – jest coraz większym medium reklamowym z własną, nieustannie rozwijającą się siecią reklamową. Dzięki temu staje się narzędziem pozwalającym na łatwiejsze, szybsze i dokładniejsze dotarcie do firm B2B i osób pracujących na konkretnych stanowiskach – do właścicieli, dyrektorów, prezesów, managerów i pracowników określonych firm.

Dlaczego warto rozpocząć działania w sieci LinkedIn Ads?

Platforma jest odwiedzana i wykorzystywana w głównej mierze przez profesjonalistów i ekspertów w swoich branżach, a większość zamieszczanych treści koncentruje się wokół biznesu – i właśnie to sprawia, że LinkedIn Ads to idealny wybór skutecznego narzędzia reklamowego w sektorze B2B i rozwiązanie, które może przynieść korzyści dla Twojego biznesu.

Dotarcie do konkretnych stanowisk i branż

Użytkownicy LinkedIna na swoich profilach osobowych zamieszczają informacje dotyczące firmy oraz branży, w której pracują, pełnionego stanowiska oraz funkcji zawodowej. Na bieżąco aktualizują informacje o swoim życiu zawodowym, nowo pozyskanych umiejętnościach lub awansie w hierarchii zawodowej. Wszystkie te dane zbiera właśnie system reklamowy LinkedIn, umożliwiając dostęp do nich reklamodawcom LinkedIn Ads – i dzięki takim danym – mamy możliwość dotarcia do osoby na określonym stanowisku, branży, wielkości firmy lub samej nazwy firmy!

Precyzyjne targetowanie reklam na LinkedIn

Oprócz targetowania na podstawie stanowiska lub pełnionej funkcji w pracy, możemy także dotrzeć do użytkownika za pomocą jego umiejętności. Ponieważ członkowie LinkedIn sami budują i uzupełniają swoje profile, marketerzy B2B mogą segmentować odbiorców reklamy w oparciu o dziedziny wiedzy i umiejętności dokładnie pasujących do promowanej przez siebie usługi lub produktu. Ten sposób targetowania sprawia, że już nie zmarnujemy budżetu mediowego na nieistotne dla nas wyświetlenia reklamy przez nieodpowiednio dopasowanych użytkowników. Jako marketerzy, możemy dokładnie namierzyć nasz cel.

No właśnie – cel!

Funkcjonalności kampanii na LinkedIn Ads działają w oparciu o cele reklamowe – stworzone na podobnej zasadzie, co w systemie reklamowym Facebook Ads, jednak na dany moment są ograniczone do czterech możliwości. Możemy przekierować użytkownika do strony WWW, uzyskać więcej reakcji pod aktualizacjami, zmaksymalizować wyświetlenia wideo lub za pomocą formularza kontaktowego pozyskać potencjalnego klienta.

Wybór celu w kampanii na Linkedin Ads

LinkedIn Ads nie udostępnia jeszcze celu na budowanie świadomości marki, konwersje lub pozyskanie kandydatów do pracy – udostępniona została jednak informacja, że skorzystać będzie można z nich już wkrótce.

Możliwość remarketingu użytkowników i Insight Tag

LinkedIn Insight Tag to krótki kod JavaScript, który po instalacji w witrynie umożliwia śledzenie konwersji, zbieranie bazy remarketingowej, otrzymywanie szczegółowych raportów dot. prowadzonych kampanii i uzyskanie bardziej wartościowych informacji o osobach odwiedzających naszą witrynę. Rzadko zdarza się, że użytkownik podejmie decyzję biznesową po jednej wizycie w naszej witrynie internetowej, dlatego warto wrócić do niego z komunikatami reklamowymi, które w późniejszym kontakcie zwiększą szansę na konwersję – LinkedIn Ads umożliwia takie działania.

Mniejsza konkurencyjność, czyli Facebook Ads vs LinkedIn Ads

Reklamy na LinkedIn nie są na tyle popularną i wybieraną opcją reklamową, co Facebook Ads. Marketerzy traktują sieć reklamową Facebooka priorytetowo – to zrozumiałe ze względu na bardziej rozwinięte i większe możliwości panelu reklamowego, a także duży zasięg samej platformy społecznościowej. Jednak im więcej reklamodawców, tym większa konkurencyjność, a to skutkuje utrudnionym oraz droższym dotarciem do grup docelowych.


Przestrzeń reklamowa LinkedIna jeszcze nie jest w pełni wykorzystana przez marketerów na polskim rynku, można powiedzieć to dopiero jej biznesowe początki – a przecież mniejsza konkurencja wśród reklamodawców sieci LinkedIna oznacza większą widoczność i więcej potencjalnych klientów, co z kolei może zapewnić firmom lepszy zwrot z inwestycji w reklamę w tym miejscu.

Formaty reklamowe dostępne dla celu reklamowego “Wizyty w witrynie”

Musimy mieć na uwadze, że reklamy na LinkedIn docierają do profesjonalistów, ekspertów i specjalistów w swoich dziedzinach, jednocześnie pamiętać o tym medium, którego nie można pominąć w działaniach marketingowych w sektorze B2B.
Chociaż LinkedIn Ads mogą być o wiele droższe niż reklamy na Facebooku i Instagramie, bo minimalny budżet mediowy wynosi 10 USD dziennie, są nadal warte wykorzystania i przetestowania wyników w przypadku Twojego biznesu. Odpowiednio opracowana strategia reklamowa dedykowana platformie LinkedIn w połączeniu z działaniami płatnymi i dokładnie sprecyzowaną grupą odbiorców to rozwiązanie dla firm, które chcą osiągnąć więcej korzyści biznesowych i pozyskać nowych klientów wykorzystując reklamy na LinkedIn. A my – znamy najlepsze praktyki w takich działaniach i mamy już na tym polu sukcesy.

Wybór formatu reklamy na Linkedin Ads