24 lipca specjalistów SEM czeka zmiana. Będą pracować w nowym „środowisku”, już nie Google AdWords, lecz Google Ads. Co niesie za sobą rebranding systemu reklamowego internetowego giganta z Mountain View?
Zmiana Google AdWords w Google Ads to nie tylko zmiana nazwy, logotypu oraz adresu URL.
Celem rebrandingu jest uproszczenie oraz ujednolicenie gamy produktów dla reklamodawców, tak aby mogli oni łatwiej poruszać się w ramach systemu reklamowego. Kupowanie, mierzenie i optymalizacja kampanii mają być dostępne z jednego miejsca.
Jak zapewnia Google, nie trzeba przy tym podejmować żadnych działań. Zmiany związane z wprowadzeniem nowej marki nie wpłyną na skuteczność kampanii, sposobu nawigacji na koncie czy sposobu raportowania.
W Google Ads dostępne będą wszystkie oferowane przez Google rodzaje kampanii, m.in. kampanie w sieciach wyszukiwania i reklamowej, kampanie wideo oraz kampanie na promocję aplikacji.
Zmianie, a raczej reorganizacji ulegnie struktura dostępnych usług. Narzędzie reklamowe DoubleClick oraz analityczne Analytics 360 połączą się i będą dostępne pod wspólną nazwą Google Marketing Platform. Do usługi zostanie włączona nowość, Display & Video 360 – platforma obejmie funkcjonalności DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager i Studio and Audience Center. Kolejnym udogodnieniem będzie Google Ad Manager, mający na celu ułatwić zarządzanie produktami reklamowymi. Będąc kompilacją rozwiązań stosowanych do tej pory w DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange, stanie się nową platformą programmatic.
Zaskakująca zmiana ogłoszona przez niekwestionowanego lidera w dziedzinie reklamy online i jej efekt w postaci jednolitej platformy Google Ads może mieć wpływ na model pracy w agencjach digitalowych, takich jak nasza. Dlaczego? Konsolidacja narzędzi reklamowych i analitycznych w jednym miejscu spowoduje potrzebę intensywniejszej niż dotychczas współpracy pomiędzy zespołami odpowiedzialnymi za działania kreatywne, reklamowe oraz analityczne.
System reklamowy Google AdWords istnieje na rynku od 2000 roku. Jego ewolucja i rebranding, którego wkrótce doświadczymy, jest odpowiedzią na przeobrażenia i zmiany, które zaszły w sposobie poruszania się użytkowników w sieci w ciągu kilku ostatnich lat. Marketerzy zyskali możliwość wielokanałowego docierania do odbiorców, za pomocą różnych urządzeń, potrzebują jednak coraz bardziej zaawansowanych narzędzi, służących zarówno do emisji reklam, jak i monitorowania ich efektów. Jako agencja, należąca do prestiżowego grona Google Rising Stars, będąca zarówno partnerem Google, wierzymy, że system Google Ads jest adekwatną odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się świata reklamy online i stanie się lepszą wersją Google AdWords.