blog_small.png

Dopasowanie reklam AdWords do klienta już nie tylko za pomocą maili

Google nieustannie udoskonala oferowane przez siebie narzędzia, udostępniając nowe funkcjonalności. W grudniu 2017 wprowadzona została kolejna innowacja. Obecnie firmy korzystające z Google AdWords mogą lepiej targetować swoje kampanie nie tylko wprowadzając do interfejsu listę maili obecnych już klientów, ale także poprzez ich numery telefonu. 

Co daje dopasowanie reklam do klienta?

Opcja ta pojawiła się w roku 2015 i pozwalała na wprowadzenie listy dotychczasowych klientów do Google AdWords na podstawie ich adresów e-mail. Umożliwiło to dotarcie do nich z reklamami w wyszukiwarce, Youtube oraz Gmail – albo wręcz przeciwnie, wykluczenie ich z konkretnej kampanii (na przykład adresowanej tylko do potencjalnych klientów). Funkcjonalność ta umożliwiła także poszukiwanie osób podobnych do obecnych klientów firmy oraz rozszerzanie na nich kampanii. W ten sposób Google ułatwiło kierowanie reklam do konkretnej grupy odbiorców: by ponownie zaangażować dotychczasowych klientów albo dotrzeć do nowych konsumentów, nie tracąc środków na tych, którzy już korzystali z usług danej firmy.

Nowe możliwości – lista numerów

Obecnie podobny efekt można uzyskać nie tylko wprowadzając do AdWords adresy e-mail klientów, ale także ich numery telefonu i adresy pocztowe. To rozwiązanie otwiera nowe możliwości dla firm nie posiadających dużej bazy adresów mail. Listy numerów oraz adresów pocztowych mogą zostać wprowadzone w nowym interfejsie AdWordsów bądź przez AdWords API. 

Jak to działa?

Dopasowanie za pomocą listy numerów i adresów pocztowych obecnych klientów działa na podobnych zasadach, co wprowadzanie list maili. Reklamodawca importuje listę na konto. Google dokonuje porównań, na podstawie których generuje listę potencjalnych odbiorców kampanii – tę można wykorzystać przy ustalaniu grupy docelowej. Google może również automatycznie wygenerować listę „Similar Audiences” czyli listę podobnych użytkowników.

dopasowanie reklam adwords do klienta

Zmiany tworzą nowe możliwości dla reklamodawców, ale korzystne są także dla internautów, którzy będą widywać lepiej dopasowane do nich reklamy. Dane prywatne klientów w plikach wprowadzanych do AdWords są szyfrowane, a po zakończeniu tworzenia list odbiorców – plik zawierający informacje zostaje usunięty.