Z poniższego artykułu dowiesz się m.in.:
Być może już zauważyłeś, że niektóre strony w przeglądarce giganta z Mountain View oznaczane są jako niezabezpieczone:
Inne natomiast prezentują użytkownikowi tzw. „zieloną kłódkę” oraz informację o tym, że są bezpieczne w użytkowaniu:
Konkurencyjne przeglądarki nie pozostają w tyle – również informują użytkowników o potencjalnych niebezpieczeństwach wynikających z korzystania ze stron, które nie stosują protokołu HTTPS.
Jednak już od października Google wchodzi na wyższy poziom ochrony danych i wprowadza nową politykę bezpieczeństwa przeglądania witryn w Chrome. Warto przygotować się do tej zmiany i wdrożyć na swojej stronie internetowej protokół HTTPS.
Protokół HTTPS jest szyfrowaną wersją protokołu HTTP, czyli rozwiązania wciąż wykorzystywanego na bardzo wielu stronach internetowych. HTTPS zabezpiecza dane przesyłane pomiędzy użytkownikiem, a witryną internetową takie jak informacje o kartach i rachunkach bankowych, hasła czy loginy używane w formularzach. Dzięki wykorzystaniu protokołu HTTPS dane Twoich klientów i odwiedzających witrynę pozostają bezpieczne.
Pamiętaj, że jednym z obowiązków właściciela witryny jest ochrona tych danych!
Google od stycznia 2017 roku rozpoczęło walkę o bezpieczny internet i zaczęło oznaczać niezabezpieczone witryny, które zawierały formularze logowania i rejestracji. Poinformowało także o nadchodzących, kolejnych zmianach, które mają jeszcze bardziej restrykcyjnie traktować witryny niewykorzystujące szyfrowania HTTPS:
Przygotuj swoją stronę, dołącz do Google w walce o bezpieczny internet i pozyskaj certyfikat SSL.
Aby wyjaśnić czym są certyfikaty, należy najpierw poruszyć kwestię protokołu SSL.
SSL został stworzony w 1994 roku przez firmę Netscape Communications Corporation i używany jest w szyfrowaniu danych w HTTPS. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych metod szyfrowania z kluczem publicznym, niemal niemożliwe jest przejęcie danych przesyłanych np. pomiędzy klientem a sklepem w momencie dokonywania transakcji. Protokół ten został rozwinięty w standardzie TLS. Nieodłączną częścią protokołu SSL są certyfikaty. Certyfikaty SSL pozwalają na jednoznaczną identyfikację firm czy organizacji.
Posiadając certyfikat w swojej witrynie dajesz klientom pewność, że ich dane zawsze pozostaną bezpieczne.
Firmy i instytucje, którym zależy na bezpieczeństwie użytkowników od zawsze korzystają z certyfikatów. Zapewne spotykasz się z nimi na co dzień korzystając z bankowości internetowej, czy robiąc zakupy na popularnych portalach aukcyjnych. Niemniej jednak obecnie jedynie nieco ponad 6% witryn w polskim internecie korzysta z certyfikatów SSL.
Uzyskaj przewagę konkurencyjną i zadbaj o swoich klientów wdrażając certyfikat SSL.
Certyfikaty SSL nadawane są przez tzw. Urzędy Certyfikacji i muszą zawierać szereg informacji:
Dzięki nim użytkownicy mogą sprawdzić czy firma jest wiarygodna oraz mieć pewność że ich dane nie trafią w niepowołane ręce.
W 2014 roku Google poinformowało webmasterów, iż wykorzystywanie szyfrowania HTTPS w witrynie stało się nowym czynnikiem rankingowym. Od tej pory posiadanie zabezpieczonej strony internetowej jest rozpatrywane bardziej przychylnie w tworzeniu rankingu Google.
Specjaliści odpowiedzialni za algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie zaznaczają również, że respektowanie bezpieczeństwa danych użytkowników w internecie, będzie miało coraz większy wpływ na kreowanie wyników wyszukiwania.
W dobie tak wysokiej konkurencji, liczy się każda przewaga jaką możesz uzyskać. Wdrażając SSL w swojej witrynie masz szansę poprawić nie tylko pozycję w wyszukiwarce ale i zapewnić swoim klientom prywatność i bezpieczeństwo.
Chcesz uzyskać certyfikat SSL dla swojego sklepu internetowego lub strony firmowej? Skontaktuj się z naszymi specjalistami. Pomożemy Ci sprawnie przejść przez ten proces, z zachowaniem wszystkich zaleceń Google i dobrych praktyk pozycjonowania.
W najnowszej aktualizacji przeglądarki Google Chrome z 24 lipca, wprowadzone zostały planowane zmiany dot. oznaczania witryn niewykorzystujących protokołu HTTPS:
Od tego momentu witryny wykorzystujące protokół HTTP oznaczane są jako niezabezpieczone. Użytkownicy otrzymują również informację, iż ich prywatne dane mogą zostać przechwycone przez osoby trzecie:
Google kontynuuje swoją walkę o bezpieczny internet i wie jak ważna jest świadomość zagrożeń wynikających z korzystania z niezabezpieczonych stron, dlatego też przygotowało specjalny poradnik migracji, który znaleźć można pod adresem: http://bit.ly/poradnik-migracji-na-https