Portal Bankier.pl kompleksowo zmienił strukturę i wygląd całego serwisu oraz przedstawił nowy logotyp. W zaprezentowanej odsłonie portal jest nowoczesny, przejrzysty i bardziej funkcjonalny. Od strony technologicznej zmianie uległa cała architektura aplikacji.
Nowe logo portalu odwołuje się do 14-letniej tradycji i siły marki Bankier.pl, a odświeżona identyfikacja wizualna prezentuje i podkreśla ewolucję jaką marka przeszła w ostatnich latach. Bankier.pl pozostaje przy tym dalej ekspertem w dziedzinie finansów, rynków kapitałowych i giełdy, stawiając sobie za cel przedstawianie finansów z nowej, lepszej strony.
Odświeżono nie tylko logotyp i identyfikację wizualną, ale również przebudowano całą nawigację portalu, którą podzielono na trzy główne sekcje: Rynki, Biznes, Twoje Finanse. Na stronie głównej wyróżniono sekcje tematyczne, narzędzia i forum Bankier.pl - skupiające największą społeczności inwestorów w Polsce.
Usystematyzowany układ stron, wyróżnione narzędzia i intuicyjna nawigacja ułatwiają poruszanie się po serwisie i prezentują najważniejsze informacje na bieżące tematy dotyczące finansów, gospodarki czy też biznesu w interesującej i czytelnej formie.
Narzędzia dedykowane inwestorom zaprezentowane są w atrakcyjnej formie i wzbogacone o nowe funkcjonalności. Zwiększono ich ekspozycję na stronie głównej i podstronach oraz powiązano kontekstowo z treścią serwisu. Układ stron i duży wybór treści dodatkowych, powiązanych tematycznie z aktualnie oglądaną stroną zachęcają do dalszej eksploracji serwisu.
Fundamentalne zmiany w ramach nowego portalu dotyczą strony technologicznej. Bankier.pl w warstwie programistycznej został stworzony praktycznie od podstaw. Zmieniła się cała architektura aplikacji - zarówno bazy danych jak i technologia w której napisany jest portal. Serwis wraz z rozbudowanymi narzędziami i bazami danych działa szybko, a jego dalsza rozbudowa i bieżące utrzymanie jest dużo bardziej efektywne kosztowo. W kolejnym etapie planowane jest wprowadzenie dalszych nowatorskich funkcjonalności, które jeszcze lepiej wykorzystają możliwości niesione przez nowe technologie mobilne.
Nową szatę graficzną portalu, logotyp i system identyfikacji wizualnej stworzyła krakowska agencja VENEO, w prace nad serwisem zaangażowana była również agencja Internet Designers z Wrocławia. Warstwa technologiczno-programistyczna powstała in-house w ramach działu IT Bankier.pl, a nowy portal wraz z serwisami satelickimi kolokowany jest w należącym do ATM S.A. Centrum Danych ATMAN.
Źródło informacji: www.media2.pl