Przedstawiciele polskich agencji interaktywnych wypowiedzieli się na temat najlepszych kampanii w 2012 roku. Wśród nich, podzielił się swoją opinią Robert Medina, Interactive Account Manager, Veneo.

02142059348511c9d629485f.JPG

Na prośbę Interaktywnie.com przedstawiciele polskich agencji interaktywnych wypowiedzieli się na temat najlepszych kampanii w 2012 roku. Wśród nich, podzielił się swoją opinią Robert Medina, Interactive Account Manager, Veneo.

Zwrócił uwagę na sukces kampanii Pascal vs. Okrasa dla Lidl Polska, stwierdzając, że:

„To kampania sprawnie integrująca online z off-linem. Po początkowych teaserach zapowiadał się kolejny kulinarny show telewizyjny. Zamiast tego dostaliśmy dwie szkoły kucharskie walczące o uznanie użytkownika z jednoczesną promocją kuchni Lidla, czyli de facto produktów sieci. W działaniach promocyjnych wykorzystano tradycyjne kanały jak TV czy outdoor, ale kluczowe miejsce interakcji osadzono w internecie. Powstał serwis z kuchennymi inspiracjami kucharzy - Kuchnia Lidla - gdzie można znaleźć reklamowane, cotygodniowe przepisy. Sadząc po ilości komentarzy pod przepisami oraz odzewie w mediach społecznościowych - Facebook, Youtube, Pinterest, wokół Kuchni Lidla udało zgromadzić się sporą społeczność. Użytkownicy dodają zdjęcia zrobionych przez siebie potraw, modyfikują przepisy, komentują, lajkują, przesyłają do znajomych etc. W efekcie dostaliśmy dobrze zaplanowane działania długofalowe, połączone ze skuteczną egzekucją. Okazuje się również, że pozornie ograny temat kulinariów, można nadal skutecznie wykorzystać w działaniach marketingowych.”

Spośród kampanii społecznych minionego roku, szczególna uwagę naszego kolegi przykuł Autyzm wprowadza w błąd:

„Skuteczne i zaskakujące wykorzystanie mechanizmu plotki, bardzo powszechne w promowaniu i lansowaniu różnych celebrytów. Tym razem plotka posłużyła do wywołania buzzu w mediach, nie tylko tych plotkarskich, w innym kontekście. W internecie, prasie i telewizji wywołano burzę wokół aktora Bartosza Topy, który bardzo przekonywująco „zagrał” rolę osoby chorej na autyzm. Atmosferę podgrzewały kolejne doniesienia i filmiki wrzucane na wykop.pl czy You Tube’a. Nagrane „przypadkowo”, pokazywały dziwne zachowanie aktora w różnych sytuacjach. W efekcie, po tygodniu, sprowokowano  ogólnokrajową dyskusję nad problemem - co warte podkreślenia - niewielkim kosztem.”

Całość raportu można odnaleźć pod linkiem: http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-agencje-interaktywne-245432