AMADERM – Porozmawiajmy o skórze
Dermokosmetyki AMADERM to wysoko wyspecjalizowane produkty przeznaczone dla skóry wymagającej szczególnej uwagi i troski. Ich producentem jest Zakład Farmaceutyczny AMARA. W składzie kremów, balsamów, szamponów czy peelingów znajdziemy składniki aktywne jakości farmaceutycznej oraz najbardziej skuteczny, naturalny humektant – mocznik. Marka zapewnia profesjonalną pielęgnację dostosowaną przede wszystkim do potrzeb suchej skóry, jak również wspiera pacjentów w leczeniu AZS, łuszczycy, egzemy czy łupieżu.
Planując komunikację w mediach społecznościowych Marki AMADERM, założenie było oczywiste: budowa platformy komunikacji, która wspiera osoby zmagające się z chorobami skóry nie tylko poprzez dostarczanie gotowych rozwiązań w postaci produktów, ale i wskazówek na temat właściwej pielęgnacji.
By nasza komunikacja była skuteczna i w odpowiedni sposób (merytorycznie, z empatią) omawiała tematy pielęgnacji skóry z problemami, opracowaliśmy persony. W ten sposób powstał rys modelowych przedstawicieli targetu i lepiej poznaliśmy motywacje oraz potrzeby osób zmagających się z najrozmaitszymi problemami skórnymi i chorobami skóry. Opisane persony posłużyły nam to nie tylko do planowania komunikacji w SoMe, ale również do planowania i optymalizacji kampanii Meta Ads.
Regularna komunikacja na Facebooku i Instagramie osadzona została wokół oferty Marki, a więc bezpiecznych i skutecznych produktów do pielęgnacji skóry z problemami. By uwiarygodnić przekaz Marki i skuteczność jej produktów, na profilach znalazły się również ciekawe statystyki i zdjęcia z kamery do badania powierzchni skóry typu „przed i po”. Natomiast w celu edukacji społeczności na temat pielęgnacji zmierzającej do poprawy zdrowia i samopoczucia czy profilaktyki w zakresie chorób skóry na profilach znalazły się serie postów poradnikowych. Użytkownicy SoMe mieli również okazję wziąć udział w konkursach tematycznych czy konkursie na Ambasadorkę Marki.
By być jeszcze bliżej target group, a więc często osób zmagających się z poważnymi chorobami skóry, do współtworzenia komunikacji zaangażowaliśmy twórców internetowych specjalizujących się w konkretnych obszarach: skin care, trychologia, farmacja, pielęgnacja włosów oraz influencerów, którzy swój przekaz budują wokół konkretnej jednostki chorobowej. W ciągu 3 lat zrealizowaliśmy ponad 50 współprac ze starannie wyselekcjonowanymi twórcami. Działania w ramach Influencer Marketingu zaowocowały wzrostem liczby fanów na profilach społecznościowych Marki oraz wzrostem liczby odwiedzin witryny www.
Regularne działania w SoMe były wspierane kampanią Meta Ads. Kluczowym celem prowadzony aktywności marketingowych było systematyczne zwiększenie rozpoznawalności Marki oraz wywołanie efektu ROPO (ang. research online, purchase offline). Tylko w ciągu 3 lat współpracy nasze reklamy wyświetliły się 11 912 134 razy, docierając do 2 664 876 precyzyjnie sprofilowanych odbiorców. W tym czasie liczba fanów facebookowego profilu Marki AMADERM wzrosła o 4 968.
Przygotowując content na profile społecznościowe, wykonaliśmy również aranżowane sesje foto z produktami. Zdjęcia miały podkreślać to, co w produktach najważniejsze, czyli prosty skład i naturalne składniki.