CASE STUDY

Klient

Aluramy

Pozycjonowanie sklepu internetowego aluramy.pl w modelu SXO - Historia sukcesu

GaleriaRam to firma rodzinna, która od 1951 roku zajmuje się oprawą obrazów i produkcją ram. Sklep aluramy.pl powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie Klientów z całej Polski na wysokiej jakości ramki drewniane, aluminiowe i antyramy. W swojej działalności firma stawia na kluczowy element tj. jakość produktu. Oprawa obrazów, wykonywana jest zgodnie z niezmiennymi zasadami rzemiosła ramiarskiego. Każde złożone zlecenie traktowane jest w sposób indywidualny by dobrać najlepsze z możliwych rozwiązań, a nie po prostu sprzedać produkt.

Sytuacja w jakiej zaczęliśmy prowadzić działania dla Klienta pozwoliła nam na postawienie nowych celów, oraz zweryfikowanie dotychczasowych działań i wyników. 

EFEKTY
200%
wzrost ruchu
68%
wzrost współczynnika konwersji
512%
wzrost przychodów

Nasze wyzwania, zadanie i cel kampanii:

  1. Utrzymanie widoczności witryny jaka została wypracowana w wyszukiwarce Google,
  2. Zapewnienie obecności sklepu w Google na nowe frazy, które wygenerują konwersję,
  3. Odnalezienie nowych źródeł ruchu – by pozyskiwać Klientów,
  4. Analiza ścieżki użytkownika oraz lejka konwersji, poprawienie UX/CE na podstawie analizy witryny

Klasyczne SEO  - dlaczego z niego zrezygnowaliśmy

Sklep przez wiele lat był pozycjonowany w klasycznym modelu SEO – płatność za efekt. W momencie rozpoczęcia współpracy z nami, sklep posiadał już w TOP10 większość najważniejszych fraz kluczowych. Niestety obecność w Google nie generowała satysfakcjonującej sprzedaży.

Internet, Google i inne niespodzianki

Miesiąc po rozpoczęciu współpracy, kompletnie padają serwery na których jest postawiony sklep.  W obliczu tej sytuacji – najważniejszym zadaniem było postawienie nowego sklepu, najpóźniej w 8 godzin, zanim Google całkowicie wyindeksuje stronę z wyników wyszukiwania. 

Dodatkowo postanowiliśmy wykorzystać sytuację by przygotować nowy, znacznie lepszy skrypt sklepu, z intuicyjnym panelem do zamawiania ram na wymiar.

 

Jakie były efekty tych modyfikacji?  - 1 rok współpracy
22%
Wzrost ruchu
89%
Wzrost transakcji
78%
Wzrost przychodów

 

2 rok współpracy
60%
Wzrost ruchu
91%
 Wzrost transakcji
116%
Wzrost przychodów
3 rok współpracy
61%
Wzrost ruchu
52%
Wzrost transakcji
60%
Wzrost przychodów

Wyniki zaprezentowane poniżej, to najlepsza prezentacja naszej pracy.  

Użytkownicy wg. Google Analytics od 2016 roku

Niżej przedstawiamy szereg rozwiązań i zmian, które miały wpływ na końcowy wynik. Lista cały czas ulega zmianom, ponieważ w dalszym ciągu prowadzimy działania dla Klienta, cały czas szukając nowych usprawnień, które pozwolą nam na jeszcze większą konwersję.

 

Wprowadzone rozwiązania SEO/SEM i UX

  1. Po awarii serwera sklepu powstał nowy sklep na platformie Shoper wraz z pełną optymalizacją SEO i konfiguracją URL, tak aby zarówno potencjalni Klienci, jak i roboty indeksujące Googla trafiały we właściwe miejsca.
  2. Jednocześnie uruchomiliśmy prace UX/UI Designerów nad nowym sklepem– pozwoliło to wypracować lepszy układ elementów na karcie produktu, usystematyzować strukturę kategorii, oraz zminimalizować ograniczenia jakie narzuciło na nas rozwiązanie typu SaaS, jakim jest Shoper.
  3. Prace specjalistów SEO w pierwszym okresie polegały na intensywnej analizie i poszukiwaniu nowych słów kluczowych, słabych punktów sklepów konkurencyjnych, oraz planowaniu  contentu i miejsc pod link building.
  4. W momencie kiedy wystartował nowy sklep – rozpoczęliśmy prowadzenie bloga, oraz intensywne prace nad uzupełnieniem go w wartościowe i interesujące dla użytkowników treści.
  5. Dodatkowo cały czas w sklepie były i nadal są prowadzone prace, mające na celu poprawę wrażeń odbiorców. Testy obejmują elementy od najdrobniejszych dotyczących kolorystyki, do mechanizmów zamawiania ram na wymiar.
  6. Równolegle do działań SEO uruchomiliśmy szeroką kampanię, wykorzystującą wszystkie najpopularniejsze porównywarki produktów. Na podstawie testów i szczegółowego śledzenia ruchu wybraliśmy tylko te porównywarki, które najlepiej poradziły sobie z promocją oferty aluramy.pl
  7. Oprócz Kampanii w porównywarkach rozpoczęliśmy współprace z sieciami afiliacyjnymi, co zapewniło wartościowy ruch, a co najważniejsze prosty model rozliczania kampanii.
  8. Kolejnym krokiem było uruchomienie kampanii Google Ads. W pierwszej fazie kampania była realizowana bardzo szeroko, aby przetestować najlepiej konwertujące frazy. Dodatkowo kampanie podzieliliśmy na konwertujące, oraz wizerunkowe – wspierające sprzedaż i budujące brand.

 

Ewaluacja kampanii promocyjnej

Na każdym etapie działań dla naszego Klienta prowadzimy ewaluację działań. Podsumowanie i ciągła obserwacja tego jak nasze działania, zmiany,  wpływają na sprzedaż, wyznaczają nam główne kierunki prac na kolejne miesiące.

To nad czym ciągle pracujemy, ponieważ wiemy, że w tym tkwi duży potencjał, to rozbudowa contentu. Strategia content marketingowa to proces, który cały czas wymaga nowych treści, rozbudowy czy nowych kanałów komunikacji. Dodatkowo musimy przygotować się na działania firm konkurencyjnych, które obecnie stają się bardziej aktywne.

Co aktualnie przed nami? Jednym z kluczowych elementów na jaki aktualnie stawiamy, jest wzmocnicie siły marki, oraz uproszczenie zakupów wewnątrz sklepu. Wzrost słupków sprzedaży u Klienta to dla nas ciągła motywacja do szukania nowych rozwiązań.

 

Widoczność fraz z Top 3 od początku współpracy z Agencją
Widoczność fraz z Top 10 od początku współpracy z Agencją
Scroll