successstories_detal.png
Koral

Sukces kampanii Facebook Ads promującej nowe smaki

Zawsze jest pora na Lody Koral!

Przekonaliśmy się o tym już na początku marca – uruchamiając kampanię Facebook Ads promującą nowe smaki i warianty lodów dla jednego z naszych najsłodszych klientów – Lody Koral! Z okazji Jubileuszu 40 lecia firmy powstały nowe i limitowane edycje lodów, które powoli zaczynają ukazywać się na półkach sklepowych!

Nasze wyzwanie i cel kampanii

Naszym zadaniem wobec tej akcji promocyjnej było stworzenie kreacji graficznych i komunikatów reklamowych oraz dotarcie z informacją o nowych produktach do jak największej ilości osób, uzyskując jak najniższy koszt i jak najlepsze wyniki, wykorzystując do tego cały ekosystem Facebooka, w tym Instagrama i sieć Audience Network.

0,54 zł

Koszt dotarcia do 1000 odbiorców

9,10

Wskaźnik trafności reklam*

97,60%

Wskaźnik wyników**

* Wskaźnik trafności to szacunkowa ocena reakcji odbiorców na reklamę. Wyższy wskaźnik trafności reklamy oznacza lepszą ocenę jej skuteczności. Wskaźnik trafności „1” oznacza bardzo niską trafność reklamy. Wskaźnik trafności „10” oznacza bardzo wysoką trafność reklamy. Wartość wskaźnika trafności zależy od kilku czynników takich jak: skuteczność reklamy, pozytywne reakcje (instalacje aplikacji, kliknięcia, wyświetlenia filmów itd.) oczekiwane od odbiorców reklamy, negatywne reakcje (np. kliknięcia opcji „Nie chcę tego widzieć” w reklamie).
** Wskaźnik wyników to procent wyników uzyskanych pod wpływem wszystkich wyświetleń reklam.

Dostarczone rozwiązanie i osiągnięte wyniki, czyli co zadecydowało o sukcesie?

Na początku lutego tego roku, Facebook ogłosił agencjom i reklamodawcom, że już od września 2019 r. oficjalnie zmienia się struktura tworzenia kampanii w Managerze Reklam, a konkretnie: optymalizacja budżetu możliwa będzie tylko na poziomie kampanii, nie tak jak jest to dostępne dziś – w zestawach reklam. Po usłyszeniu tej informacji, od razu zaczęliśmy testować i wdrażać nową funkcjonalność do kampanii naszych klientów. W opisywanym przez nas success story – zastosowaliśmy właśnie tę opcję!

Optymalizacja budżetu kampanii.

Jak to właściwie działa? Tworząc kampanię, ustawiamy jeden, ogólny budżet dla wielu zestawów reklam, a Facebook wybiera między nimi ten najbardziej skuteczny, dzieląc środki z budżetu automatycznie na wszystkie z utworzonych zestawów. Finalnie, przydziela więcej budżetu tym zestawom, które osiągają lepsze wyniki.

Przydatna wskazówka dla reklamodawców

W przypadku tworzenia kampanii z optymalizacją na poziomie budżetu, warto pamiętać o rozdzieleniu kampanii z zestawami reklam zawierającymi tylko standardowe grupy docelowe – targetowane po zachowaniach i zainteresowaniach, z zestawami reklam zawierającymi niestandardowe grupy odbiorców, a także oddzielnie stworzyć kampanię zawierającą grupy podobnych odbiorców. Dlaczego? Jeśli wszystkie z tych grup “wrzucimy” do jednej kampanii – Facebook może faworyzować grupy remarketingowe, które często uzyskują lepsze wskaźniki niż standardowe grupy.  

Test formatów i umiejscowienia automatyczne

W każdym z zestawów reklam utworzyliśmy po dwie kreacje reklamowe, które różniły się jedynie formatem grafiki – jedna z nich była standardowa – prostokątna, druga – kwadratowa. W każdym przypadku tańsze i lepsze wyniki uzyskała reklama kwadratowa, dostosowana także do rozmiaru używanego w aktualnościach Instagrama. Po analizie uzyskanych wskaźników, zobaczyliśmy, że w porównaniu do desktopu, 3x więcej osób zobaczyło nasze komunikaty reklamowe na smartfonie. Jak to mówią – mobile first!

Skorzystaliśmy również z umiejscowień automatycznych reklam, co pozwoliło na ich emisję także w aplikacjach i usługach Facebooka – na Facebooku, Instagramie, w Messengerze oraz w sieci Audience Network.

Przydatna wskazówka dla reklamodawców

Aby zobaczyć więcej danych w panelu reklamowym, warto wejść w funkcję Zestawienie znajdującej się obok Kolumny i wybrać interesujący nas zakres danych: wg czasu, wg wyświetleń, wg działania lub w przypadku dynamicznego remarketingu – wg dynamicznego zasobu reklamowego. Niektóre z tych wskaźników mogą nam znacznie ułatwić analizę uzyskanych wyników – na przykład, dzięki jednej z dostępnej w tym miejscu opcji, możemy sprawdzić czy więcej osób oglądało nasz film z włączonym czy wyłączonym dźwiękiem.

Atrakcyjna kreacja graficzna i komunikat reklamowy

Aby całość kreacji była jeszcze bardziej atrakcyjna, oprócz krótkich i przyjemnych komunikatów w treści reklam, stworzyliśmy grafiki, na widok których odbiorca aż robi się głodny! Przedstawienie produktu wraz z dynamicznymi splashami smaków oraz owoców zawierających się w nowych lodach sprawiają, że nawet mimo marcowego, deszczowego dnia, będziemy mieli ochotę na coś słodkiego.

Reklama Różków Duo.

Bardzo szerokie grupy docelowe

Charakterystyka grupy odbiorców.
Charakterystyka grupy odbiorców.

Przy tworzeniu grup docelowych nie ograniczaliśmy się co do ich rozmiaru i zawężania – bo w końcu… kto nie je lodów?