
Mocne wejście w świat digitalu
Zazwyczaj o naszych realizacjach mówimy Dobry Projekt. Tym razem, zgodnie z przygotowaną przez nas strategią marketingową dla fischer Polska musimy powiedzieć, że to nie tylko dobry, ale naprawdę mocny projekt!
W końcu fischer to lider w technice zamocowań. W swojej ofercie posiada prawie 14 tys. produktów. Firma odpowiada za produkcję, dystrybucję i sprzedaż. W ramach współpracy dbamy o to, by każdy, kto zetknie się z Marką wiedział, że ma do czynienia z mocowaniami, które trzymają rzeczy mocno!

Jak to robimy?
- Stworzyliśmy strategię marki i jej komunikacji,
- Prowadzimy regularną komunikację na facebookowym i linkedinowym profilu Marki oraz wspieramy pracowników w budowaniu ich profili eksperckich,
- Wspieramy Markę przy promocji cyklicznego wydarzenia fischer VanTour,
- Stworzyliśmy platformę szkoleniową „Akademia Dobrego Mocowania” z webinarami oraz szkoleniami stacjonarnymi,
- Promujemy wydarzenia organizowane przez Markę oraz organizujemy i przeprowadzamy konkursy,
- Projektujemy POSy,
- W ramach globalnej akcji ambasadorskiej z Jürgenem Kloppem w roli głównej stworzyliśmy transkreację i uruchomiliśmy kampanię „Wkręć się w drużynę fischer x Jürgen Klopp”,
- Stworzyliśmy serię produktowych materiałów wideo oraz wideo promujące współpracę z partnerem biznesowym Marki.
Każde działanie i każdy komunikat Marki ma udowadniać, że fischer to mocny gracz na rynku zamocowań oraz mocne wsparcie dla majsterkowiczów. To jeden z tych projektów, gdzie skutecznie budujemy świadomość marki w segmencie B2B i B2C, sięgając po rozmaite narzędzia marketingowe. W niniejszym case study pokażemy jak realizujemy poszczególne aktywności, łącząc założenia strategii marketingowej z naszym autorskim podejściem DMF.
Strategia marketingowa

Zaczynając współpracę, zadbaliśmy o to, by Marka fischer posiadała wyrazistą tożsamość. Opracowaliśmy więc strategię marki i jej komunikacji. W procesie strategicznym wzięliśmy pod uwagę ofertę Marki i potrzeby grupy docelowej, a to doprowadziło nas do podstawowego wniosku: pewne rzeczy powinny być nierozłączne. Ludzie szukają więc sprzętów i narzędzi, dzięki którym mogą łączyć i mocować ze sobą rzeczy. Właśnie na tę potrzebę odpowiada Marka fischer, a rezultatem jej działań jest to, że rzeczy trzymają się mocno – są nie do rozłączenia.
Marka składa obietnicę, że połączone ze sobą rzeczy (obraz na ścianie, wisząca półka, stadionowe krzesełko czy przęsła mostu) pozostaną nierozłączne. Że wszystko pozostanie na swoim miejscu. Nośnikiem tej idei stał się nowy claim Marki „Mocujemy mocno.” oraz wszelkie komunikaty marketingowe wyrażające misję brandu.

Wytyczne do budowania założonego wizerunku i pozycjonowania zostały opisane w formie dokumentu. By każdy marketer odpowiedzialny za egzekucję marketingową posiadał swoisty drogowskaz czy instrukcję do budowania komunikacji marketingowej.
O tym jak ważny był to etap naszej współpracy przyznała Dyrektor Marketingu fischer Polska, Monika Profic.
„Nasza współpraca z Veneo od początku stoi na solidnych podstawach, ponieważ rozpoczęliśmy ją od opracowania strategii komunikacji dla marki. Dzięki temu wszystkie kolejne kroki realizowane są w oparciu o swoisty drogowskaz, którego założenia zostały wcześniej zaakceptowane, dlatego też realizacja kolejnych projektów przebiega sprawnie i bezproblemowo. Veneo sprawdza się jako partner na wielu polach – począwszy od kwestii PR-owych, poprzez koncepcje kreatywne, a profesjonalnym wykonawstwie kończąc. W każdym z tych obszarów otrzymujemy wiedzę, zaangażowanie i proaktywne podejście, służące rozwojowi marki. We współpracy cenimy sobie również fakt, że pracownicy Veneo zrobili wszystko, by jak najlepiej zrozumieć nasz model biznesowy oraz poznać ofertę marki, między innymi uczestnicząc w naszych szkoleniach technicznych.”
Content Marketing i Social Media
Przygotowanie założeń strategicznych dla Marki otworzyło nam drogę do stworzenia planu content marketingowego, uwzględniającego komunikację w mediach społecznościowych.
Facebook i LinkedIn
Na kanałach Facebook i LinkedIn realizujemy następujące cele:
- Prezentowanie fischer jako solidnego partnera przy dużych inwestycjach budowlanych i projektach infrastrukturalnych,
- Prezentowanie fischer jako oczywisty wybór w zakresie zamocowań,
- Prezentowanie zalet lub wyróżników (USP) produktów/rozwiązań, idei ich powstania,
- Budowanie mocnej pozycji firmy, pozycjonowanie na lidera branży – firmy z wizją, gotowej na zmiany i innowacje.
Skupiamy się więc na budowaniu świadomości marki w segmencie B2B i B2C w proporcji 80% i 20%. Plan realizujemy poprzez cykle komunikacyjne.
I Cykl komunikacyjny: #MocnaWspółpraca
Komunikacja oparta na case studies ze wspólnych realizacji z konkretnym partnerem.
Grupy docelowe: firmy zlecające w ramach OEM, firmy budowlane, generalne wykonawstwo, biura projektowe, firmy instalacyjne i konstrukcyjne.
Cele:
- Pozycjonowanie Marki fischer jako solidnego partnera, który dostarcza rozwiązania dla dużych graczy, liderów w swojej branży,
- Poprzez wybór produktów Marki fischer, dokonany przez największych graczy, budowanie pozycjonowania topowej marki wśród wszystkich grup jej odbiorców.
Do tej pory w ramach omawianego cyklu powstało wideo case study oraz szereg treści uzupełniających przekaz.

II Cykl komunikacyjny: #Umocowani w biznesie
Komunikacja dla otoczenia biznesowego oparta na postaci Prezesa firmy – wizjonera patrzącego w przyszłość oraz wypowiedziach Dyrektora Marketingu, Dyrektora Handlowego, Dyrektora Działu Technicznego.
Cele: budowanie wiarygodnego przekazu na temat trendów przyszłości oraz mocnej pozycji firmy; pozycjonowanie na lidera branży – firmy z wizją, gotowej na zmiany i innowacje.
Formy przekazu: wypowiedzi na LinkedIn (Social Selling)
Kierunki egzekucji: wypowiedzi na temat sytuacji / trendów w branży, perspektywy na przyszłość, długofalowe plany firmy, akcentowanie przekonania, że sukces firmy ma związek z wysoką klasą, niezawodnością i bezpieczeństwem produktów, kwestie ekologii, dbania o środowisko naturalne, ekologiczne produkty fischer.

III Cykl komunikacyjny: #MocneStrony
Komunikacja produktowa
Grupy docelowe: firmy remontowo-budowlane, projektanci, majsterkowicze, alejkowi, przedstawicieli hurtowni
Cel: przedstawienie zalet lub wyróżników (USP) produktu, idei jego powstania.
Przygotowując posty z tej linii, stawiamy na publikacje w najbardziej angażujących formatach (albumy, karuzele wideo). W przypadku postów wideo materiały są na tyle angażujące, że łączny czas ich wyświetleń wynosi… 224 dni i 17 godzin (od czerwca 2022 do końca września 2024)!

Celem obecności Marki fischer w mediach społecznościowych jest docieranie do precyzyjnie zdefiniowanego grona odbiorców, z naciskiem na sektor B2B branż powiązanych z działalnością naszego Klienta. O ile narzędzia Mety nie udostępniają szczegółowych danych na temat odbiorców komunikatów marek ani obserwujących profil, tak narzędzia analityczne platformy LinkedIn dają nam solidne potwierdzenie tego, że content tworzony przez nas dla Marki fischer trafia do właściwego grona odbiorców:
Akcje specjalne

W 2023 i 2024 promowaliśmy akcję specjalną fischer Van Tour, w ramach której charakterystyczny van objeżdżał całą Polskę, by spotkać się z wszystkimi, którzy chcieli przekonać się, że fischer naprawdę mocuje mocno!
Nasz Klient mógł liczyć na nasze wsparcie – przygotowaliśmy Landing Page, wideo zaproszenie na serię eventów, projekty plakatów i gadżetów firmowych, mailingi oraz komunikację w SoMe. Cykliczna akcja gromadzi całkiem sporą publiczność!
Wsparcie marketingowe w inicjatywach firmy
Akcja Ambasadorska
W 2024 roku globalnym ambasadorem Marki fischer został Jürgen Klopp. To nie przypadek, że to właśnie dwukrotny trener roku FIFA i propagator team spirit zaczął promować Brand, który nie tylko w Niemczech stał się liderem rynkowym i trendsetterem w dziedzinie mocowań. Jürgena łączy z firmą fischer historia rodzinna – jego ojciec pracował w serwisie terenowym przez prawie 35 lat, a teraz wybitny trener – w roli ambasadora – promuje wartości bliskie Marce, czyli odpowiedzialność, przywództwo, niezawodność.
Akcja zainicjowana została przez centralę firmy z Niemiec – jako agencja odpowiedzialna za opracowanie i egzekucję strategii marki i jej komunikacji na rynku polskim, podjęliśmy wyzwanie stworzenia transkreacji i tak wystartowaliśmy z kampanią „Wkręć się w drużynę fischer x Jürgen Klopp”.

Jesteśmy odpowiedzialni za content wokół kampanii w mediach społecznościowych Marki.
Akademia Dobrego Mocowania
Dla Marki fischer istotnym elementem promocji jest edukowanie swoich klientów, dlatego wspólnie uruchomiliśmy „Akademię Dobrego Mocowania”, czyli platformę z ofertą szkoleń stacjonarnych i webinariów. Zaproponowaliśmy naming, przygotowaliśmy projekt graficzny platformy WWW, treści na stronę oraz inne komunikaty związane z inicjatywą. Byliśmy również odpowiedzialni za promocję szkoleń za pomocą narzędzi e-mail marketingu (stworzyliśmy dedykowane newslettery przed eventami) oraz w mediach społecznościowych (kampania Meta Ads oraz komunikacja organiczna).
Co ciekawe, udało nam zgromadzić ochotników nie tylko online, ale i na warsztatach stacjonarnych.

Print i materiały POS
Marka fischer jest obecna w wielu sieciach i punktach sprzedaży z asortymentem remontowo-budowlanym, a dzięki zaprojektowanym przez nas POSom jest dobrze wyeksponowana i zwraca uwagę klientów poszukujących najmocniejszych rozwiązań do mocowania.

Nowy claim i elementy związane z pozycjonowaniem Marki znalazły się również na stoiskach targowych, standach czy samochodach firmowych.

Komunikacja marketingowa musi być spójna we wszystkich punktach styku klienta z marką – od postów w mediach społecznościowych, przez stronę internetową, po materiały reklamowe typu broszura czy kalendarz. Taka spójność gwarantuje rozpoznawalność marki i wzmacnia jej tożsamość, dlatego również na tym polu wsparliśmy naszego Klienta.

Jako rezultaty omówionych działań możemy wskazać
#1 Wzrost świadomości Marki fischer
Regularna komunikacja w mediach społecznościowych oraz liczne inicjatywy łączące światy offline i online sprzyjają budowaniu szerokiej rozpoznawalności i docieraniu do nowych użytkowników.
#2 Edukacja klientów (szczególnie klienta B2C)
Dzięki komunikatom marketingowym o charakterze edukacyjnym, działaniom z obszaru Employee Advocacy oraz webinarom i szkoleniom, w promocji których wspieramy naszego Klienta, Marka fischer buduje wizerunek marki eksperckiej, a to przekłada się na wzrost zaufania do marki oraz wzrost sprzedaży.
#3 Zaangażowanie
Obserwujemy regularny wzrost liczby obserwujących profile SoMe oraz liczne aktywności pod publikacjami. To oznacza, że treści Marki są nie tylko widoczne, ale i angażujące, co jest najlepszym sygnałem dla marki stawiającej na komunikację dwustronną.