Kampania Facebook Ads i Google Ads dla loterii Piwniczanki
Wieloletnia współpraca przynosi efekty!
Piwniczanka to woda mineralna wydobywana w miejscowości Piwniczna – Zdrój z ekologicznie czystych terenów Popradzkiego Parku Krajobrazowego. W roku 1968 rozpoczęto wydobycie i produkcję Piwniczanki na szeroką skalę. Od tamtego czasu Piwniczanka towarzyszy Polakom nieustannie do dziś.
Współpraca agencji Veneo i marki Piwniczanka to przykład wieloletnich partnerskich relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i jednym, niezmiennym od lat celu – budowaniu wizerunku marki Piwniczanka. Zarówno w sferze działań strcite digitalowych jak i w szerszym spektrum działań kształtujących wizerunek i tożsamość marki. Przykładem takiego działania wizerunkowego jest akcja specjalna zorganizowana z okazji 50-lecia marki Piwniczanka – „Loteria nasycona nagrodami”.
Za akcję odpowiadaliśmy kompleksowo:
- opracowaliśmy mechanikę akcji,
- strategię,
- key visual,
- system prawno-administracyjny,
- prace IT, prace graficzne,
- zakup mediów (Google Ads, Facebook Ads).
Jakie osiągnęliśmy rezultaty? W jaki sposób do tego doszliśmy? O tym wszystkim dowiesz się z poniższej analizy!
Osiągnięte efekty
1 000 000
zgłoszeń do loterii
2,2 mln
odsłon Landing Page
100 tys.
UU na stronie WWW
zasięg
ogólnopolski
Gwarantem sukcesu w akcjach konsumenckich, w tym loteriach, są jasne i przejrzyste zasady – zadbaliśmy o to opracowując koncepcję akcji.
Grunt to proste i jasne zasady!
- Kup butelkę wody mineralnej Piwniczanka w promocyjnym opakowaniu i znajdź kod pod zakrętką
- Zgłoś kod na 50lat.piwniczanka.pl od 14.05.2018 r. do 19.08.2018 r.
- Zachowaj zakrętkę i sprawdzaj, czy wygrałeś!
Wyzwania, cele kampanii oraz sposoby na ich realizacje
Celem akcji było zwiększenie zainteresowania marką, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz uzyskanie jak największej ilości zgłoszeń do loterii. Wszystkie działania promujące akcję przełożyły się finalnie na wzrost sprzedaży oraz poszerzenie sieci dystrybucji naturalnej wody mineralnej Piwniczanka.
Największą trudnością było dotarcie do konsumentów w miejscach gdzie Piwniczanka dopiero wchodziła do sprzedaży. Szczególnie na północy kraju, gdzie marka nie była mocno rozpoznawalna. Najprostszym sposobem dotarcia do nowych, potencjalnych konsumentów była reklama w internecie. Spójna komunikacja oparta na kampaniach FacebookAds i GoogleAds pozwoliła na bezpośredni, często pierwszy, kontakt internautów z marką.
Mapa Polski prezentująca zainteresowanie akcją Piwniczanki w poszczególnych województwach
Biorąc pod uwagę to, że Piwniczanka jest produktem regionalnym, ogólnopolski zasięg akcji był nie lada wyzwaniem!
Zgłoszeń do „Loterii nasyconej nagrodami” dokonywano za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego na stronie www. W konsekwencji, od tego jak często odwiedzano Landing Page akcji, zależał sukces projektu. A liczbowe podsumowanie wygląda imponująco!
Ponad 2 miliony odsłon wygenerowało ponad 100 tys. unikalnych użytkowników odwiedzjących Landing Page. Co ciekawe, średnio użytkownik przebywał na stronie ponad 4 minuty, a wskaźnik odrzuceń wyniósł niespełna 24 %.
Ponad 30% użytkowników pochodziło z kampanii w środowisku GoogleAds. Wyjątkowo niski bounce rate wskazuje na to, że content na stronie okazał dla użytkowników wartościowy, a layout intuicyjny i przejrzysty.
Loteria wyraźnie „rozruszała” również profil na Facebooku i Instagramie.
A także na Instagramie – na profilu zadebiutowała reklama w formacie Instagram Stories.