

Bracia Koral – „Chwile, do których wracasz”
Firma braci Koral – PPL Koral – rozpoczęła działalność w 1979 roku, a dziś Marka Lody Koral jest największym producentem lodów przemysłowych w Polsce i jednym z największych w Europie. Obchodzone w 2014 roku 35-lecie firmy stało się dla młodszego pokolenia rodziny Koral wyjątkową okazją do uhonorowania dokonań jej założycieli, Józefa i Mariana Koral. Tak powstał brand Bracia Koral – Marka premium znana z serii lodów „Jak dawniej” w vintage opakowaniach, dostępnych w formie lodów impulsowych, familijnych czy gałkowych (branża HoReCa). Produkowane na bazie prawdziwej polskiej śmietanki, lody Bracia Koral szybko zyskały uznanie konsumentów i do dziś pozostają jednym z pierwszych wyborów, cenionych przez kolejne pokolenia miłośników lodów najwyższej jakości.
Po wielu latach współpracy z MarkLody Koral, nasz Klient powierzył nam kompleksową obsługę w modelu #DMF kolejnego swojego brandu. W rezultacie portfolio obsługiwanych przez nas marek Firmy PPL Koral powiększyło się o Markę Bracia Koral.
Współpracę rozpoczęliśmy od wyznaczenia ram komunikacji marketingowej. Zaprojektowany przez nas pojemny koncept komunikacyjno-kreatywny bazuje na idei strategicznej od lat skutecznie egzekwowanej przez firmę i oczywiście uwzględnia nazwę, design opakowań, smaki lodów, a także odnosi się do dziedzictwa firmy.

Założenia strategiczno-kreatywne i ich egzekucja marketingowa
Nowe podejście do komunikacji Marki Bracia Koral opiera się na silnym, emocjonalnym insightcie: jedzenie lodów to nie tylko smak, to chwile, które chcemy przywoływać. Bez względu na to, czy jest to moment sprzed lat, sprzed miesiąca, czy z poprzedniego dnia, Marka Lody Koral chce towarzyszyć konsumentom w tych wspomnieniach. Na tej podstawie stworzyliśmy główny przekaz marki: „Chwile, do których wracasz”. To hasło stanowi oś całej komunikacji – od kampanii digital, przez social media, po spoty wideo – zapewniając spójność wszelkich punktów styku z konsumentem. Wyrazem nowego podejścia do strategii komunikacji marki Bracia Koral są spoty reklamowe, które w sposób subtelny i emocjonalny ukazują, jak lody Bracia Koral towarzyszą konsumentom w przeżywaniu wspomnień.
Bracia Koral to Marka, która z powodzeniem łączy różnorodne grupy konsumentów, budując komunikację pełną emocji, wspomnień i przyjemności, która przywołuje pozytywne skojarzenia z dzieciństwem, rodzinnymi chwilami czy ważnymi momentami w życiu. W swojej strategii celuje w szeroką, wielopokoleniową grupę docelową, obejmującą osoby w wieku 25–70 lat, uwzględniając przy tym różne style życia i wartości. Marka trafia do tych, którzy cenią produkty premium, szukają autentyczności i unikają nachalnego marketingu.
Strona internetowa
W ramach współpracy zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy zupełnie nową witrynę BraciaKoral.pl. Ta smakowita strona nie tylko prezentuje ofertę i wprowadza użytkowników do świata Marki, ale również pełna jest kulinarnych inspiracji z lodami w roli głównej. Zadbaliśmy także o specjalną strefę „Dla biznesu”, w ramach której kontrahenci mogą w łatwy sposób zamówić produkty lub zapoznać się z dodatkowymi materiałami handlowymi. Nowa strona www stała się bazą wiedzy o bieżących aktywnościach i działaniach Firmy, które wspierają proces pozycjonowania i budowy wizerunku Marki Bracia Koral jako marki premium. Veneo odpowiada za projekt graficzny, copywriting i wdrożenie serwisu.

Social media i content foto
W celu zachowania spójności przekazu w każdym punkcie styku klienta z Marką Bracia Koral, zadbaliśmy również o media społecznościowe. Zaprojektowaliśmy zupełnie nową komunikację – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. By sprostać estetyce social mediów i podkreślić wyjątkowy charakter produktów, regularnie realizujemy dedykowane sesje zdjęciowe z lodami Bracia Koral w roli głównej, a także tworzymy specjalne animacje. Stylizacje odpowiadają porom roku i okazjom (np. Walentynki, lato, święta), a siatka postów na Instagramie tworzy harmonijną kompozycję. Zdjęcia są także wykorzystywane w działaniach reklamowych, na stronie internetowej oraz w materiałach PR.
Komunikację na Facebooku opracowaliśmy w oparciu o cztery cykle postów:
- Chwile, do których wracasz – cykl postów ze wspomnieniami, które przenoszą myśli do minionych chwil.
- Poczuj się jak dawniej – cykl postów z okazji ważnych wydarzeń czy świąt, nawiązująca m.in. do dawnych zwyczajów i tradycji, które łączą ludzi, pozwalają na przeżywanie wspólnych chwili i tworzenie nowych wspomnień.
- Jak dawniej – seria produktowa, prezentująca smaki i nowości.
- Pobaw się jak dawniej – seria angażujących postów, których celem jest zachęcenie użytkowników do wejścia w interakcję z Marką.


Dzięki kreatywnej i przemyślanej strategii komunikacji w social mediach skutecznie budujemy pożądany wizerunek Marki Bracia Koral, pozycjonując ją jako brand premium na rynku lodów, prezentujemy nowości oraz kultowe smaki w różnych odsłonach i zwiększamy zaangażowanie odbiorców na profilach marki, zachęcając ich do aktywnej interakcji. A wszystko to w duchu idei „Chwile, do których wracasz”, która tworzy pozytywne skojarzenia z Marką, zapewniając konsumentom błogie chwile i przyjemność, poprzez wspomnienie tego, co już było.

Konkursy dla społeczności
Wspólnie z Marką Bracia Koral realizujemy konkursy i aktywacje konsumenckie, które doskonale wpisują się w strategię komunikacyjną opartą na haśle „Chwile, do których wracasz”. Nasze dotychczasowe aktywności nie tylko zwiększyły zaangażowanie użytkowników w kanałach social media, ale również pogłębiły emocjonalną więź konsumentów z marką, wzmacniając jej pozycjonowanie jako marki premium budującej doświadczenia przez pryzmat nostalgii i wspomnień.
Każdy z konkursów i aktywacji został zaprojektowany w sposób spójny z wartościami marki, eksponując emocjonalny wymiar konsumowania lodów Bracia Koral — jako powrotu do beztroskich chwil dzieciństwa, rodzinnych spotkań czy wakacyjnych radości.

Performance marketing
By komunikaty Marki Bracia Koral docierały do szerokiego grona odbiorców, prowadzimy działania z zakresu performance marketingu w kluczowych kanałach reklamowych: Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads oraz Google Ads. Nasze kampanie skupiają się na promocji marki oraz nowości produktowych. Dzięki odpowiednio dobranym formatom i strategii mediowej udało się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwiększając rozpoznawalność brandu i budując zaangażowanie zarówno w mediach społecznościowych, jak i na stronie internetowej.

Jako rezultaty omówionych działań możemy wskazać:
#1 Spójność
Gdy marka komunikuje się na wielu platformach społecznościowych, a jej oferta dostępna jest wyłącznie offline, w sposób szczególny musi zadbać o spójność komunikatów we wszystkich punktach styku. Wypracowanie strategicznych założeń do komunikacji oraz ich konsekwentna egzekucja marketingowa zdecydowanie sprzyja budowaniu spójnego wizerunku Marki Bracia Koral.
#2 Uniwersalny przekaz
Lody to produkt sezonowy – najczęściej sięgamy po nie latem. Natomiast marka, które chce pozostać w świadomości konsumentów, niejako musi zabiegać o ich uwagę przez cały czas. W przypadku Braci Koral ta uwaga konsumentów utrzymywana jest na podobnym poziomie przez cały rok dzięki uniwersalnemu przekazowi, który nie mówi „Sięgnij po nasz produkt – jest najlepszy”. Stara się za to zapewnić odbiorcom przyjemność poprzez wspominanie tego, co już było.
#3 Zaangażowanie
Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost liczby obserwujących profile SoMe oraz notujemy liczne aktywności pod publikacjami. To oczywisty sygnał, że treści Marki są nie tylko widoczne, ale i angażujące. I wcale nas to nie dziwi – w końcu wszyscy lubimy wracać do przyjemnych chwil z przeszłości!