creative_small.png

Elanco – Kampania edukacyjna

Każdy właściciel psa lub kota chciałby, by jego pupil cieszył się długim życiem i dobrym zdrowiem. W tym celu stosujemy odpowiednią dietę, szczepimy czworonogi, regularnie chodzimy z nimi do weterynarza – te tematy już od kilku lat poruszamy na prowadzonych przez nas facebookowych fanpage’ach marki Elanco Poland (dawniej Bayer Animal Health) – Pies fajny jest i Spokojnie kotku oraz w artykułach na MojZdrowyFutrzak.elanco.com/pl/. Istnieją jednak zagrożenia, których właściciele czworonogów nie są do końca świadomi…

Jednym z nich są kleszcze. Co o nich wiemy? Najczęściej tyle, że atakują gdy jest ciepło, ludziom z ich strony grozi głównie kleszczowe zapalenie mózgu i borelioza, a czworonogom babeszjoza. Okazuje się jednak, że to tylko część prawdy.

Dlatego razem z marką Elanco przygotowaliśmy szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną pod hasłem „Kleszcze nie biorą wolnego”. Jej celem było uświadomienie właścicielom czworonogów, że – przy ciepłych i wilgotnych zimach jakie nastały – kleszcze mogą być aktywne nawet przez cały rok, a ponadto są nosicielami wielu groźnych dla zwierząt chorób – nie tylko tej najpopularniejszej, babeszjozy.

Nasze zadanie polegało na opracowaniu konceptu kreatywnego i jego egzekucji. W ramach akcji zaprojektowaliśmy key visual, a na jego podstawie stworzyliśmy materiały drukowane (m.in. ulotki, plakaty, pudełka, naklejki, breloki i materiały dla przychodni weterynaryjnych). Na potrzeby promocji w Internecie powstały animacje, posty na Facebooku oraz specjalna podstrona w serwisie Mój Zdrowy Futrzak – „Kleszczowe ABC. Pojawiły się na niej artykuły eksperckie, które wyczerpująco omawiają temat kleszczy i zagrożeń, jakie z ich strony płyną. Nie zabrakło przy tym kleszczowych faktów i mitów, najpopularniejszych pytań (FAQ), a także wywiadu z najbardziej znanym w Polsce ekspertem od kleszczy, dr Martą Hajdul-Marwicz – doktorem nauk medycznych, specjalistką biologii i autorką bloga poświęconego tematyce kleszczy. Oprócz wersji tekstowej, powstał także wywiad w formie wideo, który uzupełnia opracowaną wcześniej tematykę. Śmiało możemy stwierdzić, że „Kleszczowe ABC” to najbardziej merytoryczna i rzetelna wiedza w Internecie na temat kleszczy w kontekście zwierząt!

Na końcu łańcucha skojarzeń znalazł się produkt klienta – obroże na pchły i kleszcze Foresto, które są jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony czworonogów przed pasożytami. Natywna reklama produktu dobrze korespondowała z edukacyjnym wydźwiękiem kampanii i pozwoliła pozsykać zaangażowanie odbiorców.

Działania w Internecie wsparte były trzymiesięczną kampanią Facebook Ads. Reklamy dotarły do 5 601 021 właścicieli czworonogów!

Kampania „Kleszcze nie biorą wolnego” to pierwsza taka kampania ostrzegawcza, nawiązująca do tematu zmian klimatycznych i konsekwencji tego zjawiska – tym razem dla naszych czworonożnych przyjaciół. W Veneo chętnie podejmujemy takie wyzwania, bo napędza nas ciekawość i chęć zgłębiania wiedzy specjalistycznej. Wiedząc, jak wiele krąży mitów i nieprawdziwych informacji, postawiliśmy na mądre i rzeczowe podejście oraz wsparcie autorytetu z tej specyficznej dziedziny nauki.

Akcja dla marki Elanco to kolejny dobry projekt na naszym koncie! Zdecydowało o tym kilka czynników – dobrze skrojony koncept kreatywny, idelanie dopasowane narzędzia i konsekwentna egzekucja pomysłu.