creative_small.png

Lody Koral na TikToku

Pierwszy kwartał 2020 roku przyniósł za sobą wiele nowości. Jedną z nich było wprowadzenie Lodów Koral na TikToka i organizacja akcji TikTok Challenge #zawszejestpora. Zasięg liczony w milionach i tysiące pozytywnych komentarzy to efekt strategicznego planowania działań oraz umiejętnego ich wdrażania. Zobacz jak oczarowaliśmy coraz bardziej wymagających użytkowników w Social Media! 

Etapy akcji

#zawszejestpora” na... nowe! Ta myśl przyświecała nam od samego początku. Wprowadzenie marki w nowy, zupełnie obcy „świat” digitalu to wyzwanie, którego podjęliśmy się początkiem 2020 roku. Za sprawą koncepcji kreatywno-strategicznej, przemyślanej realizacji i starannie opracowanej komunikacji, stworzyliśmy interesującą przestrzeń w tym kanale komunikacji i zdobyliśmy serca jego użytkowników. O naszej akcji najgłośniej było w dniach 16 marca - 11 kwietnia. Wówczas zrealizowaliśmy dwa etapy: 

I etap: podjęcie współpracy z Influencerami, którzy nagrali filmy z produktami Lodów Koral 

II etap: początek konkursu TikTok Challenge #zawszejestpora i moderacja bieżącej komunikacji. 

Każdy z etapów został wcześniej szczegółowo zaplanowany:

Podczas pierwszego z nich najważniejsze było zbudowanie szerokiego zasięgu, w czym pomocny okazał się harmonogram udostępniania materiałów przez Influencerów. Plan ten oparliśmy o dane analityczne z TikTok i czas aktywności naszych fanów w aplikacji. Każdego dnia dwóch Influnecerów, we wskazanych godzinach, udostępniało pierwszy z dwóch filmów. Dzięki wykorzystaniu oficjalnego hashtagu konkursowego oraz oznaczeniom profilu @lodykoral już w pierwszym tygodniu akcji pozyskaliśmy blisko  6 000 obserwujących profil i odnotowaliśmy ponad 65 000 wyświetleń naszych filmów w aplikacji. W siłę rósł również nasz hashtag, pod którym w kolejnym etapie miała odbywać się komunikacja całego konkursu. Ponad 1 mln wyświetleń #zawszejestpora to efekt działań pierwszego etapu akcji. 

Drugi etap to udostępnienie stworzonych we współpracy z Influencerami materiałów, na których prezentowali oni swoją zajawkę. Zadania konkursowe brzmiało bowiem: 

„Pokaż, że #zawszejestpora na Twoją zajawkę!”

Udostępnienie materiałów promocyjnych z drugiego etapu konkursu odbyło się - ponownie – w oparciu o czas największej aktywności naszych odbiorców w aplikacji. Równo o godzinie 12:00, dnia 24 marca, wszystkie materiały zostały udostępnione zarówno na kanale @lodykoral, jak i na kanałach Influencerów. Dzięki takiemu zabiegowi już w kilka godzin uzyskaliśmy rekordowy zasięg akcji, a po pierwszym dniu nasz hashtag #zawszejestpora uzyskał 2 mln wyświetleń w aplikacji. Odnotowaliśmy również wtedy pierwsze 50 filmów, które użytkownicy nagrali jako zgłoszenia w konkursie! Cała akcja idealnie wpisała się w koncepcję CSR, w której to firma Lody Koral działa na rzecz społeczności i zachęcała do pozostania w domu w okresie obowiązkowej kwarantanny związanej z COVID-19, dając odbiorcom ciekawe zajęcie podczas akcji #zostańwdomu

Influencer Marketing 

Do współpracy zaprosiliśmy 11 znanych twórców z TikToka. Dzięki naszej koncepcji kreatywnej, która nawiązywała, za pomocą hashtagu #zawszejestpora do historycznego już hasła Lodów Koral. Naszą myślą przewodnią było zachęcenie odbiorców do pozostania w domach i podzielenia się swoimi pasjami i zainteresowaniami. Dzięki bezpośredniej narracji i językowi dobranemu do naszej grupy docelowej uzyskaliśmy niemal 4,5 mln zasięgu dla całej akcji! Materiały stworzone w ramach współpracy obejrzały miliony użytkowników, którzy zostawili setki pozytywnych reakcji. 

Zasięg, wyświetlenia i obserwujący

Akcja TikTok Challenge - #zawszejestpora cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród społeczności w aplikacji. Podczas całego okresu jej trwania, każdego dnia odnotowywaliśmy przyrost liczby wyświetleń, zasięgu oraz osób obserwujących profil. W szczytowym momencie, dzięki zintegrowanym, holistycznym działaniom marketingowym, nasze materiały znajdowały się w sekcji „Dla Ciebie” (karcie głównej w aplikacji, w której wyświetlane są najpopularniejsze filmy). Użytkownicy chętnie nagrywali duety z naszymi Influencerami, a pod hashtagiem konkursowym zanotowaliśmy prawie 300 zgłoszeń konkursowych i 3,2 mln wyświetleń w aplikacji. To również w trakcie trwania konkursu, z godziny na godzinę, przybywało nam ponad 100 nowych obserwujących profil @lodykoral. Po zakończeniu akcji liczba zdobytych fanów wynosiła 8 742! 

TikTok Ads 

Kolejnym ważnym elementem strategii była płatna promocja w aplikacji. Stworzyliśmy w tym celu specjalną animację, która wyświetlała się w aplikacji wszystkim użytkownikom z precyzyjnie określonej przez nas grupy docelowej. Start płatnej promocji to 24 marca – początek drugiego etapu akcji. 

Animacja okazała się strzałem w dziesiątkę! Łączny czas wyświetlenia naszej reklamy to 2 069 654 sekundy. Dotarliśmy dzięki niej do 398 427 unikalnych odbiorców, a to przełożyło się na zdobycie 3 865 nowych obserwujących profil @lodykoral. 

Zróbmy to wspólnie! 

Niewątpliwie cała akcja była ogromnym sukcesem! Dzięki dobrze skoordynowanym działaniom uzyskaliśmy wyniki, które mówią same za siebie. Całość została przeprowadzona w sposób dokładny i przemyślany oraz idealnie wpisała się w akcję #zostańwdomu. Lody Koral dały odbiorcom swoistą receptę na nudę w domu i sprawiły, że przez chwilę mogliśmy zapomnieć o codzienności. Była to również niesamowita okazja, aby pokazać swoje produkty i markę z całkiem innej strony.

To może być również okazja dla Twojego biznesu! Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc

 

0 0
1 1
2 2
3 3
4 4
6 6